Cele mai mari companii aeriene dupa numarul de pasageri

Postat la 17 mai 2010 794 afişări

Dintre cei 7,2 milioane de pasageri transportati anul trecut de primele opt companii aeriene din Romania, peste 3,3 milioane au calatorit cu zboruri low-cost. Deja preferinta pentru operatorii ieftini nu mai poate fi atribuita catorva mii de pasageri aflati in goana dupa preturi mici, ci se pare ca piata aviatica in sine capata o noua configuratie.

Anul crizei a fost si anul in care TAROM a pierdut suprematia in ceea ce priveste numarul de pasageri transportati, dupa ce a condus piata aeriana locala inca de la infiintare. E drept, a pierdut la mustata - in raportarile initiale, TAROM vorbea de 1,72 milioane de pasageri pentru 2009, dar la raportarea finala numaratoarea s-a oprit la 1,70 milioane de pasageri. Locul intai in ceea ce priveste numarul de pasageri transportati nu i-a fost luat insa de Lufthansa sau de Air France-KLM, care ameninta de mult timp pozitia TAROM pe piata. Cele doua companii au fost destul de agresive in ultimul an - Air France-KLM a fuzionat si la nivel local si a incercat sa extinda cat mai mult oferta, iar Lufthansa a introdus rute noi, dar a si integrat operatiunile Swiss (urmand sa le integreze si pe cele ale Austrian).

Intr-un top care nu include companiile low-cost, TAROM, Air France-KLM si Lufthansa ar reprezenta top 3. Insa 2009 a aratat ca zborurile low-cost nu mai pot fi excluse din clasamente.

"Pasagerii au inceput sa fie mai atenti la modalitatea in care calatoresc. Isi doresc aceleasi servicii de calitate, dar la un pret mai prietenos", afirma Florentina Ivan, director de marketing al Blue Air. Anticiparea acestei schimbari de comportament cu mult inaintea competitorilor a fost unul dintre avantajele in castigarea de noi pasageri. "Ca rezultat al crizei economice, oamenii tind sa fie mai mai atenti la cheltuieli. Pretul a devenit si mai important decat a fost pana acum", considera si Natasa Kázmér, director Corporate Communications & Public Affairs al Wizz Air. Compania a pastrat tarifele la nivelul anilor trecuti si a crescut in mod regulat oferta de destinatii, care au atras din ce in ce mai multi pasageri, lucru ce a rezultat in 2009 in dublarea capacitatii in Romania, comparativ cu 2008. "Cu aceasta strategie nu numai ca am reusit sa ne pastram pasagerii, dar am continuat, in ciuda conditiilor macroeconomice dificile, sa cream noi cereri si sa atragem pasageri de la liniile traditionale", adauga Kázmér.

Pretul a fost in 2009 criteriul principal in functie de care potentialul client, aflat in aeroport, in agentia de turism sau in fata calculatorului, a optat pentru o companie sau alta. In aceste conditii, Blue Air si Wizz Air - ocupantele locurilor intai si trei in topul BUSINESS Magazin - au transportat impreuna, din si spre Romania, aproximativ 3,5 milioane de pasageri. Acestora li se adauga si pasagerii transportati de alte companii low-cost prezente in Romania in 2009, precum Germanwings, Clickair, easyJet, Wind Jet, dar si Sky Europe si My Air - pana la iesirea acestora doua din urma de pe piata la mijlocul anului trecut. Calculand pasagerii acestor companii, piata low-cost a totalizat in 2009 peste 4 milioane de pasageri, cifra comparabila cu cea a pasagerilor transportati de companiile de linie, de aproximativ 5,5 - 6 milioane de pasageri.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/topurile-business-magazin/cele-mai-mari-companii-aeriene-dupa-numarul-de-pasageri-6126403
6126403
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.