Cum iti reduce negociatorul costurile de telecomunicatii
Pierderea unora, castigul altora. O factura de telefonie si internet de cateva zeci de mii de euro pe luna poate da batai de cap oricarui manager preocupat de reducerea costurilor si a pierderilor sau o idee de business cu marje mari de profitabilitate unor consultanti telecom.
Serviciul de Cost Control pe cine controleaza, de fapt? Pe mine sau pe voi?" Intrebarea adresata de un client operatorului telecom care ii furniza servicii a fost doar una dintre glumele ce circulau pe internet prin 2002, cand telefonia mobila de-abia prindea aripi in Romania. Opt ani mai tarziu, in nedumerirea amuzanta a clientului pare sa-si fi facut loc si un sambure de adevar. Apele tulburi in care s-a scaldat anul trecut din punct de vedere economic i-au impins pe multi sa se uite mai atent la cheltuielile cu telefonia sau internetul si sa controleze in detaliu serviciile operatorilor, in incercarea de a-si diminua factura si adapta mai bine ofertele in functie de necesitatile de consum. Miscarea e cu atat mai evidenta in cazul companiilor pentru care o factura lunara de telefonie si internet de cateva mii sau chiar zeci de mii de euro a devenit o adevarata bataie de cap de-a lungul ultimului an, cand locul notiunilor de extindere sau de investitie a fost luat in discutiile de afaceri de cuvinte precum optimizare si reduceri de costuri.
"Pana anul trecut, putine companii erau atente la cheltuielile cu serviciile de telecomunicatii; rectificarea unor erori nesesizate, precum aplicarea cu intarziere a unui plan tarifar, este acum una dintre principalele surse de economisire", sustine Adrian Ciobanu, un fost angajat in cadrul Vodafone, care facea in urma cu trei ani primii pasi intr-un business complet necunoscut pietei romanesti de telecomunicatii. Mai exact, cu o investitie initiala de 2.000 de euro, a pornit Reimens Group, o afacere bazata pe auditul facturilor telecom ale companiilor, analiza pe baza careia negociaza apoi, in numele clientilor, contractele cu operatorii, castigand un procent din economia anuala pe care o obtine.
Pentru un client din domeniul constructiilor, tocmai neintroducerea timp de mai bine de un an a pachetului de servicii negociat a adus un minus la cheltuieli, pe de-o parte prin recuperarea erorii, iar pe de alta parte prin negocierea unei noi oferte mai potrivite noului context si comportament de consum. Un alt client, o companie din domeniul financiar, si-a diminuat la jumatate costurile cu serviciile de date mobile si cu cateva zeci de procente si pe cele de telefonie fixa, optand pentru anumite beneficii ce nu au fost incluse in negocierea initiala cu operatorul. O firma de servicii medicale a recuperat in urma auditului contravaloarea erorilor survenite prin aplicarea gresita a unui plan tarifar pe care Ciobanu l-a si renegociat, obtinand o reducere de 30% pe componenta principala a cheltuielilor de telecomunicatii, telefonia. "Strategia a fost alocarea minutelor incluse in abonament fiecarui utilizator in parte, urmand ca minutele nefolosite de unii dintre ei sa fie redistribuite angajatilor cu necesitati mai mari", explica antreprenorul.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro