Actorul care a cucerit lumea imobiliară pe TikTok
Meseria de agent imobiliar nu a rămas nici aceasta în afara bulei social media, iar cei care nu s-au adaptat acestei lumi pierd teren în faţa competiţiei acerbe. Şerban Trîmbiţaşu a trecut însă la următorul nivel, mai departe de anunţurile publicate pe reţelele sociale, şi şi-a construit un adevărat personaj pe TikTok, plăcut deja de peste 4 milioane de români. Scopul? Dobândirea şi consolidarea încrederii clienţilor – probabil cel mai important activ al unui agent.
„Ca orice om aflat la început de drum, şi mie mi-a fost mai greu, am acumulat informaţii, am strâns o bază de clienţi satisfăcuţi – că asta înseamnă bază de date în domeniul prestărilor de servicii şi apoi am trecut la nivelul următor, am ajuns în social media, mai cu seamă pe TikTok”, şi-a descris Şerban Trîmbiţaşu parcursul profesional atipic, în cel mai recent webinar Real Estate. Real Talk by Storia.ro, realizat în parteneriat cu BUSINESS Magazin.
De profesie actor, absolvent al unei facultăţi de profil, Trîmbiţaşu, pe care l-am putea descrie drept cel mai popular agent imobiliar de pe piaţa locală, a intrat în această industrie în 2010, când a terminat facultatea. „N-am avut multe variante, în teatrele de stat nu este loc, iar în teatrele private este nevoie de un sponsor puternic. Fratele meu, Vlad Trîmbiţaşu, care este mentorul meu şi face deja de 20 de ani această meserie, m-a luat lângă el şi m-a învăţat, iar de atunci sunt şi actor, şi agent imobiliar în acelaşi timp. Lucrez în imobiliare şi fac parte şi din trupa de teatru Obligo.” Piaţa nu era foarte prietenoasă atunci când el a început să-şi croiască drum prin aceasta, la puţin timp după criza financiară – dar, crede el, asta a fost de bun augur pentru viitorul său în această profesie: „E bine să înveţi o meserie când nu e boom, când e greu pentru toată lumea, intri direct în <<uleiul încins>> ca să spun aşa”.
Primele trei luni le-a dedicat acumulării de cunoştinţe şi, încă de atunci, a observat că ingredientul esenţial al reuşitei ţine de încredere. „Există o concurenţă foarte mare în acest domeniu şi practic tu te vinzi pe tine, vinzi încredere, omul apelează la mine pentru că are încredere, sunt multe aspecte negative în această piaţă – când ai prins un pic de <<pozitiv>> ţii de el; or, oamenii asta spun despre mine, că sunt acel pozitiv din piaţă.”
El dezvoltă în prezent propria agenţie imobiliară, Trîmbiţaşu Real Estate, dar este şi partener al The Real Estate Network – RENET, unde a activat timp de câţiva ani. În lumea TikTok a intrat în urmă cu aproximativ un an, interval în care a acumulat peste 20 de milioane de vizualizări. „Am îmbinat actoria cu teatrul de improvizaţii – înainte, făceam această meserie pentru că trebuia şi chiar şi atunci, o făceam tot corect, iar asta m-a ajutat foarte mult. Mă pun în pielea omului căruia vreau să îi vând ceva şi trebuie să gândesc ca el. Orice imobil vând îl nişez către o anumită categorie, dacă vorbim despre două camere pe bulevardul Iuliu Maniu din Bucureşti, eu ştiu că acolo va cumpăra probabil un student care vine la facultate, iar părinţii lui au pus bani deoparte pentru locuinţa sa, probabil că va fi cineva din zona de Vest a ţării şi pe acolo este drumul lor de weekend spre casă.”
Ce i-a adus popularitatea de pe TikTok? „Acum îmi permit să îi refuz pe cei care nu vor să procedeze ca mine; e sănătos pentru mine; şi înainte procedam la fel, dar mai făceam şi concesii.” Ce e cel mai greu în această meserie? „Cel mai este să fac faţă apelurilor pentru că toată lumea vrea să vorbească cu mine; am zile şi cu 300 de apeluri. Trebuie să răspund pentru că din atâtea telefoane, se concretizează în tranzacţii circa 10%.” Pe de altă parte, spune că pentru sfaturi îşi face mereu timp. „Dacă mă suni pentru sfaturi, este singurul gen de apel în care am răbdare cu tine.” Iar un sfat pentru cei care îşi încep jobul în acest domeniu este: „Să caute un agent imobiliar cu experienţă, adică care lucrează în reprezentare exclusivă şi să-l roage frumos să-i devină sub-agent, cum eu am fost sub-agentul fratelui meu timp de şapte ani.”
Pentru mai multe detalii despre felul în care Şerban Trîmbiţaşu, agent imobiliar în domeniu vede potenţialul de dezvoltare a pieţei imobiliare în afara Bucureştiului în contextul actual, puteţi citi primele două articole despre discuţia din cadrul webinarului Real Estate. Real Talk by Storia.ro.
Storia.ro e platforma de imobiliare lansată de OLX, unde mii de proprietari, agenţi imobiliari şi dezvoltatori îşi prezintă ofertele. Prin adăugarea KIWI Finance în portofoliul OLX Group, utilizatorii Storia.ro pot beneficia gratuit de serviciile profesioniştilor pentru a identifica cea mai bună soluţie de creditare. Storia.ro îşi propune să îi ajute pe români în găsirea acelei case pe care o pot transforma în acasă. În 2022, Storia.ro a lansat indexul T.R.A.I., o iniţiativă ce vine în întâmpinarea unor nevoi încă neacoperite ale românilor în găsirea unei locuinţe: standardul de viaţă, dincolo de cei 4 pereţi ai casei. T.R.A.I. preia date relevante de la specialişti, precum nivelul de poluare a aerului, intensitatea traficului, densitatea punctelor de interes şi costul mediu pe metru pătrat al imobiliarelor, oferind o viziune de ansamblu asupra bunăstării fiecărui cartier în parte.