A făcut de la zero o afacere cu 2.000 de angajaţi pe care a vândut-o la 30 de ani pe milioane de euro

Autor: Razvan Muresan Postat la 03 iunie 2013 13247 afişări

I-au plăcut de mic copil animalele, însă, deşi a absolvit medicina, nu a făcut carieră din pasiunea sa. Mihai Preoţescu s-a angajat în 2003 la o firmă de direct mail - „aşa a fost primul contact cu zona de distribuţie de materiale publicitare" - iar în 2007, împreună cu doi parteneri, a fondat PostMaster.

Cei trei deţineau în totalitate compania până în octombrie 2011, când au cedat un pachet de 26% către Austrian Post: „Am ales să avem un partener strategic care să te poată învăţa din punctul în care ai senzaţia că ai epuizat tot ce era de învăţat„, spune Mihai Preoţescu. La finele anului trecut, Austrian Post Group, compania naţională de servicii poştale din Austria, şi-a majorat cota la Postmaster Bucureşti de la 26% la 100%, preluând participaţiile deţinute de cei trei pentru câteva milioane de euro, potrivit informaţiilor din piaţă.

Mai bine de jumătate din pliantele publicitare din cutiile poştale din România sunt livrate de compania pe care a fondat-o în urmă cu şase ani şi de care încă se leagă planurile sale de viitor. Firma are aproape 2.000 de angajaţi, din care cei mai mulţi se ocupă propriu-zis de distribuţia în teren. Clienţii săi sunt de regulă companii cu rulaje de zeci sau sute de milioane de euro anual care nu şi-au creat strategia în România, ci o urmează pe cea care funcţionează de mulţi ani în ţările lor de origine - „sunt obişnuiţi şi ştiu să consume servicii de distribuţie adresată (în cazul clienţilor cash & carry) sau neadresată". Mihai Preoţescu a absolvit Facultatea de Medicină Veterinară în 2002 şi Facultatea de Marketing din cadrul ASE în 2008.


Mihai Preoţescu

POST MASTER (PARTE A AUSTRIAN POST GROUP)

FUNCŢIE: general manager

VÂRSTĂ: 32 de ani

CIFRĂ DE AFACERI 2012: 11 mil. euro

ANGAJAŢI: cca 2.000


100 de tineri manageri sau antreprenori care, la nici 40 de ani, conduc companii cu afaceri de milioane euro sunt puşi anual, încă din 2006, în lumina reflectoarelor de jurnaliştii BUSINESS Magazin. Indiferent că sunt formaţi în multinaţionale sau au dobândit experienţă clădind propriile afaceri, ei sunt nu numai etalonul mediului de business românesc, ci şi cei care trasează direcţiile economiei.

BUSINESS Magazin vă prezintă a opta ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Catalogul este disponibil din luna mai la toate punctele de difuzarea a presei Inmedio si Relay la pretul de 35 lei.

Urmărește Business Magazin

/lideri/a-facut-de-la-zero-o-afacere-cu-2-000-de-angajati-pe-care-a-vandut-o-la-30-de-ani-pe-milioane-de-euro-10921484
10921484
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.