În ziua de astăzi, a fi eficientă la locul de muncă nu este întotdeauna suficient. Ce trebuie să facă femeile, dacă vor să îşi dezvolte cariera în mod proactiv

Autor: Barbara Stöttinger, decan al WU Executive Academy Postat la 20 iunie 2024 98 afişări

În ziua de astăzi, a fi eficientă la locul de muncă nu este întotdeauna suficient. Ce trebuie să facă femeile, dacă vor să îşi dezvolte cariera în mod proactiv

Barbara Stöttinger, decan al WU Executive Academy


În ziua de astăzi, a fi eficientă la locul de muncă nu este întotdeauna suficient. Cei din jur trebuie să fie conştienţi de acest lucru. Dacă femeile vor să îşi dezvolte cariera în mod proactiv, este esenţial să îşi facă vizibile realizările şi să îşi comunice succesele către lumea exterioară.

„Învăţaţi cum să faceţi lucrurile” este sfatul de carieră oferit tinerilor de fostul preşedinte american Barack Obama. Acesta subliniază că adevărata putere nu stă în vorbele noastre, ci în acţiunile pe care le întreprindem. Împărtăşesc această opinie şi consider că acest principiu reprezintă o oportunitate deosebită pentru femei. Noi facem lucrurile şi lucrăm într-un mod foarte concentrat. Cu cât dobândeşti mai multă experienţă, cu atât provocările cu care te confrunţi devin mai mari.

Odată cu avansarea în carieră, devine din ce în ce mai important un aspect crucial: vizibilitatea performanţelor proprii. Cu alte cuvinte, nu este suficient doar să faci o treabă bună; succesele tale trebuie să fie recunoscute de echipă, superiori şi alte persoane din afara companiei.

De ce şi unde este crucială vizibilitatea

Dacă ajungi în top, obţii automat o anumită vizibilitate. Atunci eşti invitat la discuţii în cadrul unor paneluri sau eşti menţionat în anumite clasamente ale managerilor de top. Prin urmare, întrebarea este mai degrabă: Poţi să ajungi acolo fără vizibilitate? Nu cred. De aceea, este esenţial să te prezinţi în lumina potrivită. Deşi nu îmi plac stereotipurile, cred că majoritatea femeilor nu sunt suficient de proactive pentru că nu doresc să atragă atenţia asupra lor. Observ acest lucru frecvent la colegele care au standarde foarte înalte pentru performanţele lor, dar nu vorbesc suficient despre realizările lor. Iar pentru a ajunge la un nivel executiv, trebuie să fii vizibil pentru factorii de decizie care acordă posturile vacante.

Aşadar, învăţătura numărul unu este să vă comunicaţi în mod activ şi proactiv propriile succese către lumea exterioară.

Cum să obţii vizibilitate

În primul rând, întreabă-te: Pentru ce vreau să fiu vizibilă? Autenticitatea este un punct cheie când vine vorba de acest aspect. Reţelele de femei oferă o bună oportunitate de a cunoaşte modele de urmat şi de a ne impulsiona reciproc. Atunci când femeile îşi oferă reciproc afirmaţii pozitive şi îşi subliniază punctele forte, se creează o energie cu totul specială. Deseori aud femei spunând că networkingul nu li se potriveşte. Cu toate acestea, networkingul nu înseamnă doar prezenţa la evenimente. O prezenţă activă pe reţelele de socializare poate fi la fel de eficientă. De aceea, le sfătuiesc întotdeauna să găsească metoda care li se potriveşte. O altă metodă de a te promova este prin performanţe constante. În acest sens, ajută foarte mult să ştii ce vrei să reprezinţi în loc să îi copiezi pe alţii.

Astfel îţi va fi şi mai uşor să vorbeşti despre propriile realizări. Totodată, vizibilitatea înseamnă şi să fii deschisă în rolul de mentor, împărtăşind experienţele şi dificultăţile întâmpinate pe parcursul carierei tale cu colegii mai tineri.

Importanţa vizibilităţii virtuale

„Învăţăm de la cei mai buni” este motto-ul care ghidează mulţi profesionişti în dezvoltarea carierei lor. De exemplu, eu sunt activă pe LinkedIn. Am învăţat acest lucru de la persoane din reţeaua mea care, în opinia mea, s-au poziţionat bine. Întotdeauna cred că este bine să te uiţi la exemplele de bune practici şi apoi să le aplici. Reţelele virtuale de carieră, în special, oferă o bună oportunitate de a te poziţiona în mod activ. Aici poţi să-ţi stabileşti propriul mesaj. Şi nu trebuie să neglijezi faptul că poţi fi găsită prin intermediul acestor canale şi în context internaţional. Aceasta este o abordare inteligentă, în special pentru femeile mai introvertite: dacă îţi doreşti o poziţie de top management în care să fii expusă - fie pe plan intern, în cadrul companiei, fie pe plan extern, ca reprezentant - atunci trebuie să îţi placă să fii văzută de oameni într-o anumită măsură. Însă, poţi să-ţi foloseşti expertiza pentru a câştiga vizibilitate prin intermediul social media. Întrebarea esenţială pe care trebuie să ţi-o pui întotdeauna este cum şi pentru ce vrei să fii văzută.   ■

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.