Îndrăgostit (de tehnologie) ca-n prima zi
Mihnea Ovidenie, Senior Engineering Manager la Adobe România, s-a alăturat echipei actuale în urmă cu un deceniu şi jumătate şi în acest timp a avut ocazia să îşi îmbunătăţească expertiza în proiecte de impact, inclusiv alături de ingineri de la Apple şi Google. În tot acest timp, interesul său pentru tehnologie a rămas la fel de viu ca la începutul carierei. Ce obiective are pentru următorii zece ani?
Dacă ne referim la un proiect, pentru mine este important să fie de impact în strategia globală a companiei. Dacă ne referim la rol, sunt importante oportunităţile de creştere în carieră”, descrie Mihnea Vlad Ovidenie lucrurile care îl motivează la un job. Anterior locului de muncă actual, a petrecut în medie aproximativ doi ani pe la Gameloft şi Luxoft, iar prima lui poziţie în cadrul Adobe România a fost cea de Software Developer, rol primit în 2008, la zece ani după absolvirea facultăţii de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Politehnica Bucureşti; în 2014 a preluat o echipă ca manager, de unde a evoluat până în poziţia actuală. În cei peste 20 de ani de carieră povesteşte că a trecut prin mai multe domenii: aplicaţii de document management, aplicaţii de management de echipamente de reţea (Luxoft), engine de jocuri (Gameloft), produse pentru creative professionals. Tehnologia îl atrage însă la fel de mult ca atunci când şi-a început cariera. „Nu fac un efort să muncesc pentru că îmi place foarte mult ceea ce fac.” Deşi a petrecut momentan doar 15 ani în cadrul actualei companii, spune că se simte ca şi cum lucrează aici „de-o viaţă” şi nu plănuieşte să plece prea curând, căci peste un deceniu îşi doreşte să fie senior executive. „Am crescut continuu, iar în acest moment conduc echipele de engineering care contribuie în România atât la Adobe XD cât şi la o nouă iniţiativă, Creative Cloud Canvas, o aplicaţie web-based, în timp ce Adobe XD este o aplicaţie desktop”. În prezent, lucrează atât cu limbaje de scripting (JavaScript, TypeScript) cât şi cu limbaje low-level, precum C++. „Fundamentală este mentalitatea de a fi mai buni în fiecare zi şi dorinţa de a câştiga preferinţele utilizatorilor noştri.”
Potrivit lui, echipele pe care le conduce în acest moment au un rol cheie în zona Adobe XD. „În România, avem product ownership asupra a tot ceea ce înseamnă design pe canvas (layout, typography, vector drawing, rendering) şi drept urmare, participăm activ atât la implementarea agendei de produs pe care noi am propus-o cât şi la investiţiile arhitecturale care vor ajuta Adobe XD să servească un număr cât mai mare de clienţi în anii viitori.” Expertiza pe care a dezvoltat-o în ultimii ani de lucru la Adobe XD consideră că îi va ajuta cu siguranţă să aibă un impact semnificativ şi în cadrul proiectului Creative Cloud Canvas, „unde vom fi, de asemenea, responsabili pentru zona de design”. Mihnea Ovidenie susţine că fiecare schimbare pe care a realizat-o, fie că este vorba de schimbarea companiei, a proiectului sau a tipului de job (individual contributor, first line manager, senior manager) a reprezentat o provocare care l-a motivat. „Mă simt extrem de norocos pentru că Adobe este o companie unde am putut creşte atât din punct de vedere profesional cât şi uman.” În rolul actual, pandemia şi lucrul 100% de la distanţă au reprezentat principala provocare din ultimii doi ani.
Carte de vizită
Mihnea Vlad Ovidenie, Senior Engineering Manager, Adobe România, 46 de ani
♦ Este absolvent al facultăţii de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti (promoţia 1998);
♦ Lucrează în Adobe Romania din 2008, primul său rol fiind cel de Software Developer, urmat de preluarea unei echipe ca manager, în 2014;
♦ În prezent conduce echipele de engineering care contribuie în România atât la Adobe XD cât şi la o iniţiativă nouă, Creative Cloud Canvas;
♦ Printre hobby-urile sale se numără cititul (business, istorie) şi hikingul.
„La început a fost dificil şi am avut nevoie de timp pentru a mă adapta la noile condiţii. Mi-am aranjat un spaţiu de lucru dedicat, unde pot lucra fără întreruperi, şi mi-am creionat un program de lucru pe care îl respect. Am devenit foarte riguros şi atent cu timpul meu.” Dintre proiectele care i-au conturat evoluţia la actualul loc de muncă menţionează, „din perioada Adobe XD”, contribuţia echipei sale la zona de layout automation, „cea care îi ajută pe designeri să fie semnificativ mai productivi”, dar şi integrările dintre Adobe XD şi produsele din suita Creative Cloud, precum Adobe Photoshop şi Adobe Illustrator. Din perioada de software developer, aminteşte „contribuţiile open-source la WebKit şi Blink, unde am lucrat cot la cot cu ingineri de la Apple şi Google”, proiecte despre care spune că au reprezentat o oportunitate pentru el şi companie de a arăta calitatea inginerilor din Adobe. La produsul la care lucrează în prezent apreciază în primul rând nevoile utilizatorilor, dorinţele lor având „un rol cheie în definirea funcţionalităţilor acestuia”. Faptul că acesta are o contribuţie la un proiect cu expunere internaţională şi că munca sa are un impact atât în a îmbunătăţi experienţa utilizatorilor cât şi importanţa proiectelor în strategia globală a companiei spune că reprezintă un element motivaţional. „Trăiesc ca să muncesc, nu muncesc că să trăiesc.” În opinia lui, pentru o carieră de succes în IT un student ar trebui să îşi dezvolte o bază solidă de cunoştinţe – algoritmi, structuri de date – precum şi abilitatea de a rezolva eficient problemele cu care se confruntă. „Limbajele de programare sunt importante şi în acelaşi timp, un student ar trebui să înţeleagă categoriile de probleme care pot fi rezolvate cu un anumit limbaj, să meargă dincolo de simpla folosire a unor construcţii sintactice pentru temele de la facultate. Nu în ultimul rând, este important să îşi dezvolte abilităţile de comunicare, lucrul în echipă precum şi abilităţile de time-management.” Colegilor din echipa sa consideră că e important să nu le lipsească curiozitatea de a învăţa ceva nou, precum şi dorinţa de a se îmbunătăţi în fiecare zi. Sfatul său pentru tinerii aflaţi la începutul carierei e să experimenteze cât mai mult – companii, proiecte, start-up personal, să fie mereu profesionişti şi să lase întotdeauna loc de bună ziua. Ca hobby-uri personale, Mihnea Ovidenie enumeră cititul – literatură de business şi istorie, dar şi hikingul.
Cariere cu impact global este un proiect editorial creat de Adobe România în parteneriat cu Business Magazin, despre oameni care dezvoltă produse folosite la nivel de mondial de milioane de utilizatori. Echipele Adobe România lucrează la produse Adobe de top și folosesc tehnologii de ultimă generație. Concepte precum machine learning, AI, big data și cloud sunt utilizate zilnic pentru a crea și îmbunătăți produse cu impact global. Cultura organizației și beneficiile oferite membrilor echipei plasează Adobe în topul celor mai doriți angajatori și al companiilor cu cei mai fericiți angajați. Mai multe detalii despre oportunitățile de carieră și pozițiile deschise în Adobe România, aici https://adobe.wd5.myworkdayjobs.com/external_experienced.