Afaceri de la Zero. Cum a reuşit braseria Bisou din Iaşi să devină un brand local. „Dacă ai un produs bun, piaţa îl va cumpăra“
Elena Păsălău şi partenerul ei au decis în urmă cu opt ani să aducă mai aproape de casă, în Iaşi, gustul produselor de patiserie pe care le-au testat de-a lungul călătoriilor în afara ţării.
♦ Elena Păsălău şi partenerul ei au decis în urmă cu opt ani să aducă mai aproape de casă, în Iaşi, gustul produselor de patiserie pe care le-au testat de-a lungul călătoriilor în afara ţării. Au găsit un spaţiu în centrul istoric al Iaşiului, în apropierea Palas Mall, loc în care se află şi astăzi deşi peste numele braseriei Bisou s-au aşternut deja opt ani, iar gama de produse şi-a schimbat structura în această perioadă.
„Noi folosim ingrediente româneşti în cea mai mare proporţie. Cea mai mare provocare din punctul ăsta de vedere a fost să adaptăm reţetei internaţionale la ingredientele autohtone, dar credem că am reuşit pentru că avem clienţi obişnuiţi cu gustul produselor din afară şi nu constată o diferenţă majoră. Multă lume crede că importăm făina din Italia de exemplu, dar noi lucrăm cu un producător din regiunea Moldovei”, a povestit Elena Păsălău, fondatoarea producătorului de patiserie artizanală Bisou, în cadrul emisiunii Afaceri de la Zero. Mai întâi, Bisou s-a axat pe produse de patiserie şi de cofetărie, însă între timp fondatorii au renunţat la această categorie şi au mizat pe produse de patiserie şi pe produse ambalate. Elena povesteşte că tehnologul brutar cu care lucrează a ştiut să adapteze reţetele străine la ingrediente locale. De exemplu, de la Birou se poate cumpăra şi binecunoscutul croissant, dar şi macedonia cu telemea, pe care o preferă în general românii. „Am dezvoltat începând cu 2017 şi gama noastră de produse uscate ambalate, cu un termen de valabilitate mai lung. Grisinele sunt preferatele clienţilor noştri în ceea ce priveşte produsele ambalate şi plăcintele şi merdenele în ceea ce priveşte produsele proaspete”, a mai spus Elena.
Bisou este prezent cu produsele ambalate atât în locaţii din Iaşi, cât şi în alte oraşe, dar şi în mai multe magazine online ale partenerilor. Înainte de pandemie, antreprenorii au pariat şi pe o gamă de produse pentru HoReCa, dar pandemia le-a dat planurile peste cap, însă au realizat că este mai bine să ai un business local, cu o echipă bine stabilită, eficientă şi închegată.
„Am restrâns puţin gama, ne-am concentrat pe ceea ce preferă cel mai mult clienţii şi am găsit un echilibru bun între un program de muncă care să fie mai lejer, cu o gamă de produse care este cerută şi pe care o păstrăm mereu prin reţetă şi calitate şi o echipă mai restrânsă, care e mult mai eficientă. Am constatat că e mult mai eficient aşa”. Cei doi antreprenori au investit iniţial în deschiderea Bisou circa 80.000 de euro, iar în aceşti opt ani investiţiile au depăşit 250.000 de euro.
„Cred că ne-a ajutat exact faptul că suntem o micro-întreprindere, suntem o afacere locală mică, lucrăm cu oameni locali, cu ingrediente şi furnizori locali şi clienţii noştri sunt tot de aici. Avem o relaţie foarte apropiată de ei în atât partenerii business to business, cât şi clienţii persoane fizice şi cred că asta constituie un mare, un mare ajutor în perioadele mai nefaste, pentru că există o altă apropiere faţă de şi noi”. Ea mai spune că Bisou are clienţi fideli, iar un mare ajutor în perioadele dificile a fost că foloseşte ingrediente locale.
„În antreprenoriat sunt foarte multe provocări şi cred că depinde foarte mult şi de domeniu. Adică eu oricum consider România stă foarte prost la numărul de antreprenori raportat la numărul de locuitori. Iar în ceea ce priveşte piaţa de desfacere, eu cred că dacă au produs bun, piaţa îl va cumpăra, dacă păstrezi calitatea, piaţa va fi acolo alături de tine”. Elena vede în Bisou tot un brand local în următorii ani, cu care ieşenii să se mândrească.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro