Inovaţia în online reprezintă viitorul industriei mobilei

25 ian 2017

Contează acum nu numai eficientizarea activităţii prin unelte care facilitează comunicarea sau raportarea în cadrul companiei, ci şi felul în care magazinele online acaparează felii tot mai consistente din vânbzările companiei.

Preferinţele în schimbare ale consumatorilor şi inovaţiile din domeniu au dus însă la apariţia unor noi trenduri: cererea pentru mobilier de birou a crescut în timpul crizei şi ulterior în anii 2011-2012. Consumatorii au înţeles că mobilierul de acasă poate avea mai multe funcţii, alegând de multe ori piese de mobilă versatile, ce pot folosi atât ca mobilier de birou cât şi ca unul de casă. Un alt trend recent este cel al mobilierului ecologic, determinat de îngrijorarea clienţilor vis-a-vis de acţiuni care determină degradarea mediului înconjurător, spre exemplu defrişările; dezvoltarea unor business-uri sustenabile a căpătat o importanţă mai mare ca oricând.

O problemă cu care se confruntă industria europeană a mobilei este competiţia din partea unor state ce au costuri de producţie mult inferioare: China, spre exemplu, este cel mai mare exportator de mobilă către Uniunea Europeană, livrând mai mult de jumătate din toate produsele achiziţionate pe piaţa unică. Pe de altă parte, globalizarea şi digitalizarea comerţului reprezintă factori de îngrijorare în ceea ce priveşte protecţia drepturilor de proprietate intelectuală.

Dar poate cea mai importantă inovaţie se referă la zona vânzărilor, şi anume importanţa tot mai mare a magazinelor online. În Statele Unite, spre exemplu, rata anuală de creştere a vânzărilor online este de 16,6%; tot mai multe companii investesc astfel în perfecţionarea magazinelor virtuale, acordând beneficii precum livrare sau montaj gratuit celor care cumpără online. Sustenabilitatea unui astfel de business va depinde de tehnologia folosită şi modul de implementare a acesteia.
Potrivit unor studii realizate de Centrul pentru Studii Industriale de la Milano (CSIL), cele mai importante lucruri pentru succesul unui magazin online de mobilă sunt logistica, livrarea şi integrarea datelor în online şi offline.

Potrivit studiului, o tendinţă care se manifestă tot mai clar în preferinţele clienţilor este de a petrece timp pe site doar atunci când există reduceri; prin urmare, oferirea unor servicii într-un timp cât mai scurt sau introducerea unor planuri de loialitate devin esenţiale în ecuaţia succesului. Viteza de transmitere a datelor devine astfel de importanţă capitală pentru evoluţia afacerii şi obţinerea profitului. Alegerea partenerului potrivit care să ofere servicii de calitate este una dintre cele mai importante alegeri pe care conducerea companiei le va face.

Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă, a oferit în ultimele şase luni cele mai ridicate viteze de acces la internet din România, conform unui clasament realizat de compania americană Ookla. Rezultatele a peste 500.000 de teste din al doilea şi al treilea trimestru al anului 2016, efectuate de utilizatorii de telefoane mobile din România compatibile cu tehnologia LTE, arată că reţeaua Vodafone România oferă cele mai mari viteze de download şi de upload, precum şi cea mai mică latenţă în transmiterea datelor, explicau la finalul anului trecut reprezentanţii operatorului telecom.
În prezent, un parteneriat solid între companiile din domeniul mobilei şi un furnizor de încredere în domeniul serviciilor tehnologice avansate, mai cu seamă de date, dar, într-o sferă mai largă, de telecomunicaţii în general este nu numai necesar, ci dobândeşte o imporanţă radicală.

Chiar dacă în timpul recesiunii economice de la sfârşitul anilor 2000 industria mobilei a avut de suferit pe măsură ce consumatorii au renunţat la cheltuielile care nu erau esenţiale, consumul a început din nou să crească iar producţia de mobilă a înregistrat un ritm de creştere mai mare decât alte sectoare ale economiei. Potrivit analiştilor, până în 2019 piaţă globală a mobilei ar putea atinge valoarea de 695 de miliarde de dolari. În România, pe o piaţă estimată la 700 de milioane de euro, cei care vor reuşi să profite de inovaţiile tehnologice şi să-şi aleagă partenerii potriviţi vor avea prima şansă în anii ce urmează, într-o piaţă tot mai competitivă.

O campanie Ziarul Financiar și Vodafone

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.