Cum se spala romanii sau cearta cu apa si sapunul
Studiile despre starea igienei la nivel national si modul de raportare la boli si la sistemul medical au fost indeobste invocate spre a sublinia calitatea scazuta a vietii in Romania. Nici rezultatele studiilor despre comportamentul de consum in 2009 nu fac exceptie. Cat de des se spala romanii?
Obiceiurile cetatenilor romani legate de propria igiena nu sunt tocmai cele mai sanatoase. Este concluzia studiului Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, care scoate in evidenta unele cifre ce pot parea ingrijoratoare. Doar jumatate din populatie face dus sau baie zilnic sau aproape zilnic, in timp ce un om din zece se preocupa de curatenia personala de cateva ori pe luna sau mai rar.
Daca v-ati intrebat vreodata de ce consumul de guma de mestecat ajunge, la nivel de tara, la peste 3.000 de tone anual, explicatia poate sta in faptul ca 5% dintre concetatenii nostri nu se spala niciodata pe dinti, iar alti 5% se intalnesc cu periuta o data pe luna sau mai rar. Totusi, la acest capitol stam cel mai bine, daca luam in calcul ca aproape 70% recurg la periaj zilnic. Potrivit datelor companiei de cercetare de piata GfK, 37% din volumul de pasta de dinti a fost consumat de locuitorii din Bucuresti si orasele mari, cu mai mult de 150.000 de oameni. Ponderea lor in structura gospodariilor la nivel national este de 29%. La polul opus, cel mai mic consum (15%) se intalneste la tara, in gospodariile formate dintr-o singura persoana, care la nivel national reprezinta un sfert din totalul gospodariilor.
Cat despre spalatul pe cap, cei mai multi (67%) prefera spalatul pe cap de cateva ori pe saptamana, in timp ce 17% afirma ca se spala de cateva ori pe luna. Studiile GfK arata ca, in 2009, cel mai mult sampon s-a consumat in gospodariile unde varsta capului familiei era cuprinsa intre 40 si 49 de ani. Acestea au realizat 31% din achizitiile de sampon la nivel national. Cel mai mare volum de deodorante si produse antiperspirante a fost consumat in familiile cu 3-4 membri, a caror pondere in Romania este de 37%. Gospodariile din orasele mari si Bucuresti au cumparat peste 40% din volumul total de deodorante anul trecut. In ce priveste veniturile, gospodariile ce castiga mai mult de 2.400 de lei pe luna primeaza in topul consumului. Cel mai ridicat consum de detergenti pentru haine (31% din volumul total vandut) este inregistrat in Muntenia-Dobrogea, precum si familiile cu copii de pana in 14 ani (30%). Aproape un sfert din familiile din Romania au copii sub 14 ani.
O componenta importanta in aceasta ecuatie este gradul de racordare al populatiei la reteaua de apa si canalizare - potrivit Administratiei Nationale Apele Romane, doar 51% la nivel national. Procentul arata si mai rau daca luam in calcul ca in ultimii doi ani a crescut doar cu 1,5%, iar, in acest ritm, vom putea vorbi despre acoperirea integrala a tarii cu servicii de apa si canalizare abia in 30-40 de ani.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro