Compania care a lansat un „nou model de business” în România. Operează zboruri imaginare. Anunţ după o zi de aşteptare în aeroport: „Cursa spre Suceava va porni cu autocarul”
Cu o săptămână înainte de Paşte, Cristina voia să îi facă o bucurie mamei sale şi să o viziteze acasă, în Suceava. Era o perioadă în care un drum de şase ore cu maşina nu era cea mai bună variantă, ninsese, aşa că a preferat varianta unui zbor cu Air Connect, proaspăt lansata companie românească ce anunţase că operează curse spre mai multe oraşe din ţară. După o aşteptare de câteva ore în aeroport, după check-in, compania a anunţat că zborul nu va mai pleca aşa că s-a întors acasă: a plătit, bineînţeles, taxiul spre şi dinspre aeroport, a trecut prin controalele de securitate şi a pierdut practic o zi întreagă aşteptând un zbor care nu avea să decoleze. Compania i-a oferit însă o variantă de rezervă: la 10 seara, după o zi petrecută în aeroport, au anunţat: „Cursa spre Suceava va pleca cu autocarul”. S-a bucurat de tortul făcut de mama sa acasă doar din poze.
E lesne de înţeles de ce anularea unui zbor este neplăcută - nimeni nu îşi cumpără bilet dacă nu are ceva de făcut într-un alt oraş, fie că vorbim despre o vacanţă, revederea familiei şi prietenilor sau o întâlnire de afaceri. E lesne de înţeles şi de ce o companie aeriană se poate confrunta uneori cu astfel de anulări - cauzate de motive tehnice, de vreme sau de alte evenimente inerente în industria aviaţiei. Totuşi, când astfel de evenimente se întâmplă constant, pare că fac parte din modelul de business al companiei - un model care denotă o lipsă totală de respect faţă de pasageri, programul şi banii lor.
Una dintre anulările recente ale unui zbor Air Connect a fost în cazul cursei OTP TGM KS1117 dinspre Otopeni spre Târgu Mureş. Pasagerul în cauză şi-a achiziţionat biletul cu o zi înainte de zborul programat, încurajat de mesajul „veţi cumpăra ultimul loc disponibil din aeronavă”, care indica faptul că aceasta este plină, aşa că, în teorie, zborul ar fi trebuit să se întâmple conform programării. Totuşi, cu trei ore înainte de zbor, când era deja în taxi spre aeoroport, pasagerul respectiv a primit mesajul că acea cursă este anulată.
O situaţie mai neplăcută s-a întâmplat însă unui pasager care urma să plece din Sibiu, pe data de 3 iunie, la ora 20:30. Pasagerul a primit mai multe mesaje, din care reieşea că ar fi fost reacomodat pe un zbor operat pe 3 iunie, la 21:30, apoi 00:10, apoi 00:30. Acesta din urmă a fost din nou întârziat, iar în aeroport, în timp ce aştepta, pasagerul a fost anunţat din nou că zborul va întârzia. Într-un final a decolat la 01:50, dar nu a venit direct la Bucureşti, ci a făcut o escală la Suceava. „Au amânat de 4 ori intr-o zi şi ultima data nici nu au mai anunţat amânarea. Efectiv ne-au spus în aeroport ca avionul nu mai vine la ora stabilită”, povesteşte Florentina, pasagerul în cauză.
Anulările şi reprogramările pare că fac pare din programul constant de funcţionare al proaspăt lansatei companii româneşti. Air Connect a anunţat la începutul anului că începe să opereze curse regulate între mai multe oraşe din ţară, cât şi din afară. Mai exact, potrivit informaţiilor anterioare ale ZF, compania aeriană operează curse din Bucureşti către Baia Mare, Sibiu, Suceava, Târgu-Mureş şi Budapesta, precum şi Cluj - Budapesta. Mai mult, compania a anunţat că din luna iunie va opera şi zboruri între Bucureşti şi Dubrovnik şi între Constanţa şi Cluj, Oradea, Suceava, Timişoara. În vara anului trecut, compania a anunţat operarea mai multor zboruri interne care vizau oraşele Bucureşti, Oradea, Arad, Timişoara, Craiova, Târgu-Mureş, Sibiu şi Baia Mare, însă cursele nu au mai fost introduse. Singurele zboruri operate de Air Connect în 2022, care a şi fost primul an de activitate al companiei, au fost câteva curse charter către Grecia şi Turcia, în parteneriat cu agenţiile de turism Karpaten Turism, Dertour, Cocktail Holidays, AeroVacanţe.
Compania Air Connect a fost înfiinţată la începutul anului 2021, având în acţionariat nume precum Tudor Constantinescu, care este şi CEO al companiei, Ivaşcu Dorin, dar şi agenţia de turism Karpaten, controlată de Gheorghe Mărginean, conform platformei Termene.ro, citată de ZF.
Tot ZF scrie că Tudor Constantinescu are o experienţă vastă în industria aeriană locală. El a fost unul dintre cei care au pus bazele companiei Blue Air -Airline Management Solutions, care a preluat, în schimbul a 6 mil. lei, brandul şi activitatea Blue Air, primind şi licenţa pentru transport aerian. În 2019, el şi Luciana Păunescu şi-au vândut acţiunile. Tudor Constantinescu a fost Chief Commercial Officer, din 2013 şi până în mai 2019, şi membru al boardului Blue Air, din 2013 şi până în decembrie 2021, conform profilului său de Linkedin. De asemenea, Tudor Constantinescu apare şi ca administrator al companiei Hello Jets, companie înfiinţată de Cristian Rada, fostul proprietar al Blue Air, care astăzi nu se mai numără printre acţionarii companiei.
„Air Connect îşi propune să ajungă lider de piaţă pe segmentul zborurilor comerciale“, se arată în comunicatul transmis de companie prin care anunţă primele zboruri regulate. Flota Air Connect este formată din două aeronave ATR 72-600, cu 68 de locuri, însă compania susţine că va ajunge la patru în curând, fără să menţioneze o perioadă de timp exactă.
Iar Tudor Constantinescu, CEO-ul companiei, spunea într-un interviu pentru Business Magazin: „Cred că raţiunea proiectului are de-a face cu însăşi situaţia din România. Este greu de crezut, dar azi, de la Oradea la Constanţa se fac peste 12 ore cu mijloacele de transport terestru, iar această rută nu este decât un exemplu. În contextul actual, bineînţeles respectând cerinţele legale în vigoare, se pot opera zboruri comerciale şi pasagerii pot călători fără probleme. Credem că situaţii similare cu vara anului 2020 nu vom mai întâlni prea curând şi asta ne facem să privim cu încredere spre viitor”, a spus Tudor Constantinescu, directorul general al AirConnect, într-un interviu Business Magazin.
Până la momentul publicării acestui articol, reprezentanţii Air Connect nu au oferit un răspuns Business Magazin referitor la situaţia constantă a anulării zborurilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro