Idei de afaceri online: vreti informatia, puteti s-o platiti prin SMS
Cat costa o informatie disponibila pe internet? Teoretic, nu costa nimic. Practic, intr-o perioada in care problema platii pentru continut online e tot mai presanta, mai ales pentru companiile media, un sistem prin care sa fie taxate informatiile poate fi tocmai raspunsul la intrebare. Si nu e nevoie decat de un SMS.
Twitter se zbate deja de mai multa vreme sa gaseasca o sursa de venituri. Serviciul gratuit de microblogging, care permite oricarui utilizator sa publice mesaje scurte, de cel mult 140 de caractere, pare sa se rezume insa doar la publicitatea online, eliminand din discutie varianta unor conturi platite.
De aici a pornit si ideea antreprenorului roman Dan Boabes pentru NN.bb, o platforma de monetizare a continutului digital, indiferent ca este vorba despre stiri sau informatii publicate de consumatori pe bloguri si pe retele de tipul Facebook sau Twitter ori despre fotografii, melodii, aplicatii software si orice alt tip de fisiere. "Un astrolog care are cont pe Twitter si publica informatii acolo, spre exemplu, poate cere bani pentru acele informatii", sustine Boabes, fondatorul si directorul executiv al companiei de servicii interactive bazate pe mesaje text Simplus Invest.
Primul pas a fost inregistrarea unui nume de domeniu simplu, idee generata de un alt proiect la care lucreaza (un portal pentru copii), alegand astfel domeniul din Barbados, unde legislatia este insa destul de restrictiva si presupune ca persoana sau compania care inregistreaza un domeniu sa fie rezidenta in Barbados.
Din acest motiv, a fost nevoie de cateva luni pentru achizitia NN.bb, in conditiile in care toate procedurile au fost intermediate de o casa de avocatura. Jumatate de an si 50.000 de euro mai tarziu, investitie la care se vor mai adauga in urmatorul an cheltuieli operationale de peste 200.000 de euro, actualul NN.bb nu mai seamana foarte mult cu ideea originala si nici nu se mai leaga in mod neaparat de Twitter, desi utilizatorii serviciului de microblogging sunt printre potentialii clienti.
In sine, sistemul lui Boabes permite scurtarea unui link, asa incat sa fie mai accesibil pe Twitter unde un link foarte lung nu incape, dupa modelul mai cunoscutelor TinyURL, Bit.ly, Tr.im sau Sp2.ro. "Cele mai multe servicii de scurtare a link-urilor nu au insa un model de business in spate", spune antreprenorul, in timp ce pentru NN.bb a fost conceputa de la bun inceput o forma concreta de monetizare.
Desi este gratuit si nu presupune niciun fel de cost din partea utilizatorilor in afara de timpul necesar crearii unui cont, sistemul NN.bb permite practic vanzarea de continut pe internet, incasari care nu intra doar in buzunarul furnizorului de continut, ci si in conturile companiei.
Procesul este simplu: un utilizator care vrea sa vanda un anumit tip de continut foloseste sistemul pentru a asocia acelui fisier un pret si un link scurt care va directiona ulterior potentialii cumparatori spre pagina de internet potrivita. Iar plata se face printr-un SMS cu tarif special, care porneste de la un euro si poate ajunge la cel mult 20 de euro in retelele mobile din Romania, prag dincolo de care plata se face prin card bancar.
Din incasarile generate de un anumit fisier sunt retinute mai intai comisioanele operatorilor de telefonie mobila care proceseaza SMS-ul, care variaza in functie de companie, dar si de tara (in Italia, spre exemplu, operatorii retin 30% din valoarea platii), iar diferenta este impartita intre NN.bb si furnizorul de continut, acestuia din urma revenindu-i 80% din total.
In plus, exista si un sistem de afiliere care poate genera venituri suplimentare; un furnizor de continut va incasa 4% din vanzarile efectuate de un alt utilizator al sistemului, care si-a creat cont in urma achizitionarii continutului initial, si alte 2 procente din vanzarile afiliatilor acestui utilizator din urma, potrivit lui Boabes.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană