Cele mai puternice femei din România

Autor: Anca Barbulescu, Razvan Muresan Postat la 06 martie 2013 13293 afişări

Revista Business Magazin a premiat, miercuri seară, cele mai puternice zece femei din mediul de afaceri din România, în cadrul galei Women in Power, organizată la hotelul Radisson din Bucureşti.

Cele mai importante femei din economia românească au participat miercuri seara la Gala Woman in Power organizată de Business Magazin. Zece dintre acestea au fost premiate - Ioana Filipescu, managing director al Raiffeisen Investment România, Dana Cortina, directorul general al Porsche Inter Auto România, Denisa Mateescu, vice president affluent strategic solutions pentru regiunea HGEM la Mastercard Europe, Monica Iavorschi, directorul general al Arctic, Violeta Ciurel, preşedintele AXA Asigurări, Adina Pascu, directorul general al fabricii de la Timişoara a Procter & Gamble, Irina Socol, CEO şi preşedinte Siveco România, Roxana Rasu, general managerul Sephora România, Cornelia Nicolae, country managerul Stefanel şi Manuela Nestor, partener coordonator la NNDKP.

Evenimentul desfăşurat la Radisson Blu din Capitală a strâns laolaltă cele mai puternice 200 de femei din business-ul românesc şi nu numai, care conduc sau ocupă poziţii de top management în unele dintre cele mai mari companii din România, cu afaceri de milioane sau chiar miliarde de euro. Multe dintre aceste 200 de femei manager au deja un renume nu numai la nivel naţional, dar şi peste hotare, în timp ce altele sunt mult mai discrete şi despre ele vorbesc mai degrabă afacerile pe care le conduc. Numitorul comun este puterea lor de a învăţa permanent, a inventa şi a se reinventa, de a motiva oameni şi a creşte afaceri. Sunt elegante şi impun respect, iar cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează.

"Nu ştiu cum un domeniu atât de mic poate capta atât de multă atenţie", a declarat Ioana Filipescu în cadrul evenimentului, făcând referire la zona de investiţii şi a fuziunilor şi achiziţiilor de care este responsabilă în cadrul Raiffeisen Investment România.

"Puterea nu exclude feminitatea", a confirmat şi Monica Iavorschi, directorul executiv al producătorului de electrocasnice Arctic, importanţa calităţilor feminine în business, precum şi importanţa păstrării lor dincolo de poziţia de top ocupată.

Violeta Ciurel, CEO al AXA Asigurări, nu este însă convinsă că în ceea ce o priveşte au fost la mijloc în mod neapărat calităţile feminine. "Am ajuns în acest domeniu din întâmplare şi pentru că a existat oportunitatea", a vorbit ea în cadrul evenimentului despre cariera vastă pe care a acumulat-o în industria de asigurări.

Pe lângă laureate şi alte personalităţi din lumea de business, printre cele mai importante participante la Gala Woman in Power s-au numărat şi Doina Cepalis, propietarul exportatorului Te-Rox Prod, Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour România, Andreea Paul, vicepreşedinte PDL şi deputat în Comisia de Buget Finanţe, actriţa Oana Pellea şi campioana olimpică şi mondială la gimnastică Andreea Răducanu. Alături de Andreea Esca, prezentatoarea {tirilor ProTV, ele au vorbit deschis pe scenă despre importanţa femeilor în business, despre feminitatea şi calităţile unei lider feminin, dar şi despre ce anume le motivează şi la ce anume au renunţat pentru a ajunge în poziţia în care se află astăzi.

"Ca femeie antreprenor, trebuie să schimbi preconcepţii şi să faci multă muncă de convingere. Eu nici nu sunt într-un domeniu feminin şi nici nu sunt în Bucureşti, aşa că fac eforturi mari să rămân în zona feminităţii. E greu să te impui, dar am reuşit cumva", susţine Doina Cepalis, proprietarul producătorului pentru export de huse şi centuri de siguranţă pentru scaunele auto destinate copiilor Te-Rox Prod.

Indiferent de domeniu, "nu mi se pare că o femeie care ajunge într-o poziţie înaltă îşi pierde odată cu acest lucru feminitatea", a confirmat actriţa Oana Pellea în cadrul evenimentului. În schimb, de cele mai multe ori împreună cu o funcţie înaltă, responsabilitatea a mii de angajaţi şi obiective financiare de ordinul zecilor sau chiar sutelor de milioane de euro vine şi un set de compromisuri. "Am renunţat la multe pentru carieră. Nu mai fac atât de mult sport, de exemplu, iar odată cu criza am ajuns să petrec multe ore la birou, dar ştiind că de eforturile mele depind mulţi alţi oameni am făcut-o fără să mi se pară un sacrificiu", a dezvăluit Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour.

Femeile-manager prezentate de Business Magazin în catalogul "200 CELE MAI PUTERNICE FEMEI DIN BUSINESS" au avut evoluţii spectaculoase în carieră, realizări pe măsură, iar eforturile lor s-au concretizat în afaceri construite sau ridicate la ordinul milioanelor de euro. Au vârste cuprinse între 27 şi 77 de ani, lucru care confirmă că nu este niciodată prea devreme sau prea târziu să-şi dovedească priceperea în afaceri şi să clădească o carieră pe care mulţi bărbaţi o invidiază.

Gala Woman in Power a Business Magazin a fost organizată cu sprijinul Class Living, Ţiriac Auto, Cronotime International, La Perla şi Brands International.

În cadrul evenimentului, echipa Business Magazin a lansat catalogul 200 cele mai puternice femei din business, ediţia a II-a, disponibil pe piaţă începând de luni, 11 martie 2013.

"Nu ne-am dorit şi nici n-am realizat un clasament. Am prezentat 200 de femei care au reuşit să inventeze, să creeze afaceri sau să conducă business-uri de sute de milioane sau chiar miliarde de euro. Le-am ales pentru evoluţiile în carieră, pentru numărul zerourilor din cifra de afaceri a companiilor pe care le conduc sau pentru renumele pe care l-au construit de-a lungul anilor. Au vârste cuprinse între 27 şi 77 de ani, ceea ce dovedeşte că nu este niciodată prea devreme sau prea târziu să-şi dovedească talentul şi priceperea în afaceri. Sunt doamne care au ajuns, înainte de a împlini 30 de ani, să controleze bugete de milioane de euro sau să coordoneze strategiile unei multinaţionale la nivel regional", scrie Ioana Mihai, senior editor al revistei Business Magazin, în argumentul care prefaţează catalogul "200 cele mai puternice femei din business".

Multe dintre cele 200 de femei manager din acest catalog au deja un renume nu numai la nivel naţional, dar şi peste hotare, în timp ce altele sunt mult mai discrete şi despre ele vorbesc mai degrabă afacerile pe care le conduc. Numitorul comun este puterea lor de a învăţa permanent, a inventa şi a se reinventa, de a motiva oameni şi a creşte afaceri.


Cele zece premiante sunt:

Ioana Filipescu

De noua ani este managing director al Raiffeisen Investment Romania, fiind unul dintre cei mai apreciati bancheri de investitii din Romania cu o experienta semnificativa in domeniul serviciilor financiare, al farmaceuticelor si al serviciilor medicale, precum si in sectorul de utilitati. A fost implicata in consultanta a numeroase fuziuni si achizitii, cum ar fi preluarea LaborMed Pharma de catre fondul de investitii Advent International, achizitiile Groupama din Romania (Asiban, BT Asigurari) sau intermedierea vanzarii Proton Technologies catre Vodafone. Spune ca una dintre cele mai important calitati ale unui sef de fond de investitii este flexibilitatea, capacitatea de a nu te lasa influentat de sabloane

Dana Cortina

Si-a cladit, pas cu pas, cariera in industria auto, iar de sase ani este director general al Porsche Inter Auto Romania. Dupa absolvirea Institutului Politehnic din Bucuresti, specializarea masini termice / motoare, in 1995 a lucrat pentru Daewoo Motor Austria (Viena), iar din 1998 pentru Porsche Austria. Din 2002 cariera sa a continuat in Romania, mai intai ca director executiv al Porsche Romania, din 2005 ca director general al aceleiasi companii, iar din 2007 a preluat conducerea Porsche Inter Auto Romania.Cel mai dificil moment de pana acum in cariera a fost acela in care a inteles ca pachetul managerial cuprinde si "singuratatea alergatorului de cursa lunga".

Denisa Mateescu

A fost promovata la inceputul acestui an, fiind acum vicepresident affluent strategic solutions al MasterCard Europe pentru regiunea HGEM (28 de tari din Europa Centrala si de Est si Asia Centrala, incluzand Romania). Cariera sa a cunoscut mai multe momente de cotitura, in care a schimbat domeniul de activitate. A absolvit, in 1991, Institutul Politehnic din Bucuresti, Facultatea de Automatica si Calculatoare, dupa care a lucrat doi ani la Institutul de Calculatoare si Informatica, apoi a fost "atrasa de efervescenta industriei de publicitate,care era atunci la inceput". A lucrat la Saatchi & Saatchi si apoi la D'Arcy, iar in 2006 a schimbat din nou complet directia, optand pentru industria de plati. In opinia sa, tonusul bun rezulta din reusite, dar poate si sa determine succesul unui proiect.

Monica Iavorschi

Din 2008 directorul general al producatorului de electrocasnice Arctic, insa lucreaza in companie de mai bine de 12 ani. A preluat conducerea intr-un moment dificil, chiar cand criza incepuse sa-si faca simtite efectele, dar a reusit sa mentina compania pe crestere in ciuda impactului destul de puternic resimtit inclusiv de industria electronicelor si electrocasnicelor. In ultimii ani, producatorul de electrocasnice a fost una dintre putinele companii din Romania care au continuat sa faca angajari, a investit, a crescut productia si exportul.

Violeta Ciurel

E greu de gasit un executiv din industria noastra de asigurari cu o experienta mai indelungata si mai diversa decat Violeta Ciurel: 13 ani in zona teoretica a economiei, ca profesoara la ASE, la catedra de Relatii Economice Internationale, apoi 14 ani in ING Group, din care sase ani petrecuti in strainatate pe pozitii de top in cadrul grupului, si peste doi ani la conducerea operatiunilor din Romania ale grupului francez AXA. Afirma ca secretul succesului in afaceri pentru un manager este sa fie ferm si hotarat, sa stie foarte bine ce vrea sa faca, sa comunice obiectivele si sa determine echipa sa se alinieze acestora.

Adina Pascu

Cu o cariera de 17 ani in cadrul producatorului de bunuri de larg consum de talie mondiala, Adina Pascu este directorul general al fabricii Timisoara a Detergenti S.A., companie detinuta de Procter & Gamble. A inceput sa lucreze pentru P&G ca inginer in fabrica din Timisoara imediat dupa finalizarea studiilor si a crescut in cariera pas cu pas, detinand si pozitii de expat in alte filiale P&G din Europa. Despre experienta acumulata peste hotare chiar ea spune ca au pregatit-o pas cu pas pentru responsabilitatile pe care le are acum. Fabrica pe care o conduce si care produce detergentii marca Ariel, Tide, Bonux, Fairy si inalbitorul Ace a avut in 2010 afaceri de 30,9 milioane de euro (in crestere cu 66% fata de 2009) si un profit net de 3,3 milioane de euro (aproape dublu fata de anul anterior, cand a inregistrat un profit net de 1,8 milioane de euro).

Irina Socol

In urma cu mai bine de 20 de ani punea bazele companiei Siveco Romania, despre ale carei inceputuri spune ca "este o poveste tipica pentru inceputul anilor '90". Absolventa a Facultatii de Automatica, specializarea Calculatoare de proces (1981), si a Academiei de Management Niedersachsen Germania (1993), in primii ani ai capitalismului Irina Socol si sotul ei lucrau la Institutul de Cercetari pentru Tehnologia Informatiei. La un moment dat, au fost solicitati de o firma din Franta care dorea sa infiinteze un departament de asigurare si control al calitatii intr-o tara din Europa de Est, perioada in care dezvoltarea de software se facea in India. Alaturi de colegii indieni au reusit sa puna la punct o metodologie de testare si de control al calitatii. Au infiintat un departament de asigurarea si controlul calitatii, sediul fiind chiar in locuinta familiei Socol. De inceputul acelei perioade se leaga, un moment esential al carierei sale, cand a decis ca din expert software sa devina manager al companiei Siveco Romania.

Roxana Rasu

Conduce de circa trei ani operatiunile locale ale retelei de magazine de cosmetice Sephora.Este singura femeie romanca aflata in cea mai inalta pozitie de conducere in cadrul unuia dintre cei mai mari zece jucatori din piata de cosmetice dupa cifra de afaceri. Desi este vorba de o piata a produselor dedicate in principal femeilor, majoritatea companiilor din top sunt conduse de barbati. Sephora, desi are actionariat strain - elen si francez - a pariat pe o romanca.

Cornelia Nicolae

A preluat in 2011 functia de country manager al Stefanel, dupa ce anterior ocupase in cadrul aceleiasi companii functia de director regional de vanzari. Inainte de a veni in cadrul retailerului italian romanca a lucrat timp de doi ani si jumatate in acelas domeniu, la BSB Fashion. Relatia ei cu moda a inceput inca din 1996, cand s-a angajat in cadrul Just Jeans Trading, care detinea licenta pentru brandul britanic Lee Cooper. In prezent conduce operatiunile locale ale Stefanel in Romania, companie care detine zece magazine monobrand, cu o cifra de afaceri de cinci milioane de euro, potrivit reprezentantilor firmei italiene.

Manuela Nestor

Este partener coordonator si fondator al uneia dintre cele mai mari case de avocatura de pe piata romaneasca. Vreme de 36 de ani, a consiliat numeroase corporatii si organizatii publice si private romanesti si internationale. Spune ca ii este greu sa ierarhizeze reusitele din cariera. Ea povesteste ca sunt doua proiecte care i-au marcat profund evolutia ca avocat de afaceri. Unul dintre ele, s-a derulat pe vremea cand era consilier juridic la Romconsult si avea 28 de ani, in anii '80. Era lead counsel pentru un proiect de asistenta tehnica si a trebuit sa negocieze cu conducerea combinatului de la Abu Kamash in Libia. Al doilea proiect a fost unul pilot - de privatizare prin oferta publica a societatii ce detinea fabrica de bere Ursus, la inceputul anilor '90, cand in Romania "nu se auzise de ceea ce insemna o oferta publica, nu exista o piata de capital si niciun fel de legislatie legata de o astfel de oferta".

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/cele-mai-puternice-femei-din-romania-10645097
10645097
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.