Elena Pap, Director Europa, Up Group: „Vrem să fim un lider în soluţiile de beneficii pentru angajaţi şi să ne extindem prezenţa pe noi pieţe europene”

Autor: Ioana Matei Postat la 12 august 2024 322 afişări

O prezenţă în 25 de ţări, 23 de milioane de beneficiari, peste 3.200 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 759 de milioane de euro sunt câteva dintre cifrele care descriu, după o istorie de 60 de ani, Up Group, axat pe crearea şi furnizarea de soluţii de plată şi de servicii de utilitate locală şi socială. Grupul cu origini franceze a fost înfiinţat ca o societate cooperatistă, deţinută exclusiv de salariaţii săi – un model de afacere diferit de modelele capitaliste tradiţionale. Trei lideri ai grupului – Elena Pap, recent numită Director Europa al Up Group, Youssef Achour, Preşedinte, şi Julien Anglade, General Manager al grupului - vorbesc despre un model de afaceri atipic, în care cultura muncii împreună, care valorifică reuşita colectivă şi nu individualismul poate să asigure longevitatea, chiar şi în lumea capitalistă.

„Avansarea reprezintă un parcurs firesc, iar această simultaneitate cu aniversarea a 60 de ani a companiei este o coincidenţă, o întâmplare fericită. Este un motiv de bucurie, de mândrie şi de onoare să conduc acest grup la nivel european, să duc mai departe misiunea predecesorilor mei”, descrie Elena Pap, noul Director Europa în cadrul grupului cu origini franceze Up Group cel mai recent rol obţinut. După o carieră de peste 20 de ani în care a ocupat funcţia de CEO al Up România, ea a fost numită în noua funcţie în iunie anul acesta.

Lansat în 1964 în Franţa, cu misiunea de a crea soluţii de plată şi servicii utile din punct de vedere social şi local, Up Group are o prezenţă de peste 22 de ani şi pe piaţa din România. Compania oferă aici diverse instrumente de motivare şi soluţii financiare pentru performanţa businessului companiilor, printre care se numără produsele şi serviciile pentru salariaţi, platforma de beneficii flexibile Up MultiBeneficii, soluţiile digitale interactive de motivare, serviciile dedicate comercianţilor, precum şi soluţiile personalizate pentru modernizarea sectorului de acţiune socială. „În cei peste 20 de ani în care am condus Up România, au fost nenumărate decizii cu impact imediat, dar şi pe termen lung. Consider că este un cumul de factori care au contribuit în timp la succesul companiei, dar şi la formarea mea ca om şi ca profesionist, astfel încât să fiu omul potrivit la locul potrivit”, descrie Elena Pap evoluţia sa, precum şi a companiei, din 2005, de când a devenit directorul general al Up România. Se autodescrie drept „un om al cifrelor”, iar concentrarea sa a fost întotdeauna pe rezultate, criteriu care a avut o influenţă importantă în deciziile luate. Un alt aspect care a cântărit în evoluţia ei de carieră este strâns legat de stilul său de management, care, spune ea, este construit pe trei piloni esenţiali, mai exact, transparenţă, comunicare deschisă şi responsabilitate. „Sunt un om determinat să îşi aducă aportul şi să influenţeze în mod pozitiv prezentul, dar mai ales viitorul. Mai mult decât atât, cred cu tărie că puterea unui lider se măsoară mai ales prin capacitatea sa de a influenţa şi de a inspira oamenii din jurul său”, subliniază ea.

În cariera sa, a observat şi că „cele mai mari provocări vin la pachet cu cele mai mari realizări”, motiv pentru care lucrurile care nu au depins de ea au fost cele care au provocat-o cel mai mult, fie că vorbim despre impredictibilitate, schimbări legislative sau despre cele din mediul de business, precum şi momentele în care a fost necesară o mobilizare rapidă şi generală a întregii echipe. Oferă ca exemple situaţiile în care au fost achiziţionate firme precum Bon Appétit (2005), Proserv (2007), GFS-Tichet Plus (2009-2011), Romtiket (2012),  lansarea unor noi produse şi servicii precum lansarea platformei chequeonline.ro (2008), lansarea cardului de masă (2015), a aplicaţiei mobile (2016), lansarea Up Achiziţii (2018), Up Multibeneficii, platforma de beneficii extrasalariale flexibile (2021). „Sigur că acestea au însemnat şi realizări semnificative şi de impact pe termen lung. De fiecare dată am îmbrăţişat provocările care, în fapt, sunt oportunităţi de creştere a businessului, dar şi a întregii echipe”, punctează Elena Pap. Iar rezultatele echipei din România s-au făcut remarcate şi la nivel internaţional, un exemplu în acest sens fiind o inovaţie dezvoltată de ei – platforma Up MultiBeneficii, care a fost implementată la nivel de grup, fiind o sursă de inspiraţie pentru alte pieţe care care vor să o implementeze. Aceasta vizează simplificarea procesului de administrare a beneficiilor, ceea ce urmează nevoile şi preferinţele utilizatorilor. În ceea ce priveşte performanţa financiară a filialei din România, Elena Pap spune că aceasta a înregistrat o evoluţie pozitivă în ultimii ani, cu o creştere constantă a cifrei de afaceri şi a profitabilităţii. „Doi dintre factorii care au contribuit la această evoluţie sunt extinderea reţelei de parteneri şi adoptarea rapidă a noilor tehnologii. Şi, foarte important, am beneficiat de o echipă dedicată şi de strategii eficiente, care ne-au ajutat să atragem şi să reţinem clienţii”, spune ea. De-a lungul timpului, investiţiile au fost constante şi au fost direcţionate în tehnologie şi infrastructură în scopul optimizării experienţei utilizatorilor şi eficienţei operaţionale: „Aceste investiţii au avut rezultate excelente, conducând la o creştere semnificativă a satisfacţiei clienţilor şi a ratei de utilizare a serviciilor noastre”.

Ce urmează pentru companie în următorii ani? „În primul rând, ne dorim consolidarea poziţiei noastre pe piaţa beneficiilor extrasalariale, extinderea portofoliului de produse şi servicii şi promovarea sustenabilităţii. În ceea ce priveşte strategiile noastre, vom continua să inovăm, să digitalizăm procesele şi să dezvoltăm parteneriate strategice. Dorim să fim un lider în soluţiile de beneficii pentru angajaţi şi să ne extindem prezenţa pe noi pieţe europene”.

În ceea ce priveşte priorităţile la nivel de grup, acesta va continua să joace un rol de pionierat pe piaţa europeană a beneficiilor extrasalariale. „Ne propunem să extindem gama de servicii, să intrăm pe noi pieţe şi să dezvoltăm soluţii personalizate care răspund nevoilor diverse ale angajaţilor şi angajatorilor. Sigur că planurile noastre de expansiune includ achiziţii strategice şi parteneriate, precum şi investiţii în tehnologie astfel încât să rămânem lideri în inovaţie şi calitate”, descrie Elena Pap ambiţiile pentru viitor.

Iar legat de provocări, spune că acestea pot fi de la nivelul gestionării diversităţii politice şi economice până la anumite contexte care pot conduce la crize economice şi financiare. „De asemenea, există provocări care ne pot impacta inclusiv la nivelul gestionării fluxurilor de migraţie şi al schimbărilor climatice.” Oportunităţile ţin de zona de inovaţie şi de educaţie, care reprezintă unul dintre pilonii grupului, ce se menţine în atenţia lor alături de crearea de noi parteneriate internaţionale, de consolidare a celor existente. „Iar, investiţiile în zona tehnologică şi digitală, sustenabilitatea, întărirea coeziunii sociale sunt alte câteva oportunităţi pe care dorim să continuăm să le dezvoltăm şi în următoarea perioadă.”  

O istorie de 60 de ani de inovaţii în domeniul soluţiilor de plată şi de motivare a angajaţilor

Grupul Up este prezent în România de 22 de ani prin compania Up România, care oferă diverse instrumente de motivare şi soluţii financiare avantajoase pentru performanţa businessului companiilor, printre care se numără produse şi servicii pentru salariaţi, platforma de beneficii flexibile Up MultiBeneficii, soluţii digitale interactive de incentivare, servicii dedicate comercianţilor, precum şi soluţii personalizate pentru modernizarea sectorului de acţiune socială. Reprezentanţii companiei spun că Up România se află într-un proces continuu de îmbunătăţire şi diversificare a produselor şi serviciilor oferite, un proces care în ultimii ani a avut un ritm accelerat. Mărirea volumului de tichete de masă, tichete cadou, vouchere de vacanţă şi tichete socialev comandate de către clienţii Up România a generat o cifră de afaceri mai mare cu 23% în 2023 faţă de 2022.


Carte de vizită:

Œ Cu o îndelungată experienţă în domeniul financiar şi în managementul echipelor, Elena Pap este unul dintre promotorii industriei beneficiilor extrasalariale din România;

 În 2005, a devenit director general Up România, iar din 2019 a cumulat această funcţie cu poziţia de director regional al Grupului Up în Europa de Sud-Est;

Ž Elena Pap a condus operaţiunile regionale în cadrul Grupului Up pentru România, Bulgaria, Moldova, Serbia şi Grecia până în 2024;

 În perioada 2017-2024 a fost preşedinte în cadrul Asociaţiei Profesionale a Emitenţilor de Tichete (APET).

 Din iunie 2024 Elena Pap ocupă funcţia de director pentru Europa în cadrul Up Group, după o carieră de peste 20 de ani în care a ocupat poziţia de CEO al Up România.

Elena Pap, Director Europa, Up Group: „Sunt un om determinat să îşi aducă aportul şi să influenţeze în mod pozitiv prezentul, dar mai ales viitorul. Mai mult decât atât, cred cu tărie că puterea unui lider se măsoară mai ales prin capacitatea sa de a influenţa şi de a inspira oamenii din jurul său.”


Trei întrebări şi răspunsuri din interviul cu Elena Pap, Director Europa, Up Group:

Cum a evoluat valoarea tichetelor de masă oferite în România şi cum sunt aceste valori comparativ cu celelalte pieţe europene?

Valoarea tichetelor de masă oferite în România a crescut în mod constant în ultimii ani, ajungând astăzi la 40 lei. Comparativ cu alte pieţe europene, valorile tichetelor de masă din România sunt încă mai mici, însă diferenţele se reduc treptat pe măsură ce economia locală se dezvoltă. Anticipăm că valoarea tichetelor de masă va continua să crească în următorii ani, pe măsură ce creşte gradul de recunoaştere  a importanţei acestui beneficiu în asigurarea bunăstării angajaţilor şi în menţinerea competitivităţii pe piaţa muncii.

Ce rol joacă fundaţia Up în sprijinirea proiectelor sociale şi cum contribuie la dezvoltarea comunităţii locale?

Scopul Fundaţiei Up este de a contribui la îmbunătăţirea calităţii vieţii în comunităţile locale, prin diverse iniţiative, cum ar fi finanţarea proiectelor educaţionale, culturale şi de sănătate. Mai mult decât atât, promovăm voluntariatul în rândul angajaţilor noştri şi colaborăm cu organizaţii nonguvernamentale astfel încât să implementăm programe care răspund nevoilor specifice ale comunităţilor.

Cum vedeţi implicarea Up România în susţinerea start-up-urilor şi inovării locale?

Susţinerea start-up-urilor este o misiune asumată la nivel de grup, iar Up România s-a angajat să sprijine start-up-urile şi inovarea locală prin diverse programe de mentorat, finanţare şi parteneriate. Noi suntem bucuroşi să oferim resurse şi expertiză tinerelor companii inovatoare, contribuind astfel la crearea unui ecosistem robust de afaceri în România.


Youssef Achour

Un model de afacere unic: 1 salariat = 1 voce

„Sărbătorirea a 60 de ani de istorie a grupului Up este o mare mândrie pentru noi toţi. Întreprinderea s-a născut în Franţa în 1964, sub forma unei societăţi cooperatiste, care a fost întotdeauna deţinută exclusiv de salariaţii săi. Acesta a fost şi rămâne un model de afacere unic, care demonstrează că se poate întreprinde, se poate dezvolta internaţional şi rezista în timp, fiind diferit de modelele capitaliste tradiţionale,” aminteşte Youssef Achour, Preşedintele Up Group, referindu-se la începuturile grupului cu origini franceze. El a fost martorul transformărilor prin care a trecut acesta încă din 1999, anul în care s-a alăturat cooperativei pentru a lucra alături de preşedintele de atunci la dezvoltarea şi diversificarea activităţilor acesteia. Din punctul lui de vedere, natura activităţii grupului a fost factorul cheie care a contribuit la succesul de durată al acestuia. „Noi am dezvoltat soluţii de beneficii precum Chèque Déjeuner, actualul Up Dejun, utile întreprinderilor care caută să-şi recruteze şi să-şi fidelizeze salariaţii, utile salariaţilor care beneficiază de acestea şi comercianţilor în cadrul cărora sunt cheltuite. Mijloacele noastre de plată aduc un plus de putere de cumpărare şi contribuie la ameliorarea calităţii vieţii salariaţilor şi, de asemenea, a cetăţenilor,” a explicat reprezentantul grupului. În plus, grupul a dezvoltat instrumente pentru plata ajutorului social, colaborând cu autorităţile publice şi cu ONG-uri pentru a sprijini populaţia vulnerabilă. Acest angajament faţă de bunăstarea comunităţilor a fost un pilon central al filsofiei de afaceri a Grupului Up. De-a lungul celor 60 de ani, Grupul Up a evoluat astfel semnificativ, devenind un jucător global. „Astăzi suntem un grup de dimensiuni internaţionale, prezent în 25 de ţări şi care a realizat în 2023 o cifră de afaceri de 759 de milioane de euro”, a subliniat Achour. Extinderea internaţională a început în anii 1990, iniţial în Europa de Sud şi de Est şi a fost urmată de expansiunea în Turcia, Grecia, America de Sud şi Serbia la începutul anilor 2000. Achiziţiile strategice în Franţa au permis diversificarea portofoliului de vouchere sociale, incluzând domenii precum cultura, cadoul, cartea şi sportul. Cel mai recent pas în expansiune a fost achiziţionarea Stebby, o aplicaţie dedicată sportului şi bunăstării salariaţilor, extinzând astfel prezenţa Grupului Up în ţările baltice. În 2010, compania s-a dezvoltat foarte mult la nivel internaţional şi uneori chiar departe de Europa, în pofida provocărilor: „Din acest motiv, am traversat o criză de creştere şi criza Covid a fost o încercare suplimentară, la fel ca pentru toate companiile, dar aceasta ne-a întărit ideea că avem un rol important de jucat în servirea interesului general. Eu cred că, dacă am rezistat în furtună, este pentru că am ştiut să ne redefinim priorităţile în termeni de ofertă şi în termeni de acoperire teritorială. Ne-am modernizat soluţiile, am raţionalizat investiţiile. Întrucât capitalul nu este deţinut de investitori externi, cu adevărat prin coeziunea echipelor noastre şi a tuturor companiilor noastre din cadrul grupului Up, am putut continua să avansăm şi să creştem”. Youssef Achour evidenţiază şi cum Grupul Up a integrat principiile de durabilitate şi responsabilitate socială în strategia sa de afaceri, mai ales prin Up Coop. „Up Coop e o societate a cărei misiune este de a-şi înscrie în statutele sale motivul de a exista: cooperare durabilă pentru o putere de cumpărare cu scop social şi local. Acesta se concretizează în cinci obiective misionare care corespund celor cinci piloni RSE (responsabilitatea socială a companiilor) ai cooperativei”, a explicat reprezentantul grupului. Aceste obiective includ: aducerea principiilor democratice ale economiei sociale şi solidare (ESS) şi ale RSE în conducere; favorizarea angajamentului salariaţilor printr-un dialog social inovativ şi condiţii de muncă atractive; corelarea ofertelor de susţinere a puterii de cumpărare cu încurajarea consumului local şi responsabil; plasarea solidarităţii şi apropierii în centrul acţiunii teritoriale; protejarea mediului şi contribuţia la tranziţia ecologică.

El evidenţiază şi modul democratic de funcţionare a acestei societăţi:  „La Up Coop, conducerea noastră este singulară, deoarece ea este democratică: 1 salariat â 1 voce, valoarea creată este împărţită în părţi egale între toţi salariaţii – societari care aleg apoi, dintre colegii lor, membrii consiliului de administraţie, la fiecare 4 ani”, a explicat el. Aceste principii sunt transmise în filialele din Franţa şi la nivel internaţional. „Foarte concret, astăzi, în cele cincizeci de societăţi care constituie grupul, există cel puţin un salariat în consiliul de administraţie. Chiar dacă nu este decât o opţiune consultativă, aceasta ilustrează bine transparenţa dorită”, a conchis Youssef Achour. 


Carte de vizită:

Œ După absolvirea unui curs postuniversitar în management şi finanţe la Universitatea Paris XIII, Youssef Achour, acum în vârstă de 61 de ani, şi-a început cariera profesională în domeniul finanţelor la companii precum CNIT La Défense CNIT La Défense, Les Éditions La Découverte şi Caisse des Dépôts et Consignations;

 S-a alăturat cooperativei în 1999 pentru a lucra alături de preşedinte la dezvoltarea şi diversificarea activităţilor acesteia. Având diferite funcţii de conducere, a fost responsabil de strategiile de schimbare tehnologică până în 2008. În 2008, a fost numit director general în Franţa, cu excepţia instrumentelor speciale de plată;

ŽÎn 2014, Youssef Achour a fost numit director general, iar apoi, în 2017, director al Zonei Europa Mediterană (Spania, Portugalia, Maroc şi Tunisia). Este administrator al cooperativei, societatea mamă a Groupe Up, din 2007;

 Rămâne implicat în asociaţii care promovează integrarea tinerilor din populaţia locală, a populaţiilor migrante locale şi a femeilor izolate. El fusese deja ales de consiliul de administraţie în iunie 2019 pentru a prelua funcţia de preşedinte al Up Coop şi a grupului Up. În 5 aprilie 2022, a devenit preşedinte al Chambre Régionale de l’Économie Sociale et Solidaire (Cress) din Île-de-France. A fost reales preşedinte al Up Coop şi al grupului Up în

17 iunie 2023.

Youssef Achour, preşedinte, Up Group: „Eu cred că această cultură a muncii făcute împreună, cea care valorifică reuşita colectivă şi nu individualismul, este o forţă şi un factor de longevitate.”


Trei întrebări şi răspunsuri din interviul cu Youssef Achour, Preşedinte al Up Group

Cum aţi descrie cultura organizaţională a Grupului Up şi ce măsuri luaţi pentru a o menţine şi a o ameliora?

Încă de la început, întreprinderea a fost construită pe un fundament cooperatist, care se bazează pe doi piloni: cooperarea şi dialogul social. Eu cred că această cultură a muncii făcute împreună, cea care valorifică reuşita colectivă şi nu individualismul, este o forţă şi un factor de longevitate.

Cum reuşiţi să armonizaţi valorile şi obiectivele Grupului Up la nivel mondial cu particularităţile locale ale fiecărei pieţe ?

Aceasta se întâmplă, mai întâi, prin oferta pe care o propunem clienţilor noştri. În Franţa ne adresăm unei multitudini de clienţi publici, privaţi, asociaţii pentru a aduce o paletă de soluţii de plată variate. Astfel, suntem atenţi, întotdeauna, la evoluţia nevoilor, fără să pierdem din vedere vreodată că mijloacele noastre de plată trebuie să poată ameliora puterea de cumpărare şi calitatea vieţii celor care le utilizează, contribuind în acelaşi timp la dinamica economică a actorilor şi a comercianţilor locali, cum este cazul în România. Ne asigurăm că ofertele noastre răspund provocărilor de la nivelul societăţii, că au un impact pozitiv asupra mediului lor şi că finalitatea lor este socială. Fiecare filială este autonomă pentru a crea oferte de servicii adaptate nevoilor şi evoluţiei pieţelor regionale, în măsura în care ele sunt conforme cadrului strategic al întreprinderii şi demersului RSE. Pentru aceasta, noi lăsăm echipele locale să acompanieze cererea locală şi să se dezvolte autonom.

Ce strategii aplicaţi pentru a asigura stabilitatea şi creşterea financiară a Grupului Up pe termen lung ?

Aceleaşi care ne animă de 60 de ani. Ascultăm evoluţia societăţii, oferim soluţii concrete pentru nevoile clienţilor şi partenerilor noştri. Astăzi, suntem un emitent de monedă electronică, mijloacele de plată pe care le concepem sunt solide, securizate, ele permit asigurarea urmăririi fondurilor plătite. Aceasta rezultă dintr-o strategie de investiţii orientate către inovaţia dedicată binelui comun.

În lumea actuală şi pe viitor, mai mult ca oricând, mijloacele noastre de plată vor continua să fie utile.


Julien Anglade

Un viitor construit pe fundamentul tradiţiei

Pentru Julien Anglade, General Manager al Up Group, rolul pe care îl are reprezintă o oportunitate de a valorifica moştenirea şi valorile construite de-a lungul decadelor de grup, în timp ce continuă să inoveze şi să se adapteze cerinţelor actuale ale pieţelor din ţările în care sunt prezenţi. „Îmi doresc să păstrez tradiţia şi să construiesc pe fundaţia solidă existentă pentru că doar aşa poţi construi un viitor în care afacerea prosperă”, spune el. Alături de rolul de General Manager, el este şi membru al Comitetului Executiv al Up Group, poziţie pe care o deţine din ianuarie 2022. În această calitate, Julien conduce strategia globală a grupului şi supraveghează operaţiunile din Île-de-France, Franţa. „Să rămâi relevant pe unele dintre cele mai competitive pieţe, să reuşeşti să te adaptezi rapid schimbărilor tehnologice şi economice cred că sunt aspecte care nu-ţi permit să stai pe loc. Suntem prezenţi în

25 de ţări de pe patru continente, ceea ce înseamnă o concentrare absolută pe diferenţele culturale şi geografice, pe specificul fiecărei ţări. În acelaşi timp, oportunităţile sunt multe, de la extinderea pe pieţe noi, la dezvoltarea unor produse inovatoare care răspund nevoilor actuale ale clienţilor noştri şi până la consolidarea poziţiei noastre de lider în soluţiile de beneficii pentru angajaţi”, descrie el viziunea sa asupra industriei.

Grupul şi-a stabilit direcţiile strategice prioritare pentru următorii ani, cu un accent puternic pe digitalizare, expansiune internaţională şi sustenabilitate. „Digitalizarea continuă a serviciilor noastre, creşterea prezenţei Up la nivel internaţional, dezvoltarea unor soluţii personalizate pentru nevoile clienţilor şi angajaţilor şi investiţia în sustenabilitate şi responsabilitate socială sunt doar câteva dintre priorităţile noastre,” a declarat Anglade. Planul strategic al Grupului Up include şi extinderea pe pieţele emergente şi regiunile cu potenţial de creştere economică. „Avem un plan strategic de extindere, iar regiunile cu potenţial de creştere economică susţinută şi pieţele emergente reprezintă principalele puncte de interes pentru noi”, a explicat el.

Un exemplu recent al acestei strategii este achiziţia platformei de beneficii de wellness pentru angajaţi Stebby, în ţările baltice. „Această operaţiune ne va permite să obţinem o poziţie mai largă în Europa şi în regiunea baltică. Ne permite să ne consolidăm activităţile sportive şi de agrement, aşa cum facem cu Fitpass în Serbia, Georgia, Moldova şi Grecia şi cu Actobi (UpSport & Loisirs) în Franţa,” a adăugat el. Europa Centrală şi de Est, inclusiv România, joacă un rol esenţial în strategia de dezvoltare a Grupului Up. „Sunt regiuni care au arătat o creştere economică solidă şi o deschidere către inovaţie, ceea ce le face esenţiale pentru strategia noastră de dezvoltare”, a declarat Anglade. România este un pilon important pentru activităţile grupului, contribuind semnificativ la expansiunea regională. „Astăzi, peste 25.000 de clienţi din România au ales instrumente de motivare din portofoliul nostru,” a subliniat liderul grupului. El adaugă că grupul Up se angajează să contribuie la dezvoltarea economiilor locale şi la îmbunătăţirea calităţii vieţii angajaţilor. „În primul rând, vorbim de crearea de noi locuri de muncă în ţările în care alegem să fim prezenţi. Apoi, este susţinerea pe care o oferim start-up-urilor locale şi parteneriatele încheiate cu alte afaceri”, a explicat reprezentantul grupului. De-a lungul timpului, Up a acumulat o vastă experienţă în ceea ce înseamnă colaborarea cu start-up-urile. De altfel, numai în ultimii 10 ani, au investit în sau au achiziţionat mai mult de 12 start-up-uri în peste 7 ţări (România, Belgia, Italia, Spania, Serbia, Franţa, Germania). Au investit în companii aflate în diferite etape de dezvoltare, de la pre-seed la expansiune, şi în diverse domenii precum fintech, loialitate, beneficii pentru angajaţi sau consum responsabil: „Şi ca să mă opresc asupra unui singur exemplu, fac referire la Monizze, cu sediul în Belgia. L-am achiziţionat în 2015, după înfiinţarea sa în 2011, şi este acum unul dintre liderii beneficiilor pentru angajaţi din ţară, având peste 150 de angajaţi”. Investiţiile strategice ale companiei se concentrează pe digitalizare, extinderea geografică, sustenabilitate şi dezvoltarea de noi servicii. „Prin urmare, alocăm resurse semnificative pentru a moderniza infrastructura tehnologică şi pentru a explora noi pieţe. De asemenea, investim în parteneriate strategice care ne pot ajuta să accelerăm creşterea şi să ne extindem portofoliul în toate direcţiile.” Când iau în calcul o nouă investiţie, analizează deopotrivă oportunităţile şi riscurile, prioritizând acele proiecte care au cel mai mare potenţial de impact şi rentabilitate şi asigurându-se întotdeauna că există un echilibru între investiţiile pe termen scurt şi cele pe termen lung: „Sigur că monitorizăm constant performanţa investiţiilor noastre şi ajustăm strategia în funcţie de rezultate şi de schimbările din piaţă”.

Julien Anglade oferă şi câteva cifre relevante pentru activitatea companiei: în 2023, la nivel de grup, au ajuns la o cifră de afaceri de 759 de milioane de euro, 9,6 milioane de euro volum de emisiune, 78% dintre soluţii fiind digitale, 1 milion de clienţi la nivel internaţional (societăţi private şi publice), 23 de milioane de beneficiari, 0,7 milioane de comercianţi parteneri: „Obiectivele noastre pe termen mediu şi lung pun în centrul acţiunilor creşterea puterii de cumpărare şi contribuţia la dezvoltarea unei societăţi durabile şi sustenabile”. Peste 3.210 angajaţi lucrează pentru companie, în baza unei culturi organizaţionale construite pe cooperare şi dialog social, aspecte care, cred liderii grupului, sunt esenţiale pentru succesul acesteia.  


Carte de vizită:

Œ Julien Anglade este un lider experimentat în industria soluţiilor de plată şi servicii sociale, având o carieră de peste 22 de ani în cadrul Up Group. În prezent, el ocupă funcţia de General Manager şi este membru al Comitetului Executiv al Up Group, poziţie pe care o deţine din ianuarie 2022. În această calitate, Julien conduce strategia globală a grupului şi supraveghează operaţiunile din Île-

de-France, Franţa;

 Din iunie 2019, Julien este şi membru al Consiliului de Administraţie al Up Group. Consiliul este format din 13 membri cu experienţe diverse şi complementare, atât naţionale, cât şi internaţionale. Sub conducerea preşedintelui Youssef Achour, consiliul include trei administratori externi reprezentând confederaţiile sindicale, care au avut un rol crucial în înfiinţarea cooperativei în 1964, şi trei reprezentanţi ai Comitetului Economic şi Social.

Julien Anglade, General Manager, Up Group: „Europa Centrală şi de Est, inclusiv România, reprezintă pieţe cheie pentru noi. Sunt regiuni care au arătat o creştere economică solidă şi o deschidere  către inovaţie, ceea ce le face esenţiale pentru strategia noastră de dezvoltare. Mai mult decât atât, România joacă un rol important în expansiunea noastră regională.”


Trei întrebări şi răspunsuri din interviul cu Julien Anglade, General Manager al Up Group:

Puteţi să ne vorbiţi despre proiectele sociale şi de sustenabilitate pe care le derulaţi şi impactul acestora?

Up Group este angajat în diverse proiecte sociale şi de sustenabilitate, iar multe dintre acestea sunt derulate prin intermediul Fundaţiei Up, înfiinţată în 2017. Susţinem iniţiative care promovează incluziunea socială, educaţia şi protecţia mediului. Credem că impactul acestor proiecte este semnificativ, pentru că astfel contribuim la dezvoltarea comunităţilor locale, reducerea inegalităţilor şi promovarea unui comportament responsabil faţă de mediu. Fundaţia Up activează în 4 domenii: alimentaţie, educaţie, sănătate şi adăpost social. Peste 80 de proiecte realizate din 2017 până în prezent, 169 de acţiuni de solidaritate si 1.531.000 euro oferite începând cu 2017 de către fundaţie şi filialele sale.

Cum aţi descrie preferinţele angajaţilor în materie de beneficii extrasalariale, care sunt principalele schimbări pe care le-aţi observat de-a lungul anilor, precum şi diferenţele între diferitele pieţe pe care grupul Up este prezent?

În ultimii ani, asistăm la o evoluţie continuă a preferinţelor angajaţilor în materie de beneficii extrasalariale. Există o tendinţă tot mai mare care duce spre flexibilitate, personalizare şi beneficii care sprijină echilibrul dintre viaţa profesională şi personală, şi aici mă refer la telemuncă şi la programele de wellbeing. Diferenţele între preferinţele angajaţilor din diferite pieţe pot fi remarcate în funcţie de standardele locale, reglementările guvernamentale sau cultura organizaţională specifică. În general, indiferent de ţară, angajatorii şi angajaţii optează pentru soluţii care au ca scop creşterea puterii de cumpărare şi care oferă posibilitatea de a acţiona în favoarea unui consum responsabil. La nivel internaţional, în continuare, tichetele de masă rămân beneficiul cel mai dorit, însă, remarcăm tendinţa de flexibilizare a beneficiilor extrasalariale prin platforme în care, angajaţii, au posibilitatea de a-şi alege beneficiile ţinând cont de nevoile lor şi de experienţele pe care şi le doresc.

Cum credeţi că vor evolua aceste preferinţe în continuare, atât în ceea ce îi priveşte pe angajaţi, cât şi pe angajatori?

Cu siguranţă vom vedea o continuare a acestui trend de personalizare şi flexibilitate. Angajaţii vor căuta acele beneficii care să le oferă suport concret în viaţa de zi cu zi şi care contribuie la bunăstarea lor generală. În acelaşi timp, angajatorii vor trebui să fie din ce în ce mai inovativi şi adaptabili în a oferi pachete de beneficii atractive, care să răspundă acestor aşteptări şi să contribuie la retenţia şi satisfacţia angajaţilor.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe prosport.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.