Câţi bani face Wizz Air în România. Compania are venituri totale de aproape 2 miliarde de euro
Piaţa locală generează 20% din afacerile operatorului low-cost Wizz Air, potrivit unei declaraţii a CEO-ului companiei, József Váradi. Astfel, în contextul unor venituri totale de circa 2 miliarde de euro, piaţa locală ar aduce operatorului afaceri de circa 400 de milioane de euro.
Anul trecut, Wizz Air, care este şi cea mai mare companie aeriană din România, a transportat peste 6,8 milioane de pasageri, ceea ce reprezintă o creştere cu 28% faţă de anul precedent, potrivit informaţiilor comunicate de reprezentanţii companiei în cadrul unui eveniment. În cursul anului, Wizz Air a lansat 17 noi rute din România şi şi-a extins bazele din Cluj-Napoca şi Craiova adăugând două aeronave suplimentare şi creând astfel peste 70 de locuri de muncă directe în cadrul companiei.
Wizz Air va avea 8,8 milioane de locuri la vânzare pe rutele sale din România în 2018, cu 16% mai mult decât anul trecut. După expansiunea deja anunţată pentru operaţiunile din România, Wizz Air va avea alocate 24 de aeronave la cele şase baze, Bucureşti, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi şi Timişoara, iar numărul de angajaţi orientaţi către pasageri va ajunge la peste 950. Wizz Air operează şi de pe aeroporturile din Constanţa, Satu–Mare, Suceava şi Tîrgu Mureş. În prezent, reţeaua Wizz Air din România este formată din 143 de rute, dintre care şi zborul intern Bucureşti – Cluj-Napoca.
De la baza din Bucureşti, operatorul a transportat în 2017 3,1 milioane de pasageri, cu o creştere de 19% faţă de anul anterior. Wizz Air a anunţat că va aloca a 10-a aeronavă la Aeroportul Otopeni în iunie. Extinderea flotei va permite companiei să lanseze trei noi rute din România spre Atena, Goteborg şi Nisa. Compania operează în prezent 48 de rute spre 20 de ţări din Bucureşti.
„2017 a fost un an al expansiunii masive pentru Wizz Air. Am avut creşteri semnificative în toate sectoarele de business care au determinat ca WIZZ să devină una dintre companiile aeriene cu cea mai mare creştere şi care au aşezat fundaţia pentru viitoarea dezvoltare a companiei în următorul deceniu. Cu modelul nostru de business dovedit ultra-low-cost, cu echipajul extrem de competent şi orientat către client, cu flota noastră tânără şi de ultimă generaţie, precum şi cu servicii excelente, suntem bine poziţionaţi să devenim compania aeriană pe care o aleg pasagerii frecvenţi din toate ţările în care operăm, să ne continuăm creşterea rapidă şi consistentă şi să aducem şi mai multe oportunităţi de călătorie în Europa şi în afara sa”, a declarat József Váradi, Chief Executive Officer Wizz Air.
În 2017, Wizz Air a transportat mai mult de 28 de milioane de pasageri pe rutele sale la costuri reduse, cu 24% mai mult faţă de 2016. 14 aeronave noi s-au alăturat flotei Wizz Air, 13 Airbus A321 şi un Airbus A320, ceea ce face acum ca numărul total de aparate de zbor să ajungă la 88. Aeronavele suplimentare vor crea alte 600 de locuri de muncă directe în cadrul companiei, iar mai mult de 3.500 de angajaţi lucrează acum în cadrul companiei aeriene ce are 27 de baze în 15 ţări, incluzând şi cele mai noi baze Wizz Air de la Londra Luton în Marea Britanie şi Varna, în Bulgaria. Wizz Air va continua, de asemenea, să-şi dezvolte reţeaua de rute, cu alte şapte aeroporturi şi mai mult de 100 de noi rute ceea ce va însemna o creştere a reţelei la aproape 600 de rute către 145 de destinaţii în 44 de ţări.
Un alt punct de referinţă al acestui an a fost şi faptul că Wizz Air a semnat cea mai mare comandă de aeronave cu Airbus pentru achiziţionarea în viitor a încă 146 de aeronave Airbus din familia A320neo. Comanda totală de aeronave Airbus va ajunge astfel un număr de 282, ceea ce va asigura un flux de aparate de zbor până la finalul anului 2026, care va permite companiei să crească continuu, precum şi să îşi reînnoiască flota şi să o păstreze ca una dintre dintre cele mai tinere şi mai eficiente din Europa, potrivit reprezentanţilor companiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro