Povestea omului care a creat cele mai cunoscute jucării din lume

Autor: Georgiana Călin Postat la 02 iulie 2016 2064 afişări

LEGO este unul dintre cele mai faimoase branduri de jucării din lume, dar puţini ştiu că această companie de 4,7 milioane de euro a luat naştere într-o dulgherie din Danemarca, iar primele jucării LEGO erau realizate 100% din lemn.

Povestea omului care a creat cele mai cunoscute jucării din lume

Povestea sa începe la 1932, când Ole Kirk Christiansen, al zecelea copil al unei familii dintr‑un sat din Danemarca, a fondat o companie producătoare de bunuri de larg consum. Produsele erau realizate integral din lemn, iar vânzările de scări şi mese de călcat aduceau cea mai mare parte din câştig. Din cauza crizei economice mondiale, schimbarea a survenit inevitabil în urma scăderii bruşte a cererii pentru aceste produse.

Aşadar, Christiansen a fost nevoit să se orienteze spre altă nişă pentru a-şi salva afacerea. Aşa a început să fabrice din ce în ce mai mult jucării din lemn, existând cerere pentru acestea chiar şi în timpuri dificile. Antreprenorul a beneficiat de sprijin din partea fiului său, Godtfred, care s-a implicat în afacerea tatălui încă de la vârsta de 12 ani. Odată lansată producţia de jucării, Christiansen a început să caute un nume pentru companie. El a solicitat tuturor angajaţilor să propună câte un nume pentru companie şi, cu toate ideile acestora, tot el a ales numele final – LEGO –, format prin sudare, din cuvintele daneze „leg“ şi „godt“, care înseamnă „a se juca frumos“. Câţiva ani mai târziu, Christiansen a aflat că în latină „lego“ înseamnă „a pune împreună“, idee care a stat la baza viitorului companiei.

Aşa a început, practic, crearea primelor jucării LEGO, sub motto-ul personal al lui Christiansen – „Der bedste er ikke for godt“, ce înseamnă „Doar cel mai bun este destul de bun“, pe care fiul său, Godtfred Kirk, l-a ilustrat deasupra tuturor locurilor unde munceau angajaţii. Până în 1936, compania a ajuns la un portofoliu cu 42 de tipuri de jucării, timp în care mai producea şi alte obiecte din lemn. În 1940, câteva evenimente au schimbat cursul lin al companiei de până atunci. În primul rând, singura fabrică LEGO şi depozitul au luat foc şi au ars din temelii; imediat după restaurare, a devenit clar că firma urma să mai producă doar jucării.

Numărul de muncitori a continuat să crească de-a lungul anilor, ajungând la un număr de 40 de persoane în 1943. În 1947, Ole şi Godtfred au făcut următoarea mişcare şi au extins compania prin achiziţia unei maşini de injectat mase plastice, cu ajutorul căreia creează primele versiuni de LEGO din plastic; ulterior s-a trecut la producţia în masă. Spre sfârşitul anilor 1940, compania avea în stoc peste 200 de modele diferite de jucării de lemn şi plastic, dar numele LEGO nu era, încă, recunoscut pentru seturile sale de jucării cu care este asociată astăzi.

După moartea tatălui său (în 1958, la vârsta de 66 de ani), Godtfred, care a moştenit compania, a pantentat un nou design, mai modern, al „cărămizilor“ LEGO, ce le-a permis o interconectare mult mai puternică; tipul de cărămizi din acel an sunt compatibile cu cele moderne. După anii 1960, producţia din lemn a încetat cu totul, în urma celui de-al doilea incendiu, ce a distrus divizia de lemn a LEGO. Când a fost luată decizia de a continua doar cu piesele din mase plastice, compania comercializa deja 50 de tipuri diferite de jucării. În scurt timp, până la mijlocul anilor 1960, au fost angajaţi peste 500 de oameni în principala fabrică a companiei, iar compania şi-a continuat evoluţia. În 1963, materialul folosit pentru piesele LEGO a fost schimbat cu unul nontoxic şi mai rezistent la mediul agresiv şi căldură.

Plecând de la fabricarea de jucării, brandul LEGO s-a extins în timp în alte domenii, de pildă în piaţa jocurilor video sau a producţiei de filme, şi a devenit o marcă globală. Până în 2013, au fost produse 560 de miliarde de piese LEGO.

Urmărește Business Magazin

/special/povestea-omului-care-a-creat-cele-mai-cunoscute-jucarii-din-lume-15514257
15514257
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.