Cele mai responsabile companii din România - ediţia 2019
Pot companiile să rezolve problemele societăţii?
Ştirile referitoare la donaţiile record realizate de companii private pentru construcţia primului spital de oncologie pediatrică din România s-au viralizat rapid în mediul online, iar motivele sunt lesne de înţeles: avem nevoie de spitale, avem nevoie de soluţii, iar mediul privat a demonstrat că poate să le ofere. Modul în care s-au propagat aceste ştiri reprezintă şi o dovadă în plus că setea de exemple pozitive pentru problemele societăţii româneşti este mare.
Prin intermediul catalogului „Cele mai responsabile companii din România” vă propunem o perspectivă mai amplă asupra soluţiilor mediului privat pentru probleme ale societăţii româneşti prin intermediul practicilor de Responsabilitate Socială Corporativă (Corporate Social Responsability - CSR).
Termenul CSR se leagă de numeroase definiţii şi practici descrise în publicaţiile de specialitate şi se referă la varii domenii – indiferent că vorbim despre drepturile omului, guvernanţa corporativă, sănătate şi siguranţă, aspecte legate de mediu, condiţii de muncă, dezvoltare economică etc. – toate acestea direcţionate spre un alt concept relativ ambiguu – sustenabilitatea (care converge, în esenţă, înspre ideea satisfacerii nevoilor prezentului fără a le compromite pe cele ale viitorului).
„Cele mai responsabile companii din România” îşi propune să meargă dincolo de aceste definiţii şi să vă ofere o interpretare pragmatică asupra modului în care se face CSR în România.
Am primit din partea companiilor răspunsuri ample (şi le mulţumim pentru asta!) la întrebări referitoare la obiectivele proiectelor de CSR, etapele realizării acestora, cât şi bugetele alocate pentru acestea – semn că modul în care au abordat nevoile descrise s-a făcut în stil „corporatist” – pornind de la cercetări aprofundate, bugete atent calculate, cu obiective bine definite, pe termen lung.
Veţi regăsi în paginile următoare, în afară de modalităţi noi de ajutare a unor categorii evident defavorizate, răspunsuri şi la întrebări mai puţin răspândite – cum poate inteligenţa artificială să contribuie la tratamentul diabetului, cum pot fi ajutaţi să se angajeze tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani care nu au terminat liceul sau cum pot locuitorii oraşelor să aibă acces la legume proaspete, crescute în mediul urban – sunt doar câteva exemple dintre acestea.
Nu avem pretenţia că am cuprins în acest catalog toate iniţiativele private de îmbunătăţire a societăţii – însă cele prezentate sunt cu siguranţă o parte importantă a acestora.
Ioana Luciana Matei
redactor-şef Business Magazin
Mai multe detalii puteţi citi în CATALOGUL Cele mai responsabile companii din România – ediţia 2019.
Ediţiile print sunt valabile în limita stocului disponibil. În cazul în care stocul se epuizează va fi livrată ediţia electronică.
Comandă catalogul mai jos la pretul de 200 de lei, TVA inclus.
Ediţiile print se livrează doar pe teritoriul României. În afara ţării puteţi comanda doar în format digital. Pentru abonamente ZF, vă rugăm contactaţi-ne la adresa de e-mail claudia.mirt@m.ro.
Urmărește Business Magazin