Top BM: Cele mai scumpe vacante vandute in Romania
Peste 500.000 de euro au costat in total cele mai scumpe zece vacante intermediate de agentiile de turism din Romania in ultimii doi ani, iar cel mai mare pret platit de o persoana a fost de 50.000 de euro. Sumele sunt insa mult mai mari in realitate, avand in vedere ca majoritatea solicitantilor de vacante de lux din Romania prefera sa isi organizeze singuri si cu maxima discretie sejururile, pentru care sunt dispusi sa cheltuie si un 1 milion de euro.
Discretia este serviciul numarul 1 al unei agentii care vinde pachete de vacante de lux. De aceea niciuna dintre agentiile chestionate pentru acest top nu a putut divulga sub nicio forma identitatea celor care fac aceste investitii in petrecerea unui concediu. "Ca agentie care deserveste asemenea clienti (cu venituri foarte mari - n.r.), intri intr-o zona profesionala in care totul trebuie sa fie perfect", spune Florin Tancu, directorul agentiei Alto Tours. De aceea, continua Antonio Nitu, general manager al Aerotravel, importanta produselor de lux e masurata de agentia de turism prin prisma faptului ca un client multumit de serviciile primite devine client fidel.
Dar pachetele de lux custom-made (croite pe cerintele clientului) sunt o adevarata provocare pentru un agent de turism, adauga Nitu, pentru ca trebuie sa faca fata unor cerinte mai putin obisnuite si sa se ridice la asteptarile clientului. Cel mai scump pachet de vacanta vandut de Aerotravel a costat 56.000 de euro si a fost creat pentru doua persoane care au vrut sa petreaca doua saptamani in insula italiana Capri. Serviciile incluse in pachet au fost cazare intr-un hotel de cinci stele, transport cu avionul la clasa business, transfer intre cursele aeriene (ruta a impus escala) cu limuzina de la scara unui avion la scara celuilalt, transfer intre aeroport si port cu elicopterul, transfer pe insula cu o barca de mare viteza cu imbarcare la doc privat si catering la bordul ambarcatiunii, private lounge pentru servirea meselor, majordom permanent si plaja privata. "Astfel de pachete nu sunt cerute foarte des", spune general managerul Aerotravel, "iar valoarea pachetelor se situeaza de obicei in jurul sumei de 10.000 - 15.000 de euro".
In general, pachetele de lux reprezinta cam 1-2% din totalul vanzarilor unei agentii, iar numarul lor nu trece de cateva zeci pe an, spune Mircea Vladu, presedintele Prestige Tours. Potrivit acestuia, cele mai multe vacante scumpe vandute de agentie, cu preturi cuprinse intre 10.000 si 30.000 de euro/persoana, au loc in destinatii exotice, in diferite insule din Caraibe, Oceanul Indian, Pacific, Tahiti sau Bora Bora. "Avem ceva mai multe cereri pentru Dubai, unde exista acele hoteluri de 6-7 stele cu preturi pe masura, iar aceasta destinatie merge foarte bine din noiembrie si pana la sfarsitul lui aprilie." De asemenea, este destul de solicitata si Sardinia, unde o noapte la un hotel de 5 stele poate costa 2.500 euro/persoana, deci un sejur de 7 nopti ajunge la 17.500 euro (adaugand avionul, transferurile si alte servicii cerute, se ajunge la 20.000 de euro/persoana).
"Nu trebuie insa sa zbori foarte departe pentru a beneficia de servicii exclusiviste si preturi pe masura", spune Cristian Zaha, director de vanzari si marketing la Dertour. Cristian Zaha da un exemplu de rezervare efectuata la Hotelul Elounda Beach din Creta, unde tariful de persoana pentru un sejur de 7 nopti a atins 10.000 de euro anul trecut in august. Cea mai scumpa vacanta vanduta de Dertour anul trecut (care a pozitionat agentia pe locul 9 in top) a costat 18.000 de euro de persoana, fiind vorba de un sejur de doua saptamani in Maldive in aprilie 2008, care a inclus si o croaziera de trei nopti la bordul unui iaht de lux (Four Season Explorer). Cristian Zaha spune insa ca printre clientii agentiei se numara si grupuri care, prin prisma numarului de oameni, depasesc valoarea de 100.000 de euro pe vacanta.
Cel mai mare pret platit de o persoana pentru o vacanta de lux se intalneste insa in portofoliul agentiei J'Info Tours: 50.000 de euro de persoana. Valoarea totala a vacantei, in care au plecat doua persoane, a fost de 100.000 de euro si a fost achitata de un om de afaceri care tocmai facuse un exit dintr-un business si a vrut sa plece in vacanta o luna si jumatate, inainte de a lansa un al doilea business pe piata. Pachetul a constat intr-un circuit in mai multe insule exotice, printre care Maldive si Mauritius, cu cazare la un hotel de cinci stele si toate serviciile incluse.
Acesta nu a fost insa si cel mai scump pachet de vacanta declarat de agentiile de turism care au furnizat informatii catre BUSINESS Magazin, ci un sejur de 150.000 de euro cumparat de un alt om de afaceri prin intermediul Prestige Tours (de altfel, cel mai scump din toti cei 19 ani de activitate a agentiei): "Am vandut anul trecut de Revelion un pachet de 150.000 de dolari (110.000 de euro) unei familii de patru persoane, doi adulti si doi copii, care si-a dorit ceva special", spune Mircea Vladu, presedintele agentiei. Mircea Vladu povesteste ca traseul a inceput in Dubai, unde cei patru au stat doua nopti la Burj al Arab, apoi a continuat in Maldive unde au petrecut doua saptamani pe o watervilla.
"Au inchiriat si un iaht ca sa se plimbe si sa pescuiasca, au avut numai transferuri private, cu barci, avioane si limuzine de lux. Apoi s-au intors la Dubai pentru inca 4 zile. Domnul care a cumparat acest pachet activeaza in domeniul petrolier." Tot un om de afaceri a cumparat cel mai scump pachet de vacanta (37.000 de euro pentru doua persoane) si in cazul agentiei de turism Alto Tours, in vara lui 2007 - un concediu de doua saptamani in Australia, la Marea Bariera de Corali. "Pachetul includea plimbare cu iahtul, transfer cu avionul privat de la aeroportul principal din Australia si cazare la unul dintre cele mai scumpe hoteluri din lume", explica Florin Tancu, directorul general al agentiei.
Tancu nu da un procent exact despre cat reprezinta vacantele exclusiviste din totalul incasarilor companiei, dar spune ca 90% din tot ce inseamna vacante oferite de Alto Tours reprezinta pachetele custom-made. Din acest procent insa, doar 12 clienti pe an consuma vacante de zeci de mii de euro. "Sunt clientii nostri traditionali, din companiile cu care lucram (Alto Tours este o agentie sprecializata pe business travel - n.r.), care vor sa iasa macar o data pe an din spiritul corporatist", spune Tancu, precizand ca daca in 2008 cererea pentru vacante de lux a fost foarte buna, in 2009 se afla intr-o zona de reorientare.
Adriana Goicea, managerul Cocktail Holidays: "Printre clientii agentiei se numara un cunoscut politician si om de afaceri, care cumpara sejururi de circa 30.000 de euro"
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro