Un an de pomină pentru industria auto: Încetinirea industriei în toată Europa a lovit din plin producătorii de piese auto, iar pierderile de locuri de muncă s-au dublat în 2024. Peste 30.000 de oameni au fost concediaţi doar în la producătorii de piese anul trecut, iar tranziţia către maşini electrice aduce un seism fără precedent
Pierderile de locuri de muncă la producătorii de piese auto europeni s-au dublat în 2024, pe măsură ce încetinirea industriei auto de pe continent a afectat lanţul de aprovizionare al producţiei, scrie FT.
O analiză realizată de Asociaţia Europeană a Furnizorilor de Automobile (Clepa) pentru Financial Times a arătat că peste 30.000 de locuri de muncă au fost eliminate în industrie în 2024, comparativ cu puţin peste 15.000 în 2023.
Crearea de locuri de muncă a încetinit, de asemenea, înregistrându-se peste 58.000 de pierderi nete de locuri de muncă în industrie în Europa din 2020.
Companii precum producătorul francez de anvelope Michelin şi producătorul german Bosch au anunţat mii de concedieri în ultimul an, pe măsură ce vânzările de vehicule noi produse de producătorii europeni au scăzut constant, lăsând furnizorii cu capacităţi excedentare şi puţine perspective de redresare a vânzărilor.
În timp ce companiile mai mari au redus locurile de muncă şi au închis fabrici, unele afaceri mai mici au fost forţate să intre în faliment sau să depună cereri de insolvenţă.
„Dacă nu mai există creştere pentru producătorii europeni, nu mai există nici creştere pentru furnizorii lor de echipamente,” a spus Alexandre Marian, director la firma de consultanţă AlixPartners.
Potrivit Clepa, furnizorii de piese auto angajează direct aproximativ 1,7 milioane de persoane în UE.
Declinul cererii a urmat pandemiei de Covid-19, războiului din Ucraina şi inflaţiei ulterioare. Acestea au afectat competitivitatea industriilor europene într-un moment în care rivalii chinezi încearcă să îşi crească cota de piaţă.
„Estimarea noastră este că mica creştere pe care o putem avea pe piaţa europeană va fi preluată de creşterea importurilor, în special a celor chineze,” a spus Marc Mortureux, director general al Platformei Industriei Auto şi de Mobilitate din Franţa (PFA).
Deşi furnizorii europeni încearcă să colaboreze cu grupurile auto locale din China, principala îngrijorare este că mărcile chineze vor asambla în cele din urmă vehicule în Europa, dar folosind piese din China şi alte ţări, a adăugat acesta.
Costul relativ ridicat al vehiculelor electrice (EV) şi reducerea subvenţiilor pentru aceste vehicule în ţări precum Germania au limitat adoptarea lor pe scară largă, ceea ce înseamnă că companiile care investesc în aceste tehnologii nu au văzut cererea pe care o aşteptau.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro