"Am ajuns robul băncii? Ai ajuns robul a ceea ce ai făcut cu banii. Dacă ţi-ai făcut o casă, eşti robul casei, nu neapărat robul băncii."
Cei care iau un credit trebuie să ştie că acesta trebuie dat înapoi, iar băncile, când cineva le calcă pragul, trebuie să facă totdeauna „instrucţiunile“ cu clienţii, precum în avion, chiar dacă sunt „plictisitoare“, susţine Mugur Isărescu, guvernatorul BNR.
„Oamenii călătoresc cu avionul, dar nu trebuie să ştie neapărat cum funcţionează motorul cu reacţie. Însă, trebuie să ştie că se urcă în avion şi că acolo sunt nişte reguli precise şi să accepte, chiar şi cei care călătoresc frecvent cu avionul, plictiseala aceea cu măsurile de siguranţă. Dacă călătoreşti mult cu avionul te şi gândeşti: ce mă tot omoară ăştia cu... Aşa şi când intră în bancă. Trebuie ştie că intră într-o bancă, nu în altă parte. Trebuie să ştie că un credit trebuie dat înapoi... lucruri simple... Dacă te împrumuţi pe 30 de ani, apoi 30 de ani este o viaţă de om adult. Nu este împrumut de azi pe mâine. Am ajuns robul băncii! Ai ajuns robul a ceea ce ai făcut cu banii. Dacă ţi-ai făcut o casă eşti robul casei, nu neapărat robul băncii“, a declarat Isărescu la simpozionul anual de istorie şi civilizaţie bancară „Cristian Popişteanu“.
Guvernatorul BNR a arătat că educaţia financiară este un domeniu mai sensibil, mai complicat, şi nu este posibil să se asigure o pregătire sofisticată a populaţiei, ca să înţeleagă sistemul bancar. Însă, el susţine că băncile, când cineva le calcă pragul, trebuie să le facă „instrucţiunile“ precum se întâmplă în avion, chiar dacă sunt „plictisitoare“: „Aţi intrat într-o bancă! Aveţi serviciile acestea...“.