Ford încheie un „acord istoric” cu sindicatul „United Auto Workers” pentru a pune capăt grevei din SUA şi a creşte salariile angajaţilor
Sindicatul „United Auto Workers” şi Ford au ajuns miercuri seară la un acord provizoriu care va creşte salariile membrilor de sindicat cu 25% pe o perioadă de patru ani, după o grevă de 40 de zile împotriva celor trei mari producători auto din SUA, scrie Financial Times.
„De luni de zile atragem atenţia asupra faptului că profiturile record reprezintă, în fapt, contracte record", a declarat preşedintele UAW, Shawn Fain. „În sfârşit, greva noastră Stand-Up a dat rezultate".
Ford a declarat că este „mulţumită" că a ajuns la un acord şi că se concentrează pe repornirea uzinelor sale din Kentucky, Michigan şi Illinois, care au fost închise după ce muncitorii au renunţat la locul de muncă. Sindicatul a cerut ca cei 16.600 de muncitori Ford aflaţi în grevă să se întoarcă la lucru înainte de votul membrilor.
Aproximativ 29.000 de muncitori de la Stellantis şi General Motors vor rămâne în grevă.
„Ne întoarcem la lucru la Ford pentru a menţine presiunea asupra Stellantis şi GM", a declarat Fain.
Acordul, care nu va intra în vigoare decât dacă membrii votează pentru ratificarea lui, ar creşte rata maximă de plată peste 40 de dolari pe oră, ceea ce, la 40 de ore pe săptămână, reprezintă peste 83.000 de dolari pe an.
UAW a început negocierile cu Ford, GM şi Stellantis în luna iulie. Negocierea a fost mult mai tensionată decât în ciclurile anterioare, fiind afectată de schimbările tehnologice ale vehiculelor electrice, de rolul Midwestului american în politica prezidenţială şi de Fain însuşi, un lider de sindicat deosebit de înflăcărat. El a sărit peste ceremonia tradiţională de strângere de mână cu directorii executivi ai companiilor auto, alegând în schimb să salute membrii de la mai multe uzine.
În septembrie, UAW a intrat în grevă împotriva tuturor celor trei producători auto din Detroit, pentru prima dată în istoria sa de 88 de ani. În loc să plece în masă, sindicatul a selectat ţinte specifice pentru a creşte presiunea asupra constructorilor de automobile şi pentru a-şi păstra fondul de grevă.
Luna trecută, Joe Biden a devenit primul preşedinte american din istorie care a mers pe linia de pichetare. Miercuri, el a felicitat Ford şi UAW pentru că au ajuns la un acord „istoric".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro