Catalog BM Cele mai responsabile companii & Cele mai inovatoare companii din România 2024 – ediţie specială

Catalog BM Cele mai responsabile companii & Cele mai inovatoare companii din România 2024 – ediţie specială

„Dacă nu facem ceva, vom pieri”

Fundaţii, ONG-uri, departamente în cadrul companiilor mici sau mari se preocupă de binele mai mare, de acţiuni care să transforme lumea din jur într-un loc mai bun. Cu paşi mai mici sau mai mari, acţiuni de amploare sau punctuale, demersurile au mai mereu efectul unui bulgăre de zăpadă. Acţiunile de CSR, ca multe alte practici, n-au fost inventate pe plan local, ci au fost importate, aplicate, ici şi colo adaptate. Interesant este că acum dincolo de acţiunile întreprinse sistematic de companii există demersuri pentru a trezi spiritul de grijă socială în rândurile cât mai multor angajaţi şi membri ai comunităţilor. De pildă, Adobe România aplică în acţiunile de CSR un model de implicare employee driven, ceea ce înseamnă că angajaţii sunt cei care propun şi dezvoltă proiecte, iar compania găzduieşte evenimentele şi dublează sau chiar triplează sumele colectate în scopul diverselor cauze. În 2024, angajaţii Adobe România au organizat, în medie, mai mult de trei evenimente pe lună, iar bugetul alocat de companie pentru acţiunile CSR a depăşit 300.000 de euro. „Am început să facem prezentări pentru noii angajaţi şi interni, în care le vorbim despre CSR. Avem şi un eveniment cu internii, pentru că ei au o perioadă limitată, şi cei care rămân după această perioadă în Adobe e bine să ştie cum se implică compania. Fiecare angajat nou primeşte 100 dolari pe care poate să-i doneze la angajare. Pe lângă asta, noi donăm laptopurile folosite, pentru că o dată la 3-4 ani le schimbăm, la fel monitoarele şi mobila”, povesteşte Alina Eftenoiu, co-lead pe Community Impact, Adobe Romania. CSR-ul este însă doar o felie dintr-o plăcintă mai mare, a sustenabilităţii care, în esenţă, înseamnă să trăim şi acţionăm responsabil, gândindu-ne la viitor, urmaşi, la calitatea vieţii pe Pământ pe termen lung. „Dacă nu facem ceva, vom pieri”, a sumarizat Marius Opriş, partener în cadrul Ascendis, ideea de la care pleacă politicile şi reglementările la nivel european în privinţa sustenabilităţii. „În faţa noastră este o super evoluţie, ca revoluţia industrială, aceasta legată de sustenabilitate. Va aduce foarte multă inovaţie, modele regenerative. Practic va trebui să regândim foarte multe din business-uri şi într-un orizont scurt, de câţiva ani, 4-5 ani, pentru că o să vină reglementările peste noi”, a punctat Marius Opriş, în cadrul celei mai recente conferinţe organizată de BUSINESS Magazin pe tema iniţiativelor legate de sustenabilitate. Pe de altă parte, sustenabilitatea este noua „normalitate”, arată trendurile relevate de un studiu KPMG. Cu raportarea obligatorie a sustenabilităţii tot mai aproape de implementare In UE, cercetarea arată că organizaţiile cele mai mari din lume au o abordare proactivă, cu o creştere semnifi cativă a numărului companiilor care publică deja date ESG, inclusiv ţinte de reducere a emisiilor de carbon. Lansat pentru prima dată în 1993, studiul KPMG privind Raportarea Sustenabilităţii este realizat la fi ecare doi ani, oferind o analiză a rapoartelor de sustenabilitate şi ESG emise de 5.800 de companii din 58 de ţări şi jurisdicţii, inclusiv România. 95% dintre cele mai mari 250 de companii din lume publică în prezent ţintele de reducere a emisiilor de carbon (faţă de 80% în 2022). Cert este că deşi sustenabilitatea nu este un cuvânt al vocabularului nostru de zi cu zi (de pildă, nimeni nu spune „Am un comportament sustenabil”) subiectul câştigă teren deopotrivă în media, în preocupările companiilor dar şi ale consumatorilor, care, arată unele studii, sunt dispuşi să cumpere produse care au un impact mai redus asupra mediului. Astfel, acţiunile din sfera sustenabilităţii au puterea de a îmbunătăţi percepţia şi comportamentul clienţilor (au o părere mai bună despre, iau în considerare achiziţia). În plus, reglementările europene vor cataliza acţiunile companiilor, dar şi pe ale autorităţilor. Un exemplu în acest sens poate fi chiar RetuRO, administratorul Sistemului de Garanţie-Returnare, care a anunţat că la 12 luni de la lansarea programului, peste 3 miliarde de ambalaje au fost returnate de consumatori. Responsabilitatea socială şi, în cadrul mai larg, sustenabilitatea sunt elemente cheie care vor nu vor lipsi din niciun plan de afaceri, pentru că nu mai este vorba doar despre capitole „nice to have”, ci despre noua regulă în business. Şi - de ce nu? - o nouă mentalitate.

Argument de Ioana Mihai-Andrei,
Redactor-şef BUSINESS Magazin

 

Catalog BM Cele mai inovatoare companii din România 2024

România inovează: Viitorul este acum

„Schimbarea nu este doar necesară vieţii. Schimbarea este viaţa”, spunea Alvin Toffl er, autorul vizionar al cărţii „Şocul viitorului". Aceste cuvinte pot reprezenta o axiomă fundamentală pentru orice companie care inovează astăzi, mai ales în România, o ţară ce îşi caută locul în competiţia globală a ideilor şi soluţiilor. În ultimii ani, mediul de afaceri din România a fost martorul unor transformări rapide: accelerarea digitalizării, tranziţia către economia verde şi apariţia unor start-up-uri locale care nu doar că rezistă în faţa giganţilor globali, dar redefi nesc pieţele în care activează. Într-un astfel de context, schimbarea nu mai este doar o opţiune sau un risc calculat – este un element indispensabil al supravieţuirii. Toffl er a prevăzut că viitorul va fi marcat de o „supraîncărcare a schimbării,” un ritm atât de accelerat încât oamenii şi organizaţiile riscă să fi e depăşite dacă nu se adaptează. România, în acest context, devine un laborator viu al transformării: antreprenori care îndrăznesc să rescrie regulile, companii tradiţionale care îşi reinventează modelul de afaceri şi investitori care pariază pe tehnologie, sustenabilitate şi talent local. După cum reiese şi din cartea lui Toffl er, inovaţia nu este un scop în sine. Este un proces, o capacitate de a înţelege schimbările din jurul nostru şi de a le transforma în oportunităţi. Companiile care au înţeles acest lucru nu doar că supravieţuiesc, ci excelează. Iar România, cu toate provocările sale, este locul perfect pentru a testa această teorie. Din zona IT, unde start-up-uri precum UiPath au devenit unicorni globali, până la industrii precum retail, unde soluţiile digitale locale transformă experienţa consumatorului, fi ecare domeniu ilustrează ideea lui Toffl er: „Nu cei mai inteligenţi sau cei mai puternici supravieţuiesc, ci cei care se adaptează cel mai repede”. Această lecţie este valabilă şi pentru liderii companiilor. Cei care îşi doresc să fi e în fruntea valului de schimbare trebuie să adopte un mindset fl exibil, deschis, care să le permită să se reinventeze odată cu fi ecare provocare. Astăzi, mai mult ca niciodată, România este locul în care schimbarea prinde viaţă. Companiile care inovează aici contribuie nu doar la creşterea economiei locale, ci şi la modelarea viitorului global. În paginile acestui anuar, veţi descoperi poveştile celor care, în faţa incertitudinii, au văzut oportunităţi. Fie că vorbim despre inteligenţă artifi cială, energie regenerabilă sau noi produse, fi ecare proiect este o dovadă a puterii transformatoare a schimbării. Aşa cum Toffl er ne-a avertizat, viitorul poate fi copleşitor. Dar, pentru companiile care aleg să îmbrăţişeze schimbarea şi să facă din inovaţie o parte a ADN-ului lor, viitorul nu este doar un loc al incertitudinii, ci al posibilităţilor infi nite. „Schimbarea este viaţa” – iar în România, companiile care înţeleg acest adevăr simplu sunt cele care vor defi ni nu doar prezentul, ci şi viitorul.

Agument de Ioana Matei,
Editor-şef, BUSINESS Magazin

 

Mai multe detalii puteţi citi în Catalogul „Cele mai responsabile companii 2024”.

Ediţiile print sunt valabile în limita stocului disponibil. În cazul în care stocul se epuizează va fi livrată ediţia electronică.

Comandă catalogul mai jos la preţul de 400 de lei, TVA inclus.

Ediţiile print se livrează doar pe teritoriul României. În afara ţării puteţi comanda doar în format digital. Pentru abonamente ZF, vă rugăm contactaţi-ne la adresa de e-mail claudia.mirt@m.ro.


 

Cantitate: buc.
 

Urmărește Business Magazin

cataloagele business magazin
ZF.ro
Autoturismele din România la raport: Moment istoric în România. Ce trebuie să ştie toţi şoferii din ţara noastră Autoturismele din România la raport: Moment istoric în România. Ce trebuie să ştie toţi şoferii din ţara noastră
Mai aveţi zile de concediu de anul trecut şi vreţi să nu le pierdeţi? Vedeţi aici ce se întâmplă cu perioada de concediu de odihnă neefectuată
Mediafax
Situaţia reală de pe fronturile din Ucraina. În Pokrovsk situaţia e critică, iar în Velika Novosilka trupele ucrainene riscă să fie încercuite. Armata Kievului se retrage din puncte cheie ale frontului Situaţia reală de pe fronturile din Ucraina. În Pokrovsk situaţia e critică, iar în Velika Novosilka trupele ucrainene riscă să fie încercuite. Armata Kievului se retrage din puncte cheie ale frontului
Călin Georgescu pierde la CEDO / Curtea i-a respins cererea de suspendare a deciziei CCR privind anularea alegerilor prezidenţiale
MonitorulApararii
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
România va semna contractul de peste 700 milioane euro pentru obuzierele de 155 mm. în luna martie
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu ŞUHAN: Ce, cât şi cum se mai fură prin Europa COMENTARIU Valeriu ŞUHAN: Ce, cât şi cum se mai fură prin Europa
COMENTARIU Valeriu ŞUHAN Cu frâna trasă pe podul suspinelor...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.