Cum să faci bani din orice: omul care a vândut pietre drept animale de companie şi a câştigat milioane

Autor: Florin Casota Postat la 27 aprilie 2018 5938 afişări

Gary Ross Dahl, care a murit în 2015 la vârsta de 78 de ani, va fi tot timpul ţinut minte pentru invenţia "Pet Rock", o jucărie ce a făcut vâlvă în anii 70.

Practic, Dahl a fost genial deoarece a reuşită să vândă pietre ca să-şi câştige existenţa. Mai mult, a făcut milioane de dolari din vânzarea de pietre pe post de animale de companie.

El şi-a început cariera ca om de publicitate, apoi a dat jobul pe un rol de antreprenor atunci când ideea lui de a vinde pietre a dat roade. Ideea i-a venit atunci când era într-un bar din Los Gatos, California, când a auzit că oamenii se plângeau cât de greu este să creşti un animal de companie. El a spus că nu are probleme cu animalul lui de companie, o piatră. Răspunsul lui a fost bine primit şi s-a gândit să pornească un business. A găsit doi investitori, a găsit un furnizor de pietre şi s-a pus pe treabă.

El a cumpărat o pieatră un cu penny şi ştia că dacă sunt ambalate frumos le va putea vinde cu mult mai mult. A încercat mai multe variante până când a ales designul final - o cutie de carton ce poate fi cărată uşor şi care este prevăzută şi cu găuri pentru ca piatra să poată "respira". Ca să fie totul impecabil, Dahl a adăugat un manual de utilizare cu instrucţiuni precum: "dacă scoateţi piatra din cutie şi pare agitată atunci plasaţi-o pe un ziar".

Strategia lui a funcţionat şi Pet Rock a devenit un fenomen naţional. "Era o perioadă neagră, războiul din Vietnam abia se terminase şi Watergate abia începea. Lumea avea nevoie de ceva pozitiv, de ceva amuzant", a declerat antreprenorul în 1999.
După lansarea oficială din 1975, Dahl a fost invitat şi la celebrul "Tonight Show", iar în câteva luni a vândut 1,5 milioane de pietre la aproape 4 dolari bucata, câştigând în jur de 6 milioane de dolari. El spune că cererea era uriaşă şi la scurt timp s-a mutat din casa sa într-o vilă şi a schimbat Honda-ul cu un Mercedes.

Succesul nu putea fi de lungă durată şi alţii au început să vândă pietre, iar Dahl nu-i putea opri. După aceasta afacere el s-a întors în publicitate şi a scris o carte "Advertising for Dummies" ce a fost publicată în 2001.
 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
pietre,
vanzare,
companie,
castigare,
animale,
bani,
drept,
pet,
rock
0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori