200 CELE MAI PUTERNICE FEMEI DIN BUSINESS 2016
Amprenta doamnelor în mediul de afaceri, în societate, în politica este evidenta, iar numarul lor creste de la an la an. Femeile influenţează, prin stilul lor de conducere, rezultatele companiilor, iar la nivel internaţional multe companii au realizat programe prin care să crească numarul femeilor din poziţii de management; strategiile au corespondent şi la nivel de administraţie publica.
Raportul Worldwide Women Public Sector Leaders Index, realizat de EY, arata ca an de an creste numarul femeilor care ocupa funcţii publice în cadrul Comisiei Europene, iar în cinci din ţarile G20 acestea ocupa o treime din poziţiile de top management. În Franţa numarul de femei ce ocupă posturi de conducere la nivel înalt în sectorul public a crescut de la 21% la 25%, iar în Germania guvernul federal a solicitat ca în consiliile de administraţie ale companiilor listate la bursa sa fie 30% de femei, în noiembrie 2013. Cu toate ca nu exista nicio cota echivalenta pentru zona administraţiei de stat, s-a remarcat si o crestere a procentului femeilor în poziţii de conducere la nivel de senior în sectorul public, de la 13% pâna la aproape 20%.
Catalogul realizat de Business Magazin a ajuns la a cincea ediţie, iar an de an se regasesc nume noi în rândul celor 200 de doamne pe care le prezentam, fie pentru ca au preluat funcţii de conducere pe plan local, fie pentru ca afacerile pe care le dezvolta capata o anvergura tot mai mare. Nu ne-am propus si nici n-am realizat un clasament, iar în paginile care urmeaza se regasesc prezentarile a 200 de femei care conduc companii ce ţin economia României în miscare. Le-am ales pentru evoluţiile în cariera, pentru numarul zerourilor din cifra de afaceri a companiilor pe care le conduc sau pentru renumele pe care si l-au construit de-a lungul anilor. O condiţie esenţială a fost ca doamnele prezentate în catalog să aibă responsabilităţi în companii de pe piaţa româneasca, pentru că sunt şi reprezentante ale mediului de afaceri local care conduc afaceri în alte ţări.
Sunt doamne care au ajuns, înainte de a împlini 30 de ani, sa controleze bugete de milioane de euro sau sa coordoneze strategiile unei multinaţionale la nivel regional. Am aflat, din discuţiile cu ele, ca discriminarea mai este prezenta în unele domenii sau, dimpotriva, sunt doamne care o considera un cliseu; ca managementul poate fi învaţat, dar că flerul şi intuiţia au un rol foarte important în afaceri. Pentru multe dintre ele ziua nu are niciodata suficiente ore, iar echilibrul perfect dintre cariera si viaţa personala este o provocare continua. Cu toate acestea, reuşesc, într-un fel sau altul, sa conduca echipe, afaceri sau să reinventeze permanent businessurile de care sunt responsabile si sa gaseasca noi nise pe care sa le cucereasca.
Multe dintre doamnele din acest catalog au deja un renume nu numai la nivel naţional, ci si peste hotare, în timp ce altele sunt mult mai discrete si despre ele vorbesc mai degraba afacerile pe care le conduc. Numitorul comun este puterea lor de a învaţa permanent, de a inventa si de a se reinventa, de a motiva oameni si a creste afaceri.
Ediţiile print se livrează doar pe teritoriul României. În afara ţării puteţi comanda doar în format digital. Pentru abonamente ZF, vă rugăm contactaţi-ne la adresa de e-mail claudia.mirt@m.ro.
Urmărește Business Magazin