„Gaura” de la CFR Calatori a ajuns la 80 milioane euro
Cu subvenţii înjumătăţite faţă de anul trecut şi în condiţiile unui număr relativ constant de clienţi, CFR Călători a acumulat deja, de la începutul anului, restanţe de 300 milioane de lei, aproape 75 milioane de euro, către gestionarul infrastructurii feroviare, CFR SA, care, la rândul lui, nu-şi poate onora obligaţiile de plată atât către furnizori, cât şi faţă de propriii salariaţi.
În 2008, subvenţia către CFR Călători s-a ridicat la un miliard de lei. „Subvenţia acordată de la bugetul statului către CFR Călători este la jumătate faţă de cea de anul trecut. La datoriile CFR Călători, se adaugă şi cele ale CFR Marfă, societate puternic afectată de criză, de peste 16 milioane de lei. În aceste condiţii, există posibilitatea ca întârzierile de salarii să se repete”, a declarat pentru Gândul subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor responsabil cu transportul feroviar, Constantin Axinia. Din cauza acestui cerc vicios, plata salariilor ceferiştilor a întârziat în mod repetat de la începutul anului şi până în prezent. Ieri, însă, mai mulţi ceferişti au răbufnit şi au întrerupt activitatea la ora 10:00, drept pentru care 15 trenuri au înregistrat întârzieri considerabile la sosirea şi plecarea din Gara de Nord din Bucureşti.
Cititi mai multe pe www.gandul.info
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro