Catalogul 100 cei mai admiraţi CEO - ediţia 2019
Liderii de azi şi afacerile de mâine
La momentul în care scriu acest material, ne despart doar câteva ore până la momentul în care vom trimite proiectul 100 CEI MAI ADMIRAŢI CEO DIN ROMÂNIA la tipar, iar colegii mei – care lucrează de câteva săptămâni la realizarea acestuia – caută încă fotografiile câtorva dintre executivii aleşi pentru ediţia de anul acesta a anuarului. Cu unii dintre ei nu am mai vorbit în ultimii ani, iar cu alţii poate niciodată pentru realizarea de articole în Business MAGAZIN, motiv pentru care nici nu se regăsesc în baza noastră de date. Şi totuşi, au fost aleşi în topul 100 CEI MAI ADMIRAŢI CEO DIN ROMÂNIA de cei peste 500 de manageri sau antreprenori care au votat pentru realizarea acestui proiect. Dacă nu au fost vizibili în proiectele noastre, am presupus că i-au impresionat pe colegii lor de business prin prezenţa lor pe alte platforme, bănuială confirmată de o simplă căutare în online: am văzut că unul dintre ei este, de pildă, extrem de prezent pe LinkedIn, de unde a distribuit de altfel şi linkul de votare pentru realizarea acestui proiect. Canalul deja „tradiţional” de promovare a managerilor din acest catalog, respectiv articolele din Business MAGAZIN, are însă în continuare un aport important în acumularea de capital de imagine – un nou-intrat care a apărut pe coperta revistei Business MAGAZIN în 2019 a ajuns acum în top 20, de pildă. Totuşi, dacă nu ne era încă suficient de clar până acum, odată cu realizarea ediţiei de anul acesta a proiectului am primit confirmarea că modul în care informaţia se propagă a devenit esenţial şi în capitalul de imagine al liderilor şi al companiilor. Când colegii mei au lansat acest proiect, în 2010, cei care conduceau afacerile din România ajungeau mai rar în atenţia publicului larg – şi atunci mai cu seamă datorită insistenţelor jurnaliştilor de la Business MAGAZIN şi Ziarul Financiar, deseori primii care scriau despre ei. Acum, nu doar că numărul firmelor de pe piaţă este mai mare, dar şi canalele de informare prin care liderii din România îşi construiesc imaginea – voit sau nu – sunt diverse, cu reacţii care pot fi transmise în timp real. Acum, un fondator de start-up care a avut o idee genială în urmă cu o săptămînă poate concura – la capitolul imagine – cu liderul unei afaceri construite încă de la începuturile capitalismului românesc.
Să fii prezent peste tot, dar mai ales să fii o prezenţă plăcută, în toate mediile de comunicare – digitale, faţă în faţă, cu presa, cu angajaţii (care pot fi şi ei jurnalişti prin acest „citizen journalism” al reţelelor de socializare), într-un context în care şi munca pe care ei o desfăşoară este poate mai supusă ca niciodată presiunilor –, este o provocare mult mai mare faţă de momentul în care acest proiect s-a lansat. Poate eşti prea obosit să fii plăcut. Sau sarcina de a răspunde întrebărilor unui jurnalist pentru un articol nu mai încape pe lista de priorităţi din săptămânile ce par să se scurteze.
Mai mult ca oricând, imaginea nu mai înseamnă doar a-ţi face treaba bine în compania pe care o conduci şi de a o îndrepta spre profit, ci şi modul în care interacţionezi cu toţi cei care te înconjoară – sau de care nici n-ai auzit, dar care au auzit despre tine. În mod paradoxal, tocmai acum, când poate mulţi lideri din mediul de afaceri (nu doar românesc) au tot mai puţin timp pentru a-şi construi imaginea în business, şi în afara lui, imaginea contează mai mult ca niciodată. Provocările legate de construirea imaginii nu sunt doar ale mediului de afaceri, dar şi ale noastre, ca jurnalişti. Misiunea noastră de a-i găsi pe cei mai admiraţi CEO din România, un context asumat a fi cât se poate de subiectiv, nu este deloc uşoară. Ne-au ajutat în realizarea acesteia reprezentanţii platformei de resurse umane undelucram.ro, în frunte cu CEO-ul şi fondatorul acesteia, Costin Tudor. Ei au construit o platformă dedicată votării executivilor admiraţi şi au aderat la obiectivul Business MAGAZIN de a realiza un top 100 cât mai relevant. Faptul că au reuşit să strângă circa 500 de voturi a adus o ediţie mai plină de surprize ca niciodată, cu intrări spectaculoase şi ieşiri asemenea. Topul 10 al acestui proiect a fost – şi este întotdeauna – un reper şi al industriilor şi liderilor „pe val” din România: dacă în trecut primul loc a fost ocupat de Mariana Gheorghe (care a condus OMV Petrom), Steven van Groningen (Raiffeisen Bank), Iulian Stanciu (eMAG), Dragoş Pavăl (Dedeman) şi Florin Talpeş (Bitdefender), nu cred că este o surpriză faptul că foarte popularul unicorn autohton, UiPath, a ajuns în vârful acestui clasament, de pe poziţia a 6-a, pe care o ocupa anul trecut. În anii anteriori însă, numele lui Daniel Dines, CEO şi cofondator al UiPath, nu se afla deloc în top 100. Încă o dovadă a contextului disruptiv în care ne aflăm. Îi felicităm pe el şi pe toţi cei care au fost votaţi de-a lungul timpului, iar pentru că ediţia curentă este una aniversară – am ajuns la numărul 10 – le oferim celor votaţi anul acesta câte o diplomă de recunoaştere a capitalului de imagine câştigat.
Le mulţumim şi celor care şi-au făcut timp să voteze. Noi vom fi aici să-i descoperim şi pe cei mai admiraţi lideri de mâine, când, nu uitaţi, un simplu share poate va conta chiar mai mult decât astăzi!(Ioana Matei)
Mai multe detalii puteţi citi în CATALOGUL 100 CEI MAI ADMIRAŢI CEO DIN ROMÂNIA – ediţia 2019.
Ediţiile print sunt valabile în limita stocului disponibil. În cazul în care stocul se epuizează va fi livrată ediţia electronică.
Comandă catalogul mai jos la preţul de 200 de lei, TVA inclus.
Ediţiile print se livrează doar pe teritoriul României. În afara ţării puteţi comanda doar în format digital. Pentru abonamente ZF, vă rugăm contactaţi-ne la adresa de e-mail claudia.mirt@m.ro.
Urmărește Business Magazin