Cum a ajuns PRO TV International al doilea canal etnic din Europa
Cu 11 ani in urma Pro TV lansa primul post in limba romana dedicat exclusiv romanilor din strainatate. Acum emite in 16 tari din Europa, America, Africa de Nord si Orientul Mijlociu, acolo unde comunitatile de romani sunt cele mai numeroase, si este al doilea canal etnic din Europa dupa Chanel One Rusia.
In momentul in care romanii au inceput sa plece in valuri sa munceasca in strainatate, Pro TV a gasit nisa perfecta - sa creeze un canal dedicat celor care au emigrat. Astfel, in primavara anului 2000 (mai precis in ziua de Paste) a fost lansat Pro TV International, primul post privat international din Romania. In primii ani, piata a fost mai mult tatonata, in conditiile in care grila de programe cuprindea doar emisiunile cele mai vizionate la acel moment - Stirile, Chestiunea Zilei si Vacanta Mare.
In 11 ani, postul a ajuns sa emita in toata Europa, in SUA, Africa de Nord si in tari din Orientul Mijlociu, arealul de difuzare fiind impartit egal intre Europa si America - 12 ore pe zi pentru un continent si celelalte 12 pentru celalalt. In momentul de fata, Pro TV International este receptionat prin satelit in clar si face parte din oferta companiilor de cablu din 16 tari: Spania, Italia, Germania, SUA, Canada, Israel, Austria, Portugalia, Cipru, Suedia, Bulgaria, Ungaria, Serbia, Cehia, Slovacia si Polonia. Si grila de programe a fost extinsa, de la emisiuni preluate de la Pro TV si Acasa la productii special create pentru Pro TV International.
In plus, Stirile si emisiunea "Dansez pentru tine" pot fi urmarite in direct, fiind doua dintre productiile cu cel mai mare succes in randul romanilor care locuiesc in afara tarii. "Din punctul de vedere al programelor, intotdeauna am mizat pe stiri, care ii tin informati pe oameni cu ce se intampla in tara, divertisment, seriale si telenovele. In ultimii doi ani insa am vazut ca publicul nostru prefera din ce in ce mai mult si programe care li se adreseaza lor, in mod special, productiile proprii: "De suflet", prezentata de Dana Rogoz, "Weekend cu Monica Dascalu", "Asculta-ti muzica de acasa", prezentata de Julia Jianu si "Descopera Romania", spune Doina Gradea, directorul general al Pro TV International.
Unul dintre proiectele la care conducerea Pro TV International lucreaza acum este de a creste numarul de programe de top aduse emigrantilor romani, in paralel cu o atentie sporita acordata turistilor romani care isi petrec vacantele in strainatate. "Ca noutate a ultimului an, Pro TV International poate fi vizionat in tot mai multe hoteluri de pe litoralul bulgaresc si din zonele turistice din Italia, precum si in pensiunile din statiunile montane austriece", spune Doina Gradea. In plus, mai sunt planificate semnarea unor contracte de distributie locala in Franta, Marea Britanie si Irlanda, lansarea unor noi programe, in special a unuia de stiri, dedicat romanilor din afara tarii si atingerea unei marje de profit de 50%, ca si anul trecut.
Pro TV International face parte din compania Pro TV S.A., liderul pietei locale de televiziune, care mai detine posturile de televiziune Pro TV, Acasa, Pro Cinema, Sport.ro si MTV Romania. Pro TV S.A. a raportat pentru primul trimestru din acest an afaceri de 34,3 milioane de dolari, in scadere de la 36,5 mil. dolari in aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, in perioada ianuarie-martie 2011 compania a raportat un profit operational de 3,45 mil. dolari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro