Cele mai inovatoare companii din România - editia 2022
RISCAŢI ŞI INOVAŢI
„Avem o frică de risc, avem o frică să riscăm – asta este ce ne ţine foarte mult înapoi. Foarte puţini dintre noi avem curajul să riscăm, să încercăm un lucru nou, să renunţăm la acel confort pe care îl avem şi să încercăm să progresăm. Pentru că progresul, din păcate, nu vine aproape niciodată în zona de confort”, a spus Cornel Amariei, tânărul inventator din spatele ideii .lumen Glasses for the Blind, care este implicat şi într-un program de accelerare a inovaţiei în România susţinut de compania de training şi consultanţă Ascendis. Invitat în cadrul evenimentului dedicat inovaţiei din România, l-am întrebat care sunt motivele pentru care, deşi românii sunt recunoscuţi pentru abilităţile tehnice şi pentru creativitate, suntem destul de jos poziţionaţi în clasamentele internaţionale când vine vorba de inovaţie. Cornel crede că frica de risc ne ţine înapoi – la care se adaugă lipsa unei culturi a eşecului: „Fugim de eşec nativ. Şi astăzi, după atâţia ani petrecuţi în alte ţări şi în atât de multe proiecte, încă mi-e frică să eşuez, pentru că ştiu care este părerea oamenilor din jur despre asta”.
Adică rezultatele eşecului nu reprezintă un efect atât de dezastruos pe cât percepţia celor din jur – fie ei din mediul de afaceri, colegi de business, competiţie, investitori. „Până când nu vom reuşi să construim o cultură a eşecului, să fim în regulă cu el şi să-l promovăm ca pe un pas normal al construcţiei de lucruri inovatoare, nu vom reuşi să ieşim nici de acolo.” (din coada clasamentelor internaţionale în materie de inovaţie n.red.) Apoi, a mai spus Cornel, suntem foarte buni la individualism, iar acesta este un alt motiv pentru care nu prea reuşim să ne conectăm şi să lucrăm împreună: „Trebuie să lăsăm ideile să ne conecteze. Oricare altul dintre noi, care are o idee, primul lucru pe care îl face este s-o ascundă şi al doilea este s-o uite, ar fi mult mai bine dacă ar împărţi-o şi ar creşte acea idee. N-am auzit niciodată ca o idee să fie furată. Cel puţin nu la un nivel antreprenorial sau la un nivel de inovaţie.”
Aşadar, după ani buni în care publicăm acest anuar al inovaţiei, la fel şi conferinţa dedicată companiilor care inovează în România, am ajuns la concluzia că piedica din calea inovaţiei nu ţine neapărat de abilităţi sau finanţare, ci, mai degrabă, de psihic.
Cornel, care va lansa în curând produsul ce îi va ajuta pe nevăzători, după ce a investit ani buni în cercetare şi în dezvoltarea ideii, a punctat cred, foarte bine, prin îndemnul său, ce e de făcut ca să ieşim din sfera inovatorilor emergenţi (unde suntem clasaţi în European Innovation Scorebored), aşa că reluăm acest mesaj în deschiderea suplimentului care demonstreză că, totuşi, se inovează şi în România:
- Riscaţi!
- Nu vă fie teamă de eşec!
- Împărţiţi-vă ideile voastre cu lumea şi colaboraţi pentru realizarea lor!
METODOLOGIE: BUSINESS Magazin a lansat a noua ediţie a catalogului „Cele mai inovatoare companii din România”, ce cuprinde proiecte inovatoare, concepute sau aplicate de companiile din România în varii domenii: în ediţia din acest an le-am aşezat aleatoriu în capitolele – inovaţii tehnice, de marketing, de produs, de management. Proiectul a fost lansat pornind de la premisele că inovaţia este, într-o lume tot mai mică, cheia dezvoltării viitoare. În vederea selectării proiectelor, BUSINESS Magazin a publicat un chestionar online la mijlocul lunii noiembrie, iar companiile şi-au trimis propunerile de inovaţii. Pentru a fi eligibilă, o inovaţie trebuia să respecte următoarele criterii: să fie dezvoltată în România sau piaţa locală să fi fost printre primele unde aceasta a fost implementată, să fi fost lansată cu nu mai mult de 24 de luni în urmă şi să fi generat rezultate cuantificabile până în prezent şi/sau să existe previziuni referitoare la rezultate.
Ioana Matei,
editor-şef, Business Magazin
Mai multe detalii puteţi citi în CATALOGUL Cele mai inovatoare companii din România – ediţia 2022.
Ediţiile print sunt valabile în limita stocului disponibil. În cazul în care stocul se epuizează va fi livrată ediţia electronică.
Comandă catalogul mai jos la preţul de 300 de lei, TVA inclus.
Ediţiile print se livrează doar pe teritoriul României. În afara ţării puteţi comanda doar în format digital. Pentru abonamente ZF, vă rugăm contactaţi-ne la adresa de e-mail claudia.mirt@m.ro.
Urmărește Business Magazin