People first
Silviu Andrei Petran, managing director, Exploratist: „A trebuit să ne reinventăm de două ori: pe de o parte, ne-am digitalizat şi am dezvoltat canale şi platforme online care să fie uşor de accesat în cadrul organizaţiilor. Mai apoi, am inovat formatele, tocmai pentru a compensa lipsa de energie pe care interacţiunea fizică o emana.”

Răspuns local la o problemă globală

8 nov 2021 Autor: Andra Stroe

Companiile de pretutindeni s-au lovit, odată cu apariţia pandemiei, de bariera restricţiilor şi a trecerii la lucrul în regim remote. Pentru ele, dar şi pentru businessurile antreprenoriale mai mici, care se confruntă cu aceleaşi probleme, o agenţie locală a venit cu un răspuns. Nu singular, ci format din sute de proiecte personalizate.

Agenţia de employee experience Exploratist a luat naştere în urmă cu zece ani şi, de atunci, a creat peste 150 de programe care s-au materializat în peste 700 de proiecte de employee experience, în format fizic şi, mai nou, pe fondul pandemiei, hibrid sau online. Trecerea la aceste formate a fost însă una dintre cele mai importante provocări cu care compania s-a confruntat de-a lungul timpului. „Din această perspectivă, a trebuit să ne reinventăm de două ori: pe de o parte, ne-am digitalizat şi am dezvoltat canale şi platforme online care să fie user friendly şi uşor de accesat în cadrul organizaţiilor. Mai apoi, am inovat formatele, tocmai pentru a compensa lipsa de energie pe care interacţiunea fizică o emana şi care insufla engagement audienţei”, spune Silviu Andrei Petran, managing director, Exploratist. Obiectivul principal în noul context, adaugă el, a fost să capteze online atenţia unui public ţintă deja supraexpus mediului virtual. „Cârligul care ne-a adus reuşita a rezultat din inserarea elementelor de entertainment în cadrul experienţelor, stârnirea dialogului dintre colegi prin prezenţa unor actori profesionişti, focusul pe oameni şi o abordare informală.”

Un alt răspuns al agenţiei la contextul atipic din prezent a fost implicarea profundă în relaţia cu clienţii şi partenerii. Potrivit reprezentantului Exploratist, contextul a determinat schimbarea nevoilor oamenilor şi, implicit, a interlocutorilor Exploratist – reprezentanţii organizaţiei, decidenţi în departamente ca cel de HR, comunicare, marketing, vânzări. „Mai mult ca oricând, am stat la masă împreună, am fost alături de ei chiar în procesul de formulare şi clarificare a nevoilor de la care am pornit un program. Este o lecţie de învăţare şi de readaptare la noile condiţii, care ne-a sudat şi mai mult colaborarea cu clienţii.”

Companiile care apelează la serviciile Exploratist sunt majoritar multinaţionale, cu peste 1.000 de angajaţi. În egală măsură însă, programele din portofoliul agenţiei se adresează şi companiilor antreprenoriale, cu un număr mai mic de angajaţi. „Principala caracteristică a soluţiilor din portofoliul Exploratist este personalizarea, într-un procent de aproape 100%, şi plierea programelor pe nevoile companiilor şi ale echipelor lor”, spune Silviu Andrei Petran.  

Portofoliul businessului include peste 100 de clienţi, companii din România şi, recent, din străinătate, o mare parte dintre acestea cu angajaţi răspândiţi în toată ţara sau chiar la nivel mondial şi active în peste zece arii din economie. Primele trei sectoare din care agenţia primeşte cele mai multe cereri sunt industriile IT&C (40%), sectorul financiar (30%) şi FMCG (30%). Până acum, peste 100.000 de persoane au beneficiat de proiectele desfăşurate de Exploratist în parteneriat cu diverse companii, dintre care peste 10.000 de manageri, agenţia derulând şi programe dedicate liderilor din top şi middle management”.

Strategia Exploratist acoperă mai multe verticale, cu obiectivul final de a creşte nivelul de implicare a angajaţilor în organizaţii şi de a le oferi o experienţă care să îi inspire şi să le crească satisfacţia pe parcursul carierei lor în organizaţie, spune Silviu Andrei Petran.

În portofoliul de proiecte al Exploratist, pe primul loc se află comunicarea internă şi employer brandingul, ca pondere, urmate de de evenimentele corporate online şi team-buildingurile în online. Alături de acestea se numără sesiunile de well-being şi dezvoltare personală, programele de learning and development, cele de recunoaştere şi onboardingul digital.

În ceea ce priveşte costul programelor Exploratist, acestea depind de numărul de persoane cărora se adresează. Per persoană, pentru experienţe derulate în mediul online, costul unui eveniment corporate poate începe de la 50 de euro, o sesiune de team engagement online – de la 20 de euro, un atelier de well-being pentru adulţi – de la 25 de euro, iar unul pentru copii – de la 20 de euro, exemplifică Petran.

Compania activează cu ajutorul unei echipe de zece angajaţi, cărora li se alătură, în mod constant, peste 30 de colaboratori, însă întreaga reţea de parteneri implicaţi în proiecte poate ajunge, în funcţie de complexitatea acestora, la peste 500 de persoane, antreprenori şi freelanceri din domeniile MarCom, HR, L&D şi din mediul artistic.

People First este un proiect dezvoltat de Business Magazin şi agenţia de employee experience Exploratist. People First îşi propune să aducă în lumina reflectoarelor organizaţiile care pun oamenii pe primul loc şi implementează proiecte creative prin care experienţa angajaţilor este dusă la cel mai înalt nivel.


People First este un proiect editorial dezvoltat de Business Magazin şi agenţia de employee experience Exploratist. People First îşi propune să aducă în lumina reflectoarele organizaţiile care pun oamenii pe primul loc şi implementează proiecte creative prin care experienţa angajaţilor este dusă la cel mai înalt nivel. Fondată în 2011, Exploratist este prima agenţie de employee experience din România. Serviciile livrate acoperă o arie vastă de nevoi organizaţionale, de la comunicare internă, Employer branding şi marketing experienţial, până la strategii de HR. Soluţiile au un design unic, inovativ şi sunt 100% personalizate. 

O campanie Business Magazin si   

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.