Real estate. Real talk.

Ingredientele succesului unui business în imobiliare: viziune, optimism şi educaţia continuă

8 mai 2023

Ioana Oltean dezvoltă, alături de soţul ei, business-ul Napoca Imobiliare, una dintre cele mai mari agenţii de real estate din regiunea Transilvaniei. Despre cum a evoluat afacerea lor de familie, dar şi despre ingredientele necesare reuşitei unuia dintre cele mai populare businessuri din România a povestit în cea mai recentă ediţie a webinarului Real Estate. Real Talk, realizat de Storia.ro în parteneriat cu BUSINESS Magazin.

„Până la urmă, cu toţii ştim că este o adevărată provocare să conduci un business. Tocmai de aceea, în primii 3-5 ani de activitate, peste 50% dintre businessuri, din păcate, dau faliment. Şi pentru noi a existat o perioadă foarte grea”, a descris Ioana Oltean, expert & CEO, despre  începuturile afacerii Napoca Imobiliare, una dintre cele mai mari agenţii din zona Transilvaniei.

A pus bazele acesteia alături de soţul său, în 2014, personalităţile celor doi fiind potrivite şi pentru felul în care şi-au dezvoltat afacerea: „Eu, cu un caracter vizionar şi o optimistă convinsă, iar soţul meu, mai cu picioarele pe pământ, am reuşit să legăm împreună un echilibru foarte puternic pentru a dezvolta acest business”. Nu a fost uşor, iar la început au muncit chiar weekend de weekend, renunţând deseori şi la concedii: „Din câte îmi aduc aminte, eram foarte concentraţi să investim şi să dezvoltăm acest business”.

De asemenea, Ioana Oltean povesteşte că s-a axat şi pe foarte multe specializări, încă din perioada liceului; s-a concentrat pe pregătirea teoretică din zona antreprenorială, a studiat managementul şi marketingul în cadrul Facultăţii de Ştiinţe Economice, apoi s-a specializat pe evaluarea proprietăţilor. A urmat de asemenea şi cursuri de calificare profesională ca agent imobiliar, dar a şi studiat în cadrul academiei de business. Este de părere că „Succesul şi rezultatele sunt direct proporţionale şi cu nivelul de pregătire al leadership-ului unei companii”, motiv pentru care îşi continuă pregătirea cu fiecare ocazie ivită.

Ea şi-a început activitatea în imobiliare chiar în anul 2009 şi spune că a ales domeniul inspirată de tatăl său: „Se spune că din copilărie ni se implementează foarte multe lucruri pe care noi le urmărim în viaţa de zi cu zi, chiar şi ca adulţi. Tatăl meu citea foarte mult şi întotdeauna îmi spunea că în viaţă poţi să obţii tot ce îţi doreşti, cu un preţ asumat de la bun început”.

În cazul ei, a fost vorba despre preţul sacrificiului de timp, investiţiei în educaţie şi, mai ales, în dezvoltarea celor din jurul său – „Aceasta nu a rămas doar o declaraţie la nivel mental, ci chiar am implementat acest aspect în activitatea pe care o desfăşor în fiecare zi”.

Propria agenţie au deschis-o în 2014, axându-se pe intermedierea de tranzacţii imobiliare, iar dezvoltarea a continuat de-a lungul timpului: anul acesta, de pildă, şi-au propus să dezvolte şi departamentul de management de proprietăţi. „Tipologia propriu-zisă a clientului este pe o nişă premium, chiar dacă în Cluj nu putem să ne lăudăm cu faptul că aceasta este foarte dezvoltată. Nu ne referim doar la proprietăţi de lux, ci la proprietăţi mai greu vandabile în piaţă - proprietăţi mari, terenuri mari, inclusiv clădiri istorice sau clădiri de birouri”, a descris ea profilul agenţiei imobiliare.

Pentru mai multe detalii despre potenţialul de dezvoltare a pieţei imobiliare în afara Bucureştiului în contextul actual, puteţi citi  primele două articole despre discuţia din cadrul webinarului Real Estate. Real Talk by Storia.ro, care a avut-o ca invitată pe Ioana Oltean, expert & CEO al Napoca Imobiliare.

Storia.ro e platforma de imobiliare cu cele mai multe anunţuri din piaţă, putând fi accesată atât de pe desktop, cât şi prin aplicaţiile de iOS şi Android. Prin adăugarea KIWI Finance în portofoliul OLX Group, utilizatorii Storia.ro pot beneficia gratuit de serviciile profesioniştilor pentru a identifica cea mai bună soluţie de creditare. Storia.ro îşi propune să îi ajute pe români în găsirea acelei case pe care o pot transforma în acasă. Repede, uşor, informat, prin intermediul unei platforme complexe, ce răspunde tuturor cerinţelor din piaţă şi simplifică, totodată, procesul de căutare. În 2022, Storia.ro a lansat T.R.A.I. Index, o iniţiativă ce vine în întâmpinarea unor nevoi încă neacoperite ale românilor în găsirea unei locuinţe: standardul de viaţă, dincolo de cei 4 pereţi ai casei. T.R.A.I preia date relevante de la specialişti, precum nivelul de poluare a aerului, intensitatea traficului, varietatea punctelor de interes şi costul mediu pe metru pătrat, oferind o viziune de ansamblu asupra bunăstării fiecărui cartier în parte.


 

 

O campanie Business Magazin si   

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.