Compania antreprenorială românească Inatech Packaging ajunge la venituri de 8 milioane de euro. Cristian Bădescu, fondator: "Ne dorim să acoperim un număr cât mai mare de industrii şi domenii, devenind lideri naţionali pe piaţa ambalajelor pentru protecţie"
Grupul Inatech anunţă că a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de aproximativ 8 milioane de euro, iar pentru anul curent estimează o creştere de 15%, până la circa 9,2 milioane de euro. Potrivit reprezentanţilor businessului, exporturile au o direcţie ascendentă anul acesta, urmând să depăşească 10% din cifra de afaceri, după ce anul trecut au constituit 8%. Clienţii vin din mai multe ţări europene, atât din regiune, cât şi din Occident, în top fiind Germania şi Austria. „Planurile noastre pentru scalarea afacerii la nivel local şi internaţional sunt ambiţioase şi vizează atingerea unor obiective importante. În primul rând, ne propunem să consolidăm şi să extindem prezenţa noastră pe piaţa locală, prin identificarea de noi oportunităţi de afaceri şi prin dezvoltarea de soluţii inovatoare şi sustenabile de ambalare. Ne dorim să acoperim un număr cât mai mare de industrii şi domenii, devenind lideri naţionali pe piaţa ambalajelor pentru protecţie”, spune Cristian Bădescu, fondator şi CEO al Inatech Packaging.
Pentru companie, prima jumătate a acestui an a fost marcată de o serie de provocări, dar şi de oportunităţi, odată cu tendinţele de automatizare şi optimizare a proceselor de producţie şi logistică manifestate in piaţă. În consecinţă, volumul tranzacţionat de echipamente si utilaje destinate ambalării a crescut, introducând pe piaţa românească noi sisteme şi maşini automate şi semiautomate care să acopere nevoile clienţilor companiei. „Cererea pentru ambalajele ecologice s-a dublat în ultimul timp, existând o tendinţă semnificativă în rândul consumatorilor de a fi mai atenţi la certificările: FSC, ISCC, Climate Neutral. Acest nou obicei reflectă preocuparea tot mai mare a consumatorilor în ceea ce priveşte impactul asupra mediului şi dorinţa de a susţine practici durabile şi responsabile în industria ambalajelor”, mai spune Cristian Bădescu.
Totodată, provocările majore din prima jumătate a anului 2023 au avut legătură cu încetinirea vizibilă a economiei globale şi implicit a scăderii consumului. România continuă şi în 2023 să fie puternic afectată de o inflaţie mare şi, în consecinţă, de presiunile generate de costul vieţii. În acelaşi timp, penuria de forţă de muncă specializată, mai ales pe segmentul de producţie, reprezintă o continuă provocare pentru industria producătoare. „Inflaţia şi conflictul din Ucraina pot fi provocări semnificative pentru mediul general de business. Aceste aspecte pot genera: creşterea costurilor, scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor, volatilitatea pieţei financiare, perturbarea lanţului de aprovizionare şi instabilitate politică şi economică. Companiile trebuie să fie proactive şi să-şi adapteze strategiile pentru a face faţă tuturor provocărilor din segmentul de business”, continuă antreprenorul.
De altfel, tocmai din cauza inflaţiei încă ridicate şi a scăderii consumului după prima jumătate a acestui an, perspectivele sale referitoare la creşterea marjei de profitabilitate sunt relativ rezervate pentru 2023. Compania a înregistrat în anul 2022 o marjă netă a profitului de 7,4% din cifra de afaceri în sectorul de distribuţie şi o marjă netă de 14,3% în sectorul de producţie. „În anul 2023 ne vom focusa să menţinem această marjă de profit. Desigur că şi planurile noastre de business pentru perioada următoare sunt concentrate pe noi parteneriate internaţionale, pe inovare şi investiţii strategice în viitorul industriei de packaging. Vom pune accentul pe sustenabilitate, ambalaje eco-friendly, echipamente inovative şi tehnologii inteligente”, nuanţează Cristian Bădescu.
La nivel local, compania este prezentă în Domneşti (Ilfov), locul unde se află atât sediul central, cât şi depozitul ce deserveşte zona de sud-est a ţării. De asemenea, începând cu anul 2023, spaţiul logistic din Oradea (Calea Clujului 271) a fost relocat în singurul parc industrial din România cu un terminal cargo aerian - CTPark Oradea Cargo Terminal, această relocare oferindu-i companiei un avantaj strategic, prin acoperirea piaţei din zona de vest a ţării, cu ieşire spre Ungaria.
Pe termen mediu şi lung, compania urmăreşte extinderea conceptului de „complete packaging provider”, cu scopul de a deveni un jucător cheie în industria de ambalaje din regiune, o piaţă cu un mare potenţial, în contextul dezvoltării comerţului online din ultima perioadă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro