Miliardarii invizibili din imobiliare

Postat la 15 februarie 2010 1372 afişări

In urma cu o saptamana existau in media doar cateva poze cu Alexander Hergan, unul din cei mai puternici si mai discreti investitori imobiliari. La fel ca el, in piata de real estate exista o serie de investitori cu putere financiara mare, dar cu vizibilitate publica foarte redusa, uneori spre inexistenta. Nu foarte multi - suficienti insa si pentru a modifica peisajul oraselor cu proiectele lor, si pentru a fixa recorduri in materie de valoare a unei tranzactii cu cladiri sau terenuri. Sa incercam deci sa-i cunoastem.

Dincolo de obisnuita stradanie de a obtine primii o stire, ziua de 3 februarie nu se anunta cu nimic deosebita fata de altele pentru ziaristii specializati pe segmentul imobiliar. In urma cu o zi, Ziarul Financiar publicase in exclusivitate informatia ca grupul de firme Avrig 35, controlat de Alexander Hergan, unul din cei mai puternici investitori din real estate, semnase doua acorduri de inchiriere a unor spatii comerciale cu lanturile franceze de hipermaketuri si de articole sportive Auchan si Decathlon. Acordul ar fi permis astfel dezvoltatorului, care a construit si vandut mai multe proiecte de-a lungul timpului, sa inceapa un nou proiect imobiliar in partea de est a Bucurestiului. Reprezentantii companiei nu au dorit atunci sa comenteze informatia, rezumandu-se la precizarea ca detalii aveau sa fie oferite in urmatoarea saptamana, cu ocazia unei conferinte de presa.

Anuntul despre conferinta de presa, venit prin e-mail, nu avea de ce sa starneasca din start curiozitati. Totusi, ultimul rand al invitatiei continea o informatie importanta: la eveniment ar fi urmat sa participe si Alexander Hergan, om de afaceri cunoscut ca fiind unul dintre cei mai discreti investitori in imobiliare, refuzand constant sa acorde interviuri si declaratii. Acum o saptamana, intalnirea cu presa s-a petrecut, in sfarsit, iar Hergan a raspuns ziaristilor - despre parcursul lui in afaceri, despre 2009, despre ce urmeaza, chiar daca nu asa de generos pe cat si-ar fi dorit acestia.

Omul de afaceri n-a comentat de ce s-a decis brusc sa renunte, chiar si pentru o zi, la reticenta obisnuita fata de mass-media. Pana acum e singurul: majoritatea antreprenorilor cu investitii si castiguri evaluate la sute de milioane de euro se feresc de presa constant, si cu atat mai mult de conferintele de presa. Faptul este evident cu atat mai mult in sectorul imobiliar, unde exista o serie intreaga de dezvoltatori cu portofolii de sute sau chiar miliarde de euro care nu au acceptat niciodata sa vorbeasca despre afacerile lor, cu atat mai putin despre ei insisi.

BUSINESS Magazin si-a propus sa creioneze insa portretele miliardarilor invizibili din imobiliare, pe baza informatiilor disponibile si a descrierilor oferite de catre actori ai pietei care au intrat in contact cu acestia, informatii oferite insa sub protectia anonimatului. Discretia e o regula de aur si in ceea ce priveste furnizarea de informatii despre parcursul in afaceri sau portofoliile imobiliare detinute de respectivii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.