#LivrămAcasă

Pauza de pizza în biroul de acasă

30 apr 2020 Autor: Andra Stroe

Activă pe piaţă de un deceniu şi jumătate, Trenta Pizza este deja un nume binecunoscut în rândul iubitorilor de preparate italieneşti din România. Deşi, pentru o perioadă, nu le mai pot împărţi cu gaşca sau cu colegii, în pauza de masă la birou, clienţii businessului se pot bucura în continuare de preparatele companiei, livrate acum prin platforma foodpanda.

„Trenta Pizza este o afacere de familie începută în urmă cu 15 ani de un grup de prieteni, care în 2004 au lăsat ce făceau până atunci şi s-au apucat să pună pe hârtie viitoarea afacere. Între timp, au lucrat la alte pizzerii pentru a vedea în direct mersul lucrurilor şi să înveţe ce ar putea să facă ei mai bine”, povesteşte Andrei Bartesch, director de marketing la Trenta Pizza. Astfel, un an mai târziu, în 2005, actualii proprietari au lansat businessul, cu patru puncte de producţie şi livrare care acopereau tot Bucureştiul. „Era începutul livrărilor în România, iar pizza, singura categorie de mâncare care făcea delivery în adevăratul sens al cuvântului.”

Principalele borne în parcursul companiei sunt cumva legate şi de evoluţia pieţei de pizza delivery, spune Bartesch. Prima etapă importantă în istoria businessului a fost 2007-2008, când mai mulţi jucători au intrat în piaţă, printre care şi primul business internaţional de profil – Pizza Hut, cu Pizza Hut Delivery. „A fost semnaulul că piaţa va trece la alt nivel. A urmat o perioadă de creştere şi dezvoltarea industriei. Produsele şi serviciile se îmbunătăţeau continuu, iar reţelele se dezvoltau. Din ce în ce mai mulţi oameni apelau la serviciile de livrare-pizza. Totul a durat până în 2009-2010 când a venit criza economică”, îşi aminteşte el.

Trenta ajunsese până în acel moment la opt puncte de lucru, iar criza a marcat o nouă etapă în piaţă, „o etapă de bătălie în promoţii şi preţuri, o perioada în care piaţa a stagnat, însă cei mari au crescut, pentru că foarte multe din pizzeriile mici, de cartier, au dispărut.” După 2013-2014 a început o nouă perioada de creştere continuă, iar piaţa de livrare-pizza a crescut din nou. „Dacă până atunci, piaţă de delivery era o nişă, cu un segment îngust de clienţi, fiind un serviciu în care foarte mulţi oameni nu aveau încredere,  începând cu 2014-2015, a început să intre în atenţia oamenilor. Lipsa timpului, creşterea veniturilor, apariţia mai multor lanţuri internaţionale şi comunicarea mai intensă a brandurilor a fost printre factorii care au adus-o în prim plan.” 2017-2019 au fost cei mai buni şi cei mai efervescenţi ani – Trenta Pizza a ajuns la 14 locaţii în Bucureşti şi împrejurimi şi la peste 1,5 milioane de pizza vândute anual.

„Tindem către o cifră de afaceri de 10 milioane de euro în perioada următoare. În martie 2020 s-au schimbat regulile jocului, brusc şi neaşteptat, dar facem toate eforturile să ne adaptăm şi să revenim”, spune Andrei Bartesch.

Printre preparatele comandate cel mai des din meniul Trenta se numără pizza Quattro Formaggi, Suprema, Trenta, Carnivora şi Margherita Artigianale, urmate de pastele Carbonara şi Bolognese. Din rândul deserturilor, cel mai apreciate sunt Tiramisu şi Profiterol, „preparate de la zero în bucătăria Trenta Pizza şi care au urcat rapid în preferinţele celor care comandă la noi.” Un preparat aparte este Pizza Trenta Ultra Piccante, „o pizza de nişă, destinată doar celor curajoşi şi care doresc o pizza foarte iute. Se comandă doar pe propria răspundere. Este o pizza reprezentativă pentru companie deoarece noi nu am găsit o altă pizza în segmentul de livrare care să fie cel puţin la fel de iute”.

Potrivit descrierii lui Bartesch, clienţii Trenta sunt persoane active, cu vârsta cuprinsă între 20 şi 55 de ani, cu venituri medii şi mari, sociabile, care-şi doresc un produs şi un serviciu de calitate, iubitori de pizza italienească. „S-au schimbat multe de la debutul crizei. Takeaway-urile s-au închis, ocazia de consum de impuls, stradală sau de proximitate a dispărut, de asemenea toate ocaziile de socializare (petreceri, aniversări, întâlniri între prieteni) care aveau mai mult de 5-6 pizza/comandă au dispărut, iar comenzile de prânz venite din zona de birouri la fel, tind spre zero. Însă deşi ocaziile de consum s-au schimbat cel mai mult, clienţii în mare au rămas aceiaşi.” Bineînţeles că ceea ce se întâmplă acum, adaugă el, va avea un impact pe termen lung în modificarea comportamantului consumatorilor. „Cu siguranţă consumatorul aşa cum îl ştiam până acum nu va mai fi la fel. Livrarea fără contact, comanda şi plata online şi multe altele care în perioada asta au devenit cumva obligatorii vor rămâne şi vor defini piaţa de livrare-pizza pe viitor.”

Trenta Pizza s-a adaptat din mers la noul context de piaţă. Înaintea crizei compania funcţiona cu 310 angajaţi, în prezent personalul fiind redus la 55%. Astfel, au rămas 170 de angajaţi activi iar restul sunt în şomaj tehnic. Deşi au fost obligaţi să inchidă takeaway-urile, reprezentanţii businessului au adoptat rapid livrarea fără contact şi au luat toate măsurile de siguranţă pentru echipă şi clienţi, încurajând comanda şi plata online. „În plus, am eficientizat activitatea pentru noua realitate. Am restructurat o parte din punctele de producţie şi am redirecţionat activitatea acestora către alte puncte. Prin pierderea comenzilor de la takeaway, birouri, socializare, comanzi ce nu pot fi compensate pe termen scurt, a trebuit să ne eficientizam cât mai mult resursele pe activitatea prezentă, care este undeva la 60-70% din cea precedentă zilei de 15 martie.”

În prezent, businessul livrează între 1.500 şi 3.000 de comenzi zilnic, vinerea fiind în continuare cea mai bună zi de vânzare. „Înainte de criză aveam între 2.500 şi 4.500 de comenzi zilnic. Valoarea medie a comenzilor livrate fluctuează în jurul valorii de 70 de lei. Cel mai comandat produs este de departe pizza, iar aici sortimentele cel mai vândute sunt Trenta, Quatro Formaggi, Suprema, Diavola şi Artigianale.”

 

O caracteristică care a apărut în acesta perioadă este polarizarea către seară a consumului, remarcă Andrei Bartesch, cauzată de dispariţia consumului de la birou, care a făcut ca o parte din consum să migreze de la prânz spre seară, determinând totodată şi un ritm de lucru foarte intens între orele 19-22.
Ca o concluzie, Bartesch spune că, aşa cum se întâmplă de fiecare dată, criza are o componentă de ameninţare, dar şi de oportunitate. „Până acum criza asta ne-a arătat că putem face unele lucruri pe care nu credeam ce la putem face înainte, că putem să ne adaptăm rapid la situaţii, mult mai repede decât credeam şi că deşi acum suferă, piaţă de delivery va creşte în continuare.”

Acest articol face parte din campania #livramacasa lansată de foodpanda, cea mai mare platformă de food delivery din România, pentru a susţine restaurantele locale, în noul context generat de pandemia de Covid-19.

Campania îşi propune şi să aducă în prim-plan poveştile afacerilor locale, ale antreprenorilor care le conduc şi echipelor din bucătărie şi să transmită un mesaj optimist, oferind totodată o imagine reală a provocărilor cu care se confruntă în această perioadă. Restaurantele sunt deschise pentru livrare, acordă prioritate sănătăţii şi siguranţei clienţilor, iar răspunzând la acţiunea lansată de foodpanda, platforma le poate ajuta să îşi susţină afacerea.

foodpanda.ro, parte a grupului Delivery Hero, este cea mai mare platformă online de comenzi de mâncare din România, colaborând, în prezent, cu peste 2700 de restaurante din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Braşov, Constanţa, Arad, Ploieşti, Oradea, Galaţi, Craiova, Sibiu, Piteşti, Târgu Mureş, Baia Mare, Bacău, Buzău, Brăila, Satu Mare, Piatra Neamţ, Râmnicu Vâlcea şi Focşani.

 

 

O campanie Business Magazin si   

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.