Cele mai puternice femei din România: Camelia Şucu, Class Living

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 18 martie 2013 3615 afişări

Cunoscută la un moment dat ca „femeia cu cele mai multe lichidităţi din România" sau „doamna Cash", Camelia Şucu şi-a făcut intrarea în lumea de business în urmă cu 18 ani, când, alături de Dan Şucu, a pus pe picioare lanţul de magazine de mobilă Mobexpert.

În 2007, în urma divorţului de omul de afaceri, şi-a vândut acţiunile pe care le deţinea la Mobexpert, însă nu a ieşit din business, ci s-a reorientat şi dedicat exclusiv diviziei de mobilier de lux a grupului, respectiv Class Mob. În acelaşi timp, Camelia Şucu a demarat mai multe proiecte de investiţii, o parte din bani fiind plasaţi în imobiliare, alta în afaceri din sectorul agriculturii, dar şi în servicii de sănătate şi întreţinere corporală. Ultimele două achiziţii importante ale femeii de afaceri au fost Piaţa de Gros din sudul Capitalei şi o fermă de vite în Ardeal. Ea declara recent că doreşte să investească, în 2013, alături de un partener, într-o fermă de vaci, investiţie care nu depăşeşte 5 milioane de euro.

CELE MAI PUTERNICE FEMEI DIN ROMÂNIA - EXCLUSIV

Business Magazin: Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?

Există anumite calităţi ale unei femei care fac ca ea să aibă succes şi recunoaştere socială mai repede: intuiţia, empatia, dăruirea, echilibrul interior şi poate chiar lipsa de multe ori a unui ego devastator. Femeile reuşesc mai uşor uneori pentru că

business-urile se fac cu oameni, iar femeile se pricep la ştiinţa oamenilor mai bine decât bărbaţii.

Pe de altă parte, a fi femeie în anumite busi¬ness-uri poate fi un punct slab pentru că trebuie să munceşti mai mult la a-ţi construi credibilitatea. Domeniul agriculturii, de exemplu, în care am ales să investesc, este unul, sunt conştientă, perfect bărbătesc. Cu toate acestea, am speranţa că învăţând şi perseverând în acest domeniu nu se poate să nu devină vizibilă prosperitatea pe care o generez. Ca femeie, cred că pot aduce valoare, atât timp cât respect regulile de business şi joc fair, mă perfecţionez continuu şi mai ales am răbdare cu mine însămi şi cu alţii. La răbdare, recunosc, mai am de lucrat.

Business Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?

O femeie are multe atuuri în business faţă de un bărbat şi este esenţial să le cunoască şi să şi le valorifice: în primul rând, femeile au o inteligenţă emoţională mai puternică decât a bărbaţilor şi pot face managementul afectelor mult mai simplu. Cum orice business implică oameni, empatia deschide uşi şi creează relaţii durabile. În al doilea rând, femeile au un ego mai puţin feroce decât al bărbaţilor, iar asta le permite să se deschidă, să se instruiască şi să se perfecţioneze permanent, să privească greşelile ca pe o sursă de progres personal. Din punctul ăsta de vedere, îndrăznesc să spun că femeile au mai multă înţelepciune. Mai e ceva important: femeile sunt, cred, mai deschise scopurilor nobile, mai înalte decât interesele imediate de business, iar asta dă energie şi anvergură oricărei antreprize.

Pe scurt, femeile excelează în soft skills, iar viitorul în business l-aş defini aşa: "hard know-how and soft skills".

Business Magazin: Branduri preferate: parfum, haine, accesorii.

Sunt o iubitoare de mulţi ani a brandului Chanel, în care mă regăsesc întru totul. În general, îmi place să mă identific cu branduri care au o poveste şi o figură emblematică în spate.

Îmi plac parfumurile personalizate. Parfumul preferat: Bosque - Cristophe La Daumier.

Iubesc accesoriile şi am învăţat în timp să le combin într-un fel care să vorbească despre mine. Şi în materie de accesorii şi gablonţuri, brandul preferat este tot Chanel.

Business Magazin: Carte, muzică, film: ce preferaţi?

Îmi plac şi cărţile şi muzica şi filmul. Ador momentele, rare, în care am timp să mă bucur de astfel de plăceri. Carte preferată: Pe aripile vântului. Film: serialul "A Woman of Substance".


Business Magazin lanseaza cea de-a doua ediţie a catalogului dedicat celor mai puternice femei din mediul de afaceri romanesc. De această data, 200 cele mai puternice femei din business cuprinde 200 de nume reprezentative, din pozitii-cheie de conducere, precum CEO, CCO, directori generali, economici, antreprenori, consultanti sau Country Manageri. Au reusit sa castige, in timp, admiratia si recunoasterea propriei valori pentru ca apoi sa preia pozitii importante de conducere. Femeile de afaceri din Romania valideaza propriul succes prin cifre de afaceri ce le pozitioneaza pe primele locuri in topuri.

De la an la an, numarul lor este tot mai mare, iar notorietatea si aprecierea de care se bucura nu sunt altceva decat recunoasterea valorii la purtator, un simbol pe care Business Magazin il sustine si il sprijina permanent.

Pentru ca au demonstrat perseverenta, profesionalism, curaj si maxima implicare, femeile antreprenor au reusit consolidarea unei cariere bazata pe dinamism, actiune si permanenta dedicare. Câteva dintre numele pe care cititorii Business Magazin le pot regăsi în paginile catalogului sunt: Irina Schrotter, Camelia Sucu, Aneta Bogdan, Carmen Adamescu, Maria Grapini, Rucsandra Hurezeanu, Violeta Ciurel, Amalia Nastase, Cristina Batlan , Irina Socol, Monica Iavorschi, Adina Pascu, Andreea Mihai, Georgeta Serban, dar şi multe altele.

Catalogul este disponibil de pe data de 11 martie în reţelele de distibuţie a presei Inmedio şi Relay la preţul de 35 lei.

Pentru a vedea unde sunt toate locaţiile Inmedio şi Relay click aici

Comandă online catalogul AICI.

Urmărește Business Magazin

/lideri/cele-mai-puternice-femei-din-romania-camelia-sucu-class-living-10674073
10674073
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.