Google oferă un sprijin financiar de 150 de milioane de dolari grupurilor media europene
Grupul american Google s-a angajat să ofere în următorii trei ani o finanţare de 150 de milioane de dolari grupurilor media şi startup-urilor din domeniul jurnalistic europene, informează bbc.com.
Aceste finanţări - care fac parte dintr-un pachet mai larg de măsuri - vor fi utilizate pentru a sprijini eforturile făcute de companiile media europene în scopul de a obţine venituri din propriile conţinuturi online.
The Financial Times, The Guardian, El Pais şi Die Zeit se numără printre publicaţiile care sprijină această iniţiativă.
Alte companii media care au criticat în trecut anumite decizii ale grupului Google nu sunt implicate în acest proiect.
Publicaţiile care fac parte din grupul News Corp, deţinut de magnatul Rupert Murdoch, şi cele din grupul Axel Springer, cu sediul general la Berlin, se numără printre acelea care nu se află pe lista de "parteneri finanţatori", deşi reprezentanţii grupului Google au declarat că acestea vor putea oricând să se alăture proiectului.
Compania americană a fost de acord, în 2013, să înfiinţeze un fond similar pentru a sprijini organizaţiile media din Franţa, pentru a pune capăt unei dispute care a vizat dreptul de a include titluri şi articole preluate din aceste publicaţii în serviciul Google News.
La acea vreme, analiştii de pe piaţa media au spus că acordul pentru piaţa franceză "a deschis o uşă" pentru realizarea unor contracte similare în alte ţări, în care anumite ziare şi publicaţii sunt de acord să încheie parteneriate şi licenţe cu grupul american.
Organizaţiile media care vor accepta fonduri de la Google vor trebui totuşi să îi asigure pe cititorii lor că vor lua măsuri pentru a împiedica apariţia unor conflicte de interese care ar viza felul în care aceste companii acoperă din punct de vedere mediatic anumite evenimente.
Recent, Uniunea Europeană a acuzat grupul Google că abuzează de poziţia sa de monopol din domeniul căutărilor online.
În plus faţă de înfiinţarea noului fond de finanţare, Google a anunţat că va colabora cu publisherii europeni pentru a găsi metode de stimulare a veniturilor acestora prin utilizarea unor reclame şi aplicaţii online, prin implementarea unor noi sisteme de plată şi prin folosirea unor sisteme de analiză a datelor online.
Google va plăti prin intermediul a trei dintre filialele sale europene - aflate la Paris, Hamburg şi Londra - cursuri de formare profesională în domeniul jurnalismului online.
De asemenea, compania americană va plăti o serie de studii de piaţă, ce vor fi iniţiate cu scopul de a cerceta modul în care internauţii "consumă" informaţii şi ştiri online şi pentru a descoperi noi tehnici de finanţare participativă a informaţiei.
"Prin intermediul Digital News Initiative, Google va lucra mână în mână cu publisherii şi cu organizaţiile din domeniul jurnalismului pentru a dezvolta modele mai sustenabile de comercializare a ştirilor", a declarat Carlo D'Asaro Biondo, directorul departamentului de relaţii strategice cu Europa din cadrul grupului Google.
"Acesta este doar începutul şi îi invităm pe toţi să ni se alăture", a adăugat el.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană