Catalogul CSR 2022 - septembrie
Cultura companiilor nu a fost niciodată mai transparentă sau mai importantă decât acum. Liderii din toate domeniile, investitorii, angajaţii şi clienţii încep să aleagă acele companii care se potrivesc cu propriile valori. Dacă în trecut companiile obişnuiau să raporteze concentrându-se pe aspectele financiare sub doctrina supremaţiei acţionariatului şi profitabilităţii, în ultimele două decenii s-a trecut din ce în ce mai mult înspre noţiuni legate de crearea de valoare în business, precum şi în ecosistemul creat în jurul acestuia.
Cum răspunzi nevoilor prezentului fără să compromiţi viitorul? Aceasta este una dintre întrebările la care companiile din toată lumea şi – de câţiva ani – şi din România, încearcă să răspundă, în direcţia construcţiei unui business sustenabil, privind dincolo de obiectivele financiare ale acestuia.
Pentru multe organizaţii, iniţiativele de responsabilitate socială nu mai sunt un factor „nice to have” ci, după cum declară chiar ele, s-a transformat într-un „must-have”. De la campanii punctuale, care răspund unor nevoi apărute sporadic, cum e criza refugiaţilor din Ucraina, pentru care companiile lansează proiecte „de criză”, până la iniţiative pe termen lung, care răspund unor probleme ce se perpetuează de-a lungul deceniilor, precum fenomenul risipei alimentare, al poluării ş.a.m.d., companiile îşi ramifică tot mai mult activitatea din zona de CSR şi, un aspect foarte important, implică din ce în ce mai mult echipele şi resursa tehnologică în cadrul acestora.
Despre tipul acesta de proiecte ne dorim să vorbim, an de an, în cadrul catalogului dedicat iniţiativelor de Corporate Social Responsibility (CSR), prin care vă propunem o perspectivă mai amplă asupra soluţiilor mediului privat pentru probleme ale societăţii româneşti.
Editor, Business MAGAZIN
ANDRA STORE,
Editor, Business MAGAZIN
Urmărește Business Magazin