BRAND STORY. Biroul altfel
Pe fondul schimbărilor majore legate de mediul de lucru apărute în ultima vreme, ALLIANZ-ŢIRIAC ASIGURĂRI a decis să implementeze un amplu proiect de back-to-office, realizat în parteneriat cu Exploratist. Care au fost paşii urmaţi pentru a uşura tranziţia angajaţilor companiei către întoarcerea la birou?
„Un lucru e cert: mediul de lucru post-pandemic continuă să evolueze şi să ne provoace în a găsi soluţii inovatoare de adaptare. Iar astăzi suntem cu atât mai pregătiţi pentru provocări, pentru că ştim că acestea devin o sursă de inspiraţie, de creativitate şi de forţă. În acelaşi timp, suntem mai încrezători şi mai conştienţi de capacitatea noastră de a inova, de a performa şi de a avea grijă de angajaţii şi de clienţii noştri, deopotrivă”, spune Marilena Bârliga, Director Market Management şi Comunicare, Allianz-Ţiriac Asigurări.
Potrivit ei, în urma experienţei lucrului de acasă, angajaţii acordă o atenţie mult mai mare calităţii spaţiului fizic în care muncesc şi, pe lângă preocuparea ca spaţiul de lucru să le ofere un mediu sigur şi igienic, aceştia au devenit mai conştienţi de beneficiile unui spaţiu adecvat. „Astfel, acum tendinţa este către spaţiile de lucru mai flexibile şi adaptabile, cu acces la echipamente şi tehnologii de calitate, cu lumină naturală, aer curat şi cu o atmosferă relaxată, care să stimuleze interacţiunea, lucrul împreună, sesiunile de colaborare şi co-design, inovaţia, creativitatea, conexiunea dintre colegi şi sentimentul apartenenţei la comunitatea din companie.” În acelaşi timp, adaugă Marilena Bârliga, angajaţii caută şi un cadru potrivit pentru rezolvarea sarcinilor de lucru individuale care presupun concentrare, de care unii dintre ei s-au bucurat în perioada lucrului de acasă, aşa că, în esenţă, birourile sunt configurate astfel încât, în funcţie de tipul de activitate, angajaţii să lucreze eficient şi să se simtă confortabil împreună. „Un astfel de spaţiu de lucru am creat în noul nostru sediu central, Ţiriac Tower, din Piaţa Victoriei. «Bucureştiul, chiar din inima lui» este un proiect pe care ne-am bucurat să-l implementăm. Suntem conştienţi de impactul pozitiv pe care un spaţiu de lucru creativ îl are asupra stării de bine a angajaţilor, a productivităţii, inspiraţiei şi angajamentului colegilor noştri, dovadă este si prezenţa lor la birou, într-un procent semnificativ.”
Responsabilă de implementarea proiectului a fost echipa Exploratist, care a contribuit la crearea unei atmosfere plăcute, revigorante şi calde în spaţiile de întâlnire din noul sediu Allianz-Ţiriac Asigurări, pentru ca angajaţii şi clienţii companiei să se simtă relaxaţi, inspiraţi, bine primiţi, şi în acelaşi timp să fie ajutaţi să se orienteze mai uşor în spaţiu.
„Creativitatea face parte din ADN-ul nostru, iar Allianz -Ţiriac Asigurări ne oferă mereu oportunitatea de a fi creativi, ceea ce este o bucurie şi o provocare pentru noi. De fiecare dată căutăm să împingem limitele posibilului şi să creăm soluţii inovatoare, care să surprindă, să inspire şi să-i facă pe oameni să aspire la mai mult. Livrăm soluţii care îi pun pe oameni pe primul loc şi îi aduc mereu mai aproape de spiritul brandului şi de cultura companiei. Astfel, angajaţii sunt fericiţi şi performanţi, iar clienţii sunt mulţumiţi. Îi suntem recunoscători companiei Allianz-Ţiriac Asigurări pentru încredere şi îi asigurăm că vom continua să le oferim soluţii personalizate şi de impact”, spune Silviu Andrei Petran, Managing Director, Exploratist.
Original şi captivant, proiectul „Bucureştiul, chiar din inima lui” include decorarea sălilor de conferinţe din sediul Ţiriac Tower cu picturi de mari dimensiuni realizate de Mădălina Ţânţăreanu, descrisă de Marilena Bârliga drept o artistă cu un talent deosebit în a ilustra caracterul inedit şi familiar al atmosferei unui oraş. „Astfel, fiecare din cele 22 de săli de şedinţe le oferă o experienţă unică celor care au bucuria de a lucra acolo, prin expunerea unui tablou reprezentativ pentru istoria şi cultura Bucureştiului, căruia sala îi poartă numele. Un QR code stimulează curiozitatea celor prezenţi de a afla informaţii inedite despre originea şi povestea simbolului bucureştean reprezentat în sala respectivă.”
Împreună cu echipa Exploratist, Allianz-Ţiriac Asigurări a ales astfel simbolurile culturale ale Bucureştiului care să fie ilustrate în spaţiile de birouri ale companiei şi a realizat proiectul de simbolistică aferent. „Astfel, angajaţii noştri au posibilitatea să revină la birou şi să lucreze împreună într-o atmosferă creativă, care le spune povestea oraşului într-un mod artistic. Ne-am dorit ca oamenii noştri să se simtă valorizaţi şi parte din aceeaşi poveste - povestea echipei care lucrează din inimă, a lor şi a Bucureştiului, pentru clienţii din toată ţara, de care avem grijă împreună, în fiecare zi”, spune Marilena Bârliga, Director Market Management şi Comunicare, Allianz-Ţiriac Asigurări.
„Creativitatea face parte din ADN-ul nostru, iar Allianz-Ţiriac ne oferă mereu oportunitatea de a fi creativi, ceea ce este o bucurie şi o provocare pentru noi. De fiecare dată căutăm să împingem limitele posibilului şi să creăm soluţii inovatoare, care să surprindă, să inspire şi să-i facă pe oameni să aspire la mai mult. Livrăm soluţii care îi pun pe oameni pe primul loc şi îi aduc mereu mai aproape de spiritul brandului şi de cultura companiei. Astfel, angajaţii sunt fericiţi şi performanţi, iar clienţi sunt mulţumiţi. Îi suntem recunoscători companiei Allianz-Ţiriac pentru încredere şi îi asigurăm că vom continua să le oferim soluţii personalizate şi de impact.”
Silviu Andrei Petran, Managing Director, Exploratist