Afaceri de la Zero. Carmen Zamfir şi fiul ei au pornit de la zero un atelier de creaţie vestimentară în Piatra Neamţ, cu investiţii de 100.000 de euro. „Jumătate din produsele noastre au plecat către femeile din Bucureşti“

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 10 iunie 2024 51 afişări

Mai bine de patru decenii petrecute în domeniul tricotajelor i-au dat curaj lui Carmen Zamfir să demareze, în toamna anului 2023, un business pe cont propriu în aceeaşi industrie. În sprijin i-a venit fiul ei şi aşa a apărut pe piaţă Laneria, un atelier de haine unde materia primă principală este lâna.

Până acum, sub eticheta Laneria, au fost lansate două colecţii Carmen Zamfir a început deja să lucreze la colecţia toamnă-iarnă 2024 şi spune că aproape 50% din ea este gata.

Mai bine de patru decenii petrecute în domeniul tricotajelor i-au dat curaj lui Carmen Zamfir să demareze, în toamna anului 2023, un business pe cont propriu în aceeaşi industrie. În sprijin i-a venit fiul ei şi aşa a apărut pe piaţă Laneria, un atelier de haine unde materia primă principală este lâna.

„Călătoria mea pe tărâmul creaţiei a început în urmă cu mulţi ani, în 1981. Am lucrat într-o fabrică din judeţul Neamţ şi m-a atras foarte mult partea de creaţie. După zece ani, am contribuit la fondarea unei mici fabrici de tricotaje cu investitori italieni. Ei s-au retras, businessul s-a închis, iar eu am pornit singură la drum. După 43 de ani de experienţă acumulată, s-a născut şi Laneria“, a povestit Carmen Zamfir la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Fiul ei, Mario, s-a întors din America şi a ajutat-o să dezvolte acest brand, aflat încă la început. El se ocupă de promovarea produselor şi de site, în vreme ce Carmen este responsabilă de tot ce presupune creaţie. „Mario a adus un aer tânăr în business“, spune ea. Proiectul Laneria a demarat în iunie 2023, dar vânzările au început efectiv în octombrie pe site-ul brandului. Investiţia iniţială a fost cam 100.000 de euro şi a mers în principal în amenajarea atelierului, situat în Piatra Neamţ.

Preţurile pieselor Laneria pornesc de la 250 de lei şi ajung la maximum 570 de lei.


Majoritatea echipamentelor le aveau dintr-un business mai vechi.

„Suntem cinci oameni care lucrăm în atelier. Colaborăm şi cu alte fabrici din judeţ. Între timp, lângă lână, am adăugat şi bumbacul. Avem astfel produse all-season, avem şi tricouri din bumbac şi mătase.“

Numele brandului a fost însă inspirat de firele principale folosite în creaţii. Până acum, sub eticheta Laneria, au fost lansate două colecţii. Carmen Zamfir a început deja să lucreze la colecţia toamnă-iarnă 2024 şi spune că aproape 50% din ea este gata.

„Vrem să facem şi accesorii ñ căciuli, fulare, mănuşi, şi ne gândim şi la o colecţie pentru copii.“

Toate materialele provin din Italia, iar pieseel create se vând atât online, cât şi în câteva buticuri din ţară, din oraşe ca Timişoara, Cluj-Napoca, Piteşti, Târgu Mureş, Bacău şi, evident, Piatra Neamţ.

„Ne gândim şi la un magazin fizic Laneria, pentru că e foarte important să simţi produsul înainte de a-l cumpăra. Am vrea să ne axăm pe Bucureşti, pentru că foarte mulţi clienţi ai noştri vin de acolo. Jumătate din produsele noastre au plecat către femeile din Bucureşti.“

Mai mult, Carmen şi fiul ei şi-au propus să cucerească şi piaţa externă, mai ales că ea a lucrat mult pentru pieţele internaţionale şi ştie ce se cere.

„Vrem, de asemenea, să intrăm pe două mari platforme care vând produse vestimentare în România.“

Preţurile pieselor Laneria pornesc de la 250 de lei şi ajung la maximum 570 de lei.

„Ne propunem să investim în tehnologii de producţie sustenabile şi să consolidăm relaţiile cu partenerii noştri. Vrem să ne mărim echipa şi să creştem capacitatea de producţie. Ne dorim ca, la sfârşitul anului 2024, să fim pe profit.“

Una dintre cele mai mari provocări în această experienţă antreprenorială, spune Carmen Zamfir, este menţinerea unui echilibru între creşterea afacerii şi păstrarea valorilor de sustenabilitate şi calitate. De asemenea, gestionarea resurselor şi adaptarea la schimbările rapide ale pieţei sunt aspecte esenţiale.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.