Investiţia în realizarea trenului metropolitan şi a metroului din Cluj ajunge la peste 2 miliarde de euro, cu o perioadă de finalizare de aproape 11 ani
Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca a aprobat proiectul privind studiul de fezabilitate (documentaţia tehnică şi indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiţii ’’Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan’’, investiţia totală fiind estimată la peste 2 mld. euro, iar durata de realizare la 128 de luni.
Opţiunea de traseu recomandată prin acest studiu este: Floreşti-Piaţa Unirii-Piaţa Mărăşti-Muncii/Europa Unită-Depou Sopor. Traseul va avea o lungime de 21 km şi va dispune de 19 staţii, potrivit unui comunicat de presă al primăriei Cluj-Napoca. Finanţarea investiţiei va fi realizată din diverse surse: PNRR, POIM, alocări de la bugetele naţionale şi locale, dar şi alte surse de finanţare identificate pe parcurs.
Metroul din Cluj-Napoca îşi va afla constructorul până la finalul anului viitor, după ce procedura de achiziţie publică va fi finalizată, au spus anterior pentru ZF reprezentanţii primăriei Cluj-Napoca. Consiliul Judeţean Cluj a emis în martie 2021 certificatul de urbanism necesar în vederea elaborării Planului Urbanistic Zonal (PUZ) şi a Studiului de Fezabilitate (SF) pentru prima etapă a proiectului
’’Tren Metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida’’ - Magistrala 1 de metrou şi tren metropolitan.
Conform documentului emis, viitoarea magistrală de metrou Floreşti-Cluj-Napoca va avea un traseu în lungime de aproximativ 20 de kilometri, 19 staţii subterane şi un depou subteran. Dintre acestea, 14 staţii vor fi amplasate pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est şi vor deservi principalele puncte de interes. Traseul propus al metroului este următorul: zona de sud a comunei Floreşti - viitorul spital regional de urgenţă - centrul comercial din Floreşti - cartierul Mănăştur - centrul oraşului Cluj-Napoca şi zona de est a oraşului, respectiv zona Aurel Vlaicu/ Podul Ira.
Contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate pentru metrou şi trenul metropolitan, în valoare de 35,9 mil. lei (7,4 mil. euro), a fost semnat de primăria Cluj-Napoca în luna aprilie 2020 cu asocierea SWS Engineering SPA (Italia) - Systra (Franţa) - Metrans Engineering SRL (România). Metroul din Cluj-Napoca este unul dintre proiectele incluse în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), unde se precizează că acest mijloc de transport va deservi cei 400.000 de locuitori ai oraşului, aceasta fiind ’’varianta optimă la nivel naţional în afara Capitalei’’.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro