Revista personala si sociala
E o aplicatie pentru iPod si se cheama Flipboard. La 20 de minute dupa lansare, serverele companiei n-au mai putut face fata avalansei de descarcari si singura varianta ramasa a fost lista de asteptare. Asa poate incepe o revolutie.
Nu de mult am amintit in aceasta pagina despre un articol din Wired care se numeste "Web-ul a murit. Traiasca internetul", semnat de Chris Anderson si Michael Wolff. Ideea centrala este ca exista o tendinta de a "captura" continutul din web (si nu numai) cu ajutorul unor aplicatii, destinate in special dispozitivelor mobile, care sa-i ofere o prezentare mai atractiva si o interfata mai comoda. Pe masura ce aceste aplicatii vor castiga teren, traditionalul browser va fi tot mai putin folosit si este probabil ca alte forme de distribuire a informatiilor se vor impune. Telefoanele inteligente sunt in fruntea acestei tendinte, iar in cazul lor dimensiunile reduse justifica abordarea. Evident ca Facebook pe un smartphone nu poate arata ca in browser. Insa tabletele sunt cele care vor impinge lucrurile in aceasta directie, iar iPad este "varful de lance" al domeniului.
E de bine sau e de rau? Intr-un fel, e de rau, deoarece aplicatiile pot sa-i izoleze pe utilizatori in ghetouri informationale si sa le reduca apetitul pentru alte surse de continut. Iar de la apetit redus pana la acces redus sau chiar restrictionat nu e decat un pas. Din nou vom negocia libertatea cu comoditatea si, in cele din urma, vom ceda dintr-o parte si banuiesc in ce parte va inclina balanta. Dar de fapt nici nu prea mai conteaza daca e de rau sau de bine, pentru ca oricum ne indreptam catre un internet al aplicatiilor si nu vom avea alta optiune decat sa ne adaptam.
Avalansa a fost declansata - exact ca si in cazul telefoanelor destepte - de catre Apple. Cei care s-au aratat pesimisti cu privire la succesul iPod-ului au pierdut pariul. Conform unui analist citat de Time intr-un grupaj dedicat celor mai grozave 50 de inventii ale anului, iPod este cel mai bine vandut gadget din istoria electronicelor de consum (exceptand telefoanele, insa nu comparam un produs cu o gama de produse). In ritmul acesta, doar aplicatiile cu care vine echipat din start orice iPad deja inseamna ceva in aceasta ecuatie. O lume dominata de tablete va fi o lume a aplicatiilor. Poate mai putin libera, dar mult mai comoda.
Exemplul suprem pentru ce pot face aplicatiile este cea care a fost desemnata de Apple drept "Best of 2010". Se numeste Flipboard si este fenomenala. Foarte pe scurt, e un soi de revista sociala personalizabila. Spun "sociala" pentru ca este orientata spre retele de socializare, bloguri si alte zone de continut cu caracter comunitar (de pilda Twitter, Flickr sau Google Reader). Insa cand spun "revista" ma gandesc nu la un simplu agregator de stiri, ci la adevaratele reviste glossy: tipar ingrijit, paginare echilibrata, poze grozave. Sa luam ca exemplu un simplu flux, cum ar fi blogul de tehnologie TechCrunch, pe care Flipboard il transpune automat intr-o eleganta macheta, ii compune o coperta cu titluri, sapouri si poze, pentru ca apoi totul sa poata fi rasfoit ca o revista adevarata, pagina cu pagina.
Dar asta este doar inceputul. Poate urmariti tweet-urile unor oameni sau companii, care posteaza de cele mai multe ori trimiteri catre diverse pagini web. Flipboard va transforma totul intr-o alta revista, aducand si formatand automat extrase din paginile referite, cu poze si eventuale secvente video (care "ruleaza" in pagina). Facebook pateste la fel, cu posibilitatea de a urmari anumiti prieteni sau anumite grupuri. Stream-urile foto din Flickr devin un album pe care poti sa-l rasfoiesti in tihna, tolanit intr-un fotoliu. Dar mai e ceva: toata interactivitatea e disponibila. Oricand poti sa postezi un comentariu, sa trimiti linkul printr-un un tweet, sa marchezi un "Like", sa incarci o poza... Totul. Nu e doar stil si eleganta, e si o varianta eficace de a organiza totul. Si, mai ales, este foarte comod. Si gratis.
Flipboard nu este doar un "killer app" care pune si mai mult in valoare iPad-ul, ci poate insemna o noua viata pentru presa scrisa. Mai multe publicatii si-au creat propriile aplicatii pentru iPad, insa Flipboard poate fi solutia mai ieftina si mai eficienta. Mike McCue - fondatorul si directorul firmei care a creat aplicatia - spune ca in primele patru zile de la lansare a fost cautat de 150 de companii media. Deja a incheiat parteneriate cu cateva mari publicatii, printre care Washington Post si San Francisco Chronicle, atrase de posibilitatea de a beneficia de o macheta personalizata, de a insera reclame full-page si, eventual, de un sistem de microplati.
Compania care a creat aplicatia a fost fondata cu un an in urma si are doar 19 angajati. Suficienti pentru o revolutie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro