LIVE: ZF Real Estate by Storia - Ce se întâmplă cu dobânzile creditelor ipotecare în contextul actual?

Inovaţii pentru companiile care rămân loiale hârtiei

Autor: Florin Casota Postat la 04 aprilie 2017 271 afişări

Într-un mediu care se îndreaptă tot mai mult spre digital, ce rol mai are hârtia şi care este strategia producătorilor de imprimante pentru viitorul apropiat? Cum vrea Epson să poziţioneze imprimarea în această lume şi care sunt principalele arme ale companiei?

Inovaţii pentru companiile care rămân loiale hârtiei

Pentru partea de imprimare, Epson susţine că metoda inkjet este mai ecologică deoarece nu consumă la fel de multă energie şi emisiile de CO2 sunt mult mai mici. „Marea diferenţă dintre acest produs (Workforce Enterprise) şi ceea ce există acum pe piaţă este beneficiul economisirii. Economiseşti cu 96% mai multă energie cu acest produs în comparaţie cu o imprimantă cu laser. Dacă toată lumea din Europa de Vest ar trece de la imprimante cu laser la acest produs, am putea economisi destulă energie pentru a alimenta un oraş de două ori mai mare decât Hanovra (peste 500.000 de locuitori)”, este de părere Rob Clark.

De altfel, compania îşi asumă o viziune ecologică şi ţinteşte să reducă cu 90% emisiile de CO2 în toate produsele şi serviciile sale până în 2050.

În mod tradiţional, imprimantele cu jet de cerneală sunt folosite de consumatorii casnici, cele cu tehnologie laser, bazate pe toner, fiind preferate de firme. Epson vrea să determine companiile să renunţe la tehnologia laser în favoarea imprimării cu jet de cerneală, care, potrivit lui Clark, este şi mai ecologică, dar şi mai economică.  Potrivit Epson, atât Mazda, cât şi Pharmafilter, după ce au trecut la astfel de produse, şi-au redus consumul de energie pentru aceste operaţiuni cu 80%.


În România, piaţa imprimantelor cu jet de cerneală a ajuns în 2016 la 9,6 milioane de euro, numărul unităţilor vândute fiind în scădere, tendinţă care se va păstra şi anul acesta, a spus Simona Decuseară, sales & marketing manager la Epson România şi Bulgaria. „Tendinţa care a existat în 2016 a fost ca numărul de bucăţi vândute să scadă, dar valoarea s-a menţinut, ceea ce înseamnă că preţul mediu a crescut. S-au cumpărat mai puţine echipamente, dar mai scumpe”, afirmă ea. 

În 2016, Epson a vândut peste 16.800 de imprimante, valoarea totală a acestora fiind de 3,3 milioane de euro, ocupând primul loc pe piaţa locală de imprimante cu jet de cerneală. Producătorul japonez a avut anul trecut o cotă de piaţă de 34% ca valoare, faţă de 23% în 2015. În ţară, Epson vinde echipamente cu jet de cerneală în proporţie de 70% companiilor şi 30% utilizatorilor finali.

Una dintre inovaţiile încorporate în Workforce Enterprise este ceea ce se numeşte „precision core”, o tehnologie care împrăştie milioane de picături de cerneală pe secundă şi pentru dezvoltarea căreia sunt plănuite pentru următorii trei ani investiţii de 185 de milioane de euro.

Combinate, cele două produse reprezintă vârful de lance al companiei japoneze spre atingerea obiectivului impus până în 2020 pentru bătrânul continent, şi anume creşterea vânzărilor cu 30%, realizarea unei cifre de afaceri de 2 miliarde de euro (încasările în Europa au fost de peste 1,5 miliarde de euro în 2015) şi planuri de investiţii de 50 de milioane de euro.

Pe lângă segmentul de imprimare, un alt produs care a atras privirile vizitatorilor CeBIT au fost ochelarii de realitate augmentată Moverio BT-300. Ochelari pe care atunci când îi porţi îţi afişează informaţii suplimentare despre mediul înconjurător (de pildă, în cazul muzeelor - informaţii despre opera sau artistul care a realizat opera) sau poţi vedea imagini capturate de drone fără să mai fii nevoit să te uiţi într-un smartphone sau un monitor.

Un alt scenariu în care sunt folosiţi ochelarii este explorarea zonelor industriale sau de construcţii; utilizatorii pot explora aceste spaţii în timp ce primesc informaţii de context şi conţinut interactiv. „Este a treia generaţie de ochelari şi lucrăm cu alte companii pentru a dezvolta aplicaţii de business pentru industria automotive, logistică, muzee. Se formează o industrie în jurul dezvoltării de aplicaţii software pentru asemenea ochelari”, spune Clark. Astfel, produsul se adresează segmentului B2B, dar are şi aplicaţii B2C, pentru amatorii de fotografie şi filmare aeriană. „Avem deja câţiva clienţi din industriile menţionate anterior care folosesc ochelarii noştri”, spune Rob Clark fără a menţiona un client anume.

2,5
MILIARDE DE EURO
reprezintă industria de reciclare la nivel global.
40
DE MILIARDE DE EURO
reprezintă piaţa de printing din Europa în următorii cinci ani, conform IDC.
73.000
DE ANGAJAŢI
în 91 de companii are grupul Epson în întreaga lume.
1,5
MILIARDE DE EURO
cifra de afaceri a Epson Europa, în 2015.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori