Craciun fericit!

Blogging Social Responsability

Postat la 31 iulie 2007 1 afişăre

Mult-asteptatul prim buget serios cheltuit pentru promovarea pe bloguri, cateva mii bune de euro, nu va imbogati nici de aceasta data vreun blogger.

Mult-asteptatul prim buget serios cheltuit pentru promovarea pe bloguri, cateva mii bune de euro, nu va imbogati nici de aceasta data vreun blogger.

 

Bloggingul pentru bani e ca o loterie cu multi jucatori entuziasti, dar cu doar cativa premiati. Iar acestia au castiguri mai degraba de categoria a doua. Initiativa blogger-ului Clickio de a incerca sa vanda publicitate pe blogul personal pentru cine se nimereste pentru a declansa inceputurile promovarii prin acest canal de comunicare ar fi avut aceeasi soarta ca mai toate incercarile de pana acum ale altor bloggeri. Doar ca de data aceasta cateva amanunte i-au dat o dinamica diferita. Pachetul publicitar, scos la licitatie pe okazii.ro, ajunsese saptamana trecuta (la momentul inchiderii editiei) la o valoare de aproape 12.000 de lei (3.800 de euro). Poate cel mai important aspect, blogger-ul Clickio sau, in cealalta ipostaza, Ionut Oprea, directorul de comunicare al Media Pro Interactiv, a reusit sa atraga in aceasta campanie nume cunoscute si pe bloguri, dar si in pestrita lume a afacerilor online din viata reala. Si-au anuntat implicarea, pe parcursul a catorva zile, Orlando Nicoara, directorul Media Pro Interactiv si poate cea mai influenta persoana din online in acest moment, directori sau antreprenori de la OgilvyOne sau Treeworks si Kondiment, agentii de design web, jurnalisti sau bloggeri cunoscuti. In total, in jur de 30 de persoane care vor promova numele celui care a castigat licitatia si care se vor alege doar cu un beneficiu de imagine. Banii vor fi donati unei organizatii non-profit, aceasta fiind o alta nota originala a proiectului. Ce nu s-a schimbat nici de aceasta data e faptul ca entuziasmul pentru profitul din Internet, de orice natura ar fi el, a ramas apanajul oamenilor din Internet, iar "investitorii" in promovarea prin bloguri au ramas putini. Cei care au ridicat cu insistenta cartoane cu oferte in cadrul licitatiei erau practic doar 3 persoane. E vorba de Radu Apostolescu, unul dintre proprietarii Emag, Matei Malos, tanarul antreprenor din spatele site-ului MagazinulDeCase.ro, si un enigmatic personaj cu numele de utilizator Raul. Castigatorul licitatiei, elitista si de o parte si de alta a pachetului scos la vanzare, va obtine promovarea clasica prin banner, dar si un articol sub semnatura, adica ceea ce ii intereseaza de fapt pe advertiseri. Un laptop despre care autorul povesteste pe blog ca il foloseste atunci cand isi scrie articolele are potentialul de a aduce mai multi cumparatori ai acelui model printre cititorii blogului decat bannerele de langa articole. Daca Oprea spune ca articolele despre compania/produsul advertiserului vor fi realizate in "conditiile independentei editoriale descrise pe blog", la mii de kilometri distanta, in Colorado, autoarea unui blog fara pretentii numit superwham.net are o abordare putin diferita. In loc de okazii.ro foloseste eBay, cel mai mare site de licitatii din lume, blogul e unul singur, iar tariful pare chiar mic. Pentru 6,99 dolari se angajeaza sa scrie un articol pozitiv despre orice produs. Cu mult mai putin decat tarifele de zeci de euro vehiculate ca ar fi oferite celor cativa bloggeri cu trafic mare din Romania de producatori de racoritoare, telefoane mobile sau alte produse la care conteaza in ochii consumatorilor ca sunt folosite de blogger-ul favorit.

 

Ce pot face toti ceilalti scriitori de jurnale in lipsa unui trafic si a unei influente care sa-i evidentieze in fata cumparatorilor de publicitate online? Varianta standard este publicitatea contextuala prin Google, acele mici spatii cu text marcate distinct din jurul articolelor. Doar ca nimeni (din Romania cel putin) nu poate spune ca a reusit sa faca din acest sistem o sursa principala de venit si mirajul banilor pe bloguri a ramas. E perfect normal. Din moment ce blogul inseamna publicistica, incepand sa devina o categorie de sine statatoare inclusiv la concursuri de jurnalism, el ar trebui, asemenea unui ziar, sa produca bani. Doar ca blogul este in general un ziar scris de o singura persoana. Proiectul de blogvertising al lui Oprea este, iata, o noua confirmare ca pentru a obtine venituri din aceasta activitate e nevoie nu de un blogger, ci de un grup cat mai mare de scriitori care sa fie citit de un public asemanator. E ceea ce incearca de mai mult de un an Bobby Voicu, unul dintre bloggerii cu influenta, care voia sa creeze o retea de bloguri care prin trafic cumulat al autorilor ei sa poata atrage bugete rezonabile de publicitate. Blogoree.ro, numele proiectului, a devenit intre timp motor de cautare pentru blogurile romanesti si nu obtine alta publicitate decat cea prin Google.

 

Dupa acelasi tipar a fost inceputa anul trecut o campanie initiata de Razvan Varabiescu, managing director la Media Direction. Doar ca dupa ce pachetul de blogvertising a ajuns sa cuprinda 150 de bloguri, proiectul a fost abandonat, fiind invocata diferenta mare intre traficul unui site si cel al unui blog si deci greutatea de a atrage bugete consistente cu un trafic prea mic. Inseamna succesul de care s-a bucurat proiectul de blogvertising al lui Oprea ca urmeaza si alte investitii in promovarea prin bloguri? Depinde de cifre. Daca pretul pentru ca mesajul sa ajunga la publicul tinta e bun si mai ales daca blogurile cu autoritate si trafic, scrise de o mana de autori cu ego-uri puternice, se vor putea vinde si cu alte ocazii impreuna, atunci media plan-urile advertiserilor vor include si categoria blog.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Blogging Social Responsability
/opinii/blogging-social-responsability-1009988
1009988
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.