Povestea unuia dintre cei mai puternici executivi români şi cum a ajuns acesta să deţină o funcţie care nu a mai fost ocupată niciodată de un român într-o companie gigant americană

Autor: Ioana Niţă Postat la 11 februarie 2025 487 afişări

Povestea unuia dintre cei mai puternici executivi români şi cum a ajuns acesta să deţină o funcţie care nu a mai fost ocupată niciodată de un român într-o companie gigant americană

În peisajul corporativ global, promovările executivilor români în poziţii de top management internaţional reprezintă evenimente notabile. Recent, Vladimir Sterescu, unul dintre pionierii industriei de outsourcing din România, a fost numit preşedinte al diviziei globale de outsourcing a Computer Generated Solutions (CGS), devenind primul român care accede la o astfel de poziţie în structura globală de conducere a companiei americane.

De la corporatist la antreprenor. Parcursul profesional al lui Vladimir Sterescu reflectă o evoluţie graduală. Şi-a început cariera în 1997 în mediul corporatist, la Connex (devenit ulterior Vodafone), unde a acumulat experienţă în managementul operaţional şi servicii pentru clienţi. În 2003, într-o perioadă în care România nu figura pe harta globală a outsourcingului, Sterescu a făcut tranziţia spre antreprenoriat, fondând EasyCall, una dintre primele companii de call-center din ţară.

Viziunea sa antreprenorială a fost validată în 2006, când americanii de la CGS au achiziţionat EasyCall. În loc să părăsească compania după exit, aşa cum se întâmplă frecvent în cazul achiziţiilor corporate, Sterescu a preluat conducerea operaţiunilor locale ale CGS România.

Sub conducerea sa, compania a devenit lider pe piaţa locală de externalizare de procese de business (BPO), traversând multiple etape de dezvoltare: de la perioada de pionierat a industriei BPO în România, prin era shared service centers, până la provocările şi oportunităţile aduse de pandemia de COVID-19.

Expansiune şi rezultate. Sub conducerea lui Sterescu, CGS România s-a extins prin deschiderea a şapte centre în Bucureşti, Braşov, Sibiu, Târgu-Jiu, Miercurea Ciuc, Constanţa şi Galaţi, ajungând la peste 4.300 de angajaţi în prezent. Această expansiune a transformat România într-un hub regional de outsourcing şi a poziţionat CGS ca unul dintre cei mai mari angajatori din industrie. 

În ceea ce priveşte performanţa financiară, în 2023, CGS România a raportat o cifră de afaceri de 81,5 milioane de euro, într-o uşoară scădere (2%) faţă de 2022, şi un profit net de 7,1 milioane euro. Pentru 2024, perspectivele sunt optimiste, cu o cifră de afaceri estimată pentru subsidiara locală de aproximativ 95 milioane de dolari.


Această numire reflectă atât dezvoltarea expertizei manageriale româneşti la nivel internaţional, cât şi evoluţia României ca centru pentru servicii de outsourcing.


Responsabilităţi globale şi viziune de viitor. În noul său rol de preşedinte al diviziei globale de outsourcing, Sterescu va coordona echipe ce însumează peste 8.000 de angajaţi din SUA, Chile, Columbia, România, Israel şi India, raportând direct către Phil Friedman, fondatorul şi preşedintele CGS. Deşi promovarea ar putea presupune o relocare în SUA, Sterescu a menţionat că deocamdată va rămâne în România, urmând ca eventuale schimbări să fie determinate de evoluţia businessului CGS în diferite regiuni geografice. „Expertiza vastă a lui Vlad şi abordările sale inovatoare în sprijinul succesului clienţilor îl fac liderul ideal pentru divizia noastră de outsourcing. Următorii ani vor aduce transformări majore în experienţa clienţilor, pe măsură ce aceştia îmbrăţişează AI şi alte tehnologii avansate. Avantajul CGS este că ne-am născut ca o companie tehnologică, fiind astfel poziţionaţi unic pentru a ajuta clienţii să îşi îmbunătăţească eficienţa şi să îşi eleveze experienţele oferite clienţilor”, a declarat Phil Friedman, preşedinte şi CEO al CGS. Strategii de dezvoltare. Pentru perioada următoare, Sterescu a anunţat planuri de expansiune: „Transformările recente ne deschid noi orizonturi pentru expansiunea internaţională, având planuri de intrare pe verticale şi industrii noi, dar şi de extindere pe orizontală în sectoarele unde avem deja o prezenţă solidă”, a afirmat el. „Vom investi în consolidarea parteneriatelor existente şi în crearea unor noi colaborări strategice. Adoptarea tehnologiilor emergente, în special soluţiile bazate pe inteligenţă artificială, va avea un rol esenţial în redefinirea mixului dintre excelenţa în experienţa oferită clienţilor şi eficienţa operaţională.” 

Odată cu promovarea lui Vladimir Sterescu, conducerea operaţiunilor din România va fi preluată de Cristian Berdilă. El şi-a început cariera ca agent de call center în 2005, iar acum devine vicepreşedinte al operaţiunilor pentru România. „Ne angajăm să creştem valoarea pe care o aducem partenerilor noştri, să dezvoltăm competenţe noi în regiunile în care suntem prezenţi, dar unde potenţialul nu este încă pe deplin atins”, a punctat Sterescu. „În acelaşi timp, ne propunem să oferim coechipierilor noştri oportunităţi unice de dezvoltare la nivel internaţional, păstrând CGS în avangarda companiilor care accelerează cariere şi schimbă vieţi.”

Un model de succes în industria tech. Sterescu se alătură unui grup select de antreprenori români care au avansat în structurile globale ale companiilor care le-au achiziţionat businessurile, precum Alexandru Costin, unul dintre fondatorii Interakt, devenit vicepreşedinte global la Adobe după achiziţia din 2006.

Această numire reflectă atât dezvoltarea expertizei manageriale româneşti la nivel internaţional, cât şi evoluţia României ca centru pentru servicii de outsourcing. Parcursul lui Sterescu ilustrează tranziţia de la antreprenoriat local la management global, menţinând în acelaşi timp focusul pe dezvoltarea pieţei locale şi a talentelor din România.  

 

De vorbă cu Vladimir Sterescu 

Cum ai descrie parcursul tău în CGS? Cum a fost trecerea de la antreprenor?

Încă din liceu mi-am dorit să fac un mic business, părinţii m-au încurajat, am avut mai multe încercări şi, în final, am reuşit să pun pe picioare o afacere serioasă. Aş defini „serioasă” deoarece însemna multă răspundere faţă de clienţii finali şi avea deja angajaţi.

După ce a crescut nu numai naţional, dar mai ales internaţional, necesitând resurse considerabil mai mari pentru a continua, pasul firesc a fost vânzarea, şi am fost preluaţi de către Computer Generated Solutions Inc., companie americană, privată total, condusă de un om extraordinar, un antreprenor de la care am ce învăţa în fiecare clipă cât vorbim sau ne vedem. Odată cu preluarea, spectrul nostru de acoperire geografică a devenit din regional unul global, clienţii au devenit din locali - internaţionali, comunicaţiile nu mai erau doar telefonice, ci peste internet, generam zeci de milioane de interacţiuni pe an, industriile au devenit diverse şi învăţam de la liderii acestor industrii despre specificul lor şi best practice-ul lor.

Astfel, de unde îmi spusesem că voi rămâne doar câţiva ani pentru a asigura tranziţia postvânzare, mi-a plăcut noul „spaţiu de joacă”, jocul în sine, şi văd cum, construit de mâna mea, lucrurile capătă o altă amploare. Este un business global, sustenabil, în schimbare continuă, divers prin procese care se reînnoiesc, prin clienţi noi, prin oameni de top şi tehnologii de top, deoarece doar aşa rămâi în top.

Ce planuri ai în noul rol, mai ales pentru România?

În noul rol îmi doresc să cresc valoarea companiei, să ajut clienţii să tindă către excelenţă în servicii şi să dau colegilor noştri roluri cu dimensiuni noi. Clienţii noştri trebuie să ne vadă ca un hub de best practice, deoarece, în businessul nostru, furnizăm procese de business ce sunt best practice-ul celor mai de top companii din lume în industria sau nişa lor. Astfel, suntem dispuşi să lucrăm cu ei ca să luăm ceea ce este mai bun din tot ce ştim şi să aplicăm.

Trebuie să fim văzuţi ca un „raft de tehnologii inovative,” care ştie ce tehnologie rezolvă o anumită nevoie prin automatizare şi inteligenţă artificială, şi să beneficiem împreună de câştigul de eficienţă. În acest sens, colegii mei vor avea implicit ocazia de a se implica direct în modernizarea companiilor de pe tot globul.

Cât timp vei petrece în America / alte ţări?

Îmi voi petrece timp acolo unde este nevoie de mine, şi anume să întâlnesc clienţii. Sunt de părere că business faci cu oamenii, şi voi dori să întâlnesc clienţii în persoană cât mai des.

De ce ai acceptat această provocare?

Am acceptat această provocare pentru că reprezintă o oportunitate de a duce mai departe viziunea CGS, de a contribui la inovaţie şi de a construi parteneriate strategice la nivel global. Sunt motivat de impactul pe care îl pot avea atât asupra companiei, cât şi asupra oamenilor din echipele noastre.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.