Familia Mihalescul din Rădăuţi, afaceri de 76 milioane de euro cu distribuitorul de electrocasnice Marelvi. Marelvi deţine depozite în Rădăuţi, Bucureşti şi Deva
Distribuitorul de electrocasnice Marelvi Impex din Rădăuţi, judeţul Suceava, controlat de familia de antreprenori locali Mihalescul, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 366,6 mil. lei (76 mil. euro), în creştere cu aproximativ 12% faţa de anul anterior, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.
Distribuitorul de electrocasnice Marelvi Impex din Rădăuţi, judeţul Suceava, controlat de familia de antreprenori locali Mihalescul, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 366,6 mil. lei (76 mil. euro), în creştere cu aproximativ 12% faţa de anul anterior, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania a avut anul trecut un profit net de 7,8 mil. lei (1,6 mil. euro), mai mult cu 37% faţă de anul precedent, când Marelvi Impex a realizat un câştig net de peste 5,7 mil. lei (1,2 mil. euro), conform datelor publice. Compania a ajuns anul trecut la un număr mediu de 179 de angajaţi, cu 25 de oameni mai mult decât în 2019.
Distribuitorul de electrocasnice Marelvi a fost fondat de antreprenorul local Dumitru Mihalescul acum două decenii şi jumătate, ajungând în prezent să distribuie branduri precum Arctic, Beko, Whirlpool sau Liebherr către aproximativ 500 de magazine, atât independente, hipermarketuri, reţele, magazine online, cât şi producători de mobilier, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei. Începând din 2016, compania a extins businessul cu o divizie de aparatură comercială Liebherr, iar în 2019 a încheiat un parteneriat cu brandul Faber, specialist în domeniul hotelor.
Marelvi deţine depozite în Rădăuţi, Bucureşti şi Deva. Alături de acestea, depozitul central din Rădăuţi se constituie în centru de livrare şi comandă logistică, atât pentru depozitele regionale, cât şi pentru marii clienţi ai companiei. Portofoliul de produse Marelvi cuprinde peste 30 de branduri (peste 25.000 de articole) ai producătorilor de produse electronice şi electrocasnice. Compania distribuie toate categoriile de produse electronice şi electrocasnice, cu o flotă proprie de 14 camioane, însă colaborează şi cu diverşi transportatori. Marelvi a închiriat în urmă cu doi ani 8.400 de metri pătraţi în parcul logistic dezoltat de polonezii de la MLP Group în nord-vestul Capitalei, lângă Chitila. Spaţiul include facilităţi de depozit şi servicii precum şi 200 de metri pătraţi de birouri şi zone de recreere.
Dumitru Mihalescul, fondatorul Marelvi, a început activitatea sa în antreprenoriat acum 26 de ani. Iniţial a fost şeful departamentului de service al Arctic pe regiunea Moldovei. Apoi, producătorul de electrocasnice Arctic, care deţine o fabrică de frigidere şi congelatoare la Găeşti în judeţul Dâmboviţa, a decis să construiască o serie de depozite zonale, iar Dumitru Mihalescul se ocupa de cel din Bucovina. Era înainte de anii 2000 când s-a gândit că nu-i ajunge salariul ca să trăiască aşa cum voia el, iar de la acel moment existau oportunităţi de business în România. A pornit la drum cu trei opţiuni - benzinării, materiale de construcţii şi electrocasnice. Pentru că ştia zona, a ales să îşi concentreze atenţia pe electrocasnice.
În momentul în care Arctic şi-a schimbat politica de business, după 2000, antreprenorul a fost pregătit şi a depus o ofertă pentru a prelua distribuţia produselor. Pentru că businessul său depăşise cifra de afaceri de un milion de euro a fost chemat la negocieri şi a reuşit să câştige contractul de distribuţie. Acum are în portofoliu cele mai importante branduri de electrocasnice din piaţă, în topul celor mai bine vândute fiind Arctic - Beko, Whirlpool - Indesit (parte a aceluiaşi grup) şi Liebherr, potrivit celor mai recente date ZF.
Principalul business al Marelvi este acela de distribuţie al produselor electrocasnice către retailerii independenţi din oraşele mici şi medii, în total aproximativ 500 de astfel de magazine. Antreprenorul îşi amintea că în anii ‘90 independenţii erau cei care controlau piaţa, Altex şi Domo figurând alături de Mondo sau Rombiz, printre ei. Astăzi, jucătorii mici au pierdut teren în lupta cu cei specializaţi. Piaţa este dominată de Altex şi Flanco, de jucătorii online precum eMag, dar şi de lanţurile de hipermarketuri şi cash&carry. Pe lângă retailerii independenţi, Marelvi lucrează şi cu retailerii mari din piaţă pe brandurile Liebherr şi Daewoo pentru care este unic importator în România.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro