Catalogul 105 Cele mai puternice femei din business - ediţia 2020
FEMEILE CARE SALVEAZĂ LUMEA
În timp ce lucram la catalog, din confortul casei transformate în birou şi cu ştirile în surdină, un coleg mi-a spus că vrea să scrie pentru revistă articolul „Femeile care salvează lumea”. Nu mă gândisem până în acel moment că, cel puţin în Europa, soarta economică şi nu numai, ci şi a cetăţenilor, stă acum, în vremuri de criză, în mâinile femeilor. Christine Lagarde, preşedintele Băncii Europene Centrale din toamna anului trecut, trebuie să salveze zona euro. Economistul de origine bulgară Kristalina Ivanova Georgieva-Kinova, care este preşedintele Fondului Monetar Internaţional de anul trecut, trebuie să susţină toate ţările membre şi a anunţat deja că pune la dispoziţia celor mai sărace dintre acestea 50 de miliarde de dolari. Ursula von der Leyen, care conduce Comisia Europeană tot de la finalul anului anterior, trebuie să menţină unitatea Uniunii Europene în lupta împotriva coronavirusului.
Soarta întregii Europe stă în abilităţile lor de a lua decizii în situaţii nemaiîntâlnite până acum. Le-am provocat pe doamnele prezente în acest catalog să ne spună care cred că sunt calităţile specifice femeilor când este vorba de leadership. În majoritatea răspunsurilor s-au repetat empatia, rezilienţa, intuiţia.
E nevoie de empatie ca să trecem prin criza pe care o traversăm şi să-l înţelegem pe cel de lângă noi – cetăţean, companie sau ţară. De rezilienţă, indiscutabil, pentru că în acest moment lupta pe care o vom duce se arată a fi una pe termen lung. Nu mai vorbim despre intuiţie – fiindcă nu există „proceduri” pentru a gestiona o astfel de situaţie.
Este o criză în care raţionalul poate nu ajută atât de mult, iar femeile pot să îşi acceseze mai uşor emoţionalul. Aşa cum spunea una dintre femeile manager intervievate în acest catalog, în situaţii dificile „trebuie să apelăm la inimă. Acolo vor fi toate răspunsurile, liniştea, puterea, entuziasmul, vitalitatea, empatia, deschiderea şi creativitatea”.
Pe asta ne-am propus să ne axăm pentru ediţia de anul acesta a catalogului: pe calităţile femeilor puternice şi pe pe modul în care ele pot să inspire generaţiile următoare de lideri. De asemenea, fiindcă unul dintre crezurile revistei Business MAGAZIN este că succesul nu are graniţe – un lucru devenit poate şi mai evident acum, când graniţele fizice practic nu mai contează pentru activităţile multora dintre noi – veţi regăsi în paginile acestui catalog mai multe exemple de femei manager care au preluat responsabilităţi la nivel internaţional, pornind din România, motiv pentru care am suplimentat numărul de locuri din acest catalog cu 5. La ediţiile anterioare ale catalogului 100 CELE MAI PUTERNICE FEMEI DIN BUSINESS, una dintre condiţii era ca activităţile liderilor cu care am discutat să se desfăşoare în România. Ele sunt cu siguranţă mai multe, dar probabil ar trebui să facem un catalog separat pentru a le include. De ce nu, poate fi unul dintre proiectele viitoare ale revistei Business MAGAZIN.
Cu mai multe femei în leadership – şi, totuşi, mai puţine provocări.
Ioana Matei,
redactor-şef Business Magazin
Mai multe detalii puteţi citi în Catalogul 105 Cele mai puternice femei din business - ediţia 2020
Ediţiile print sunt valabile în limita stocului disponibil. În cazul în care stocul se epuizează va fi livrată ediţia electronică.
Comandă catalogul mai jos la preţul de 200 de lei, TVA inclus.
Ediţiile print se livrează doar pe teritoriul României. În afara ţării puteţi comanda doar în format digital. Pentru abonamente ZF, vă rugăm contactaţi-ne la adresa de e-mail claudia.mirt@m.ro.
Urmărește Business Magazin