Pagina verde. Green Pack din Bucureşti face afaceri de peste 120 mil. lei din furnizarea de echipamente pentru colectarea şi reciclarea deşeurilor
Green Pack, o companie din Bucureşti, furnizează firmelor din retail, producţie sau comerţ infrastructura de colectare a deşeurilor pe care le generează şi care pot fi reciclate.
♦ În prezent, Green Pack derulează investiţii de peste 20 mil. euro în echipamente şi utilaje aferente activităţii de sortare, transport, reciclare, precum şi în hale şi echipamente în cele opt sucursale pe care le are în România - în Bucureşti, Făgăraş, Constanţa, Timişoara, Cluj, Vâlcea, Bacău şi Craiova.
Green Pack, o companie din Bucureşti, furnizează firmelor din retail, producţie sau comerţ infrastructura de colectare a deşeurilor pe care le generează şi care pot fi reciclate. Businessul, fondat în 2018, este cea de-a treia firmă din grup.
„Ne adresăm tuturor generatorilor de deşeuri reciclabile sau valorificabile, indiferent că vorbim despre retaileri, fabrici sau centre comerciale. Ne asigurăm că deşeurile generate sunt tratate în mod corespunzător, asigurând pe cât posibil valorificarea acestora prin reciclare. Astfel, venim cu infrastructură specializată şi personal calificat pentru a îndeplini aceste obiective“, explică fondatorii Green Pack.
Potrivit datelor de pe platforma Termene.ro, compania este deţinută de PC Management & Consulting SRL (46%), Greenbroker SRL (46%) şi Olga Anghel (8%). „Iniţial, în 2016, am lansat Green Knowledge, o companie specializată în consultanţă de mediu, cu servicii dedicate atât mediului de business, cât şi celui public. Ulterior, am sesizat nevoia unei companii care să se ocupe într-un mod sustenabil şi prietenos cu mediul de toate tipurile de deşeuri generate. Era un gol în piaţă, România fiind o ţară care este şi acum la început de drum cu privire la modul cum îşi gestionează deşeurile raportat la celelalte state membre UE.“
Au pornit cu o aplicaţie online de trading de deşeuri, pe care mai târziu au închis-o. În perioada 2016-2018, au dezvoltat trei companii diferite, toate având activităţi complementare, dar nu similare: Green Knowledge, GreenPoint şi Green Pack.
Green Pack este compania care desfăşoară cele mai complicate operaţiuni de waste management, de la partea de colectare şi transport până la distrugeri, valorificare, sortare deşeuri şi reciclare pentru clienţi industriali în principal.
„La început a fost mai greu, am apelat la multe credite de nevoi personale şi la toate economiile strânse în perioada de angajaţi. Compania a început cu o investiţie de 200.000 euro în camioane şi utilaje specifice second-hand, achiziţionate de la o altă firmă de profil.“
În prezent, Green Pack derulează investiţii de peste 20 de milioane de euro în echipamente şi utilaje aferente activităţii de sortare, transport, reciclare, precum şi în hale şi echipamente în cele opt sucursale pe care le are în România - în Bucureşti, Făgăraş, Constanţa, Timişoara, Cluj, Vâlcea, Bacău şi Craiova. În fiecare dintre acestea se desfăşoară activităţi de colectare şi de sortare a deşeurilor. Flota companiei numără peste 100 de camioane şi utilaje. De asemenea, compania îşi desfăşoară activitatea şi la clienţi, în fabrici şi depozite, în peste 60 de locuri din toate judeţele.
În această perioadă, Sistemul Garanţie-Returnare (SGR) este unul dintre programele care aduce cel mai mare flux de activitate pentru Green Pack, fiind furnizor de echipamente pentru retaileri. Unul dintre jucătorii cu care colaborează este Carrefour, căruia i-a furnizat mai multe automate de colectare de tip RVM (reverse vending machine).
„Implementarea SGR este cel mai mare efort în direcţia protecţiei mediului pe care şi l-a asumat România.“
În 2024, compania şi-a propus să se concentreze pe servicii de nişă pe care încă nu le-a abordat, precum gestionarea deşeurilor periculoase, biodegradabile sau electrice şi electronice.
„De asemenea, ne uităm la optimizarea investiţiilor în zona de reciclare plastic şi lemn, unde încercăm să creştem capacitatea de producţie semnificativ şi să ne creăm o piaţă importantă.“
Green Pack a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 120 de milioane de lei şi peste 700 de angajaţi. La nivelul întregului grup, cu cele trei firme, afacerile sunt în jurul a 260 de milioane de lei.
„Anul trecut am implementat două proiecte de importanţă majoră, am investit în echipamente de tip RVM pentru unele din cele mai importante lanţuri de retail din România, investiţie de peste 6 milioane de euro. A doua investiţie importantă a fost achiziţia unei linii performante de reparaţii paleţi de lemn, care a fost pusă în funcţiune la sfârşitul anului de sucursala Făgăraş. A treia investiţie semnificativă a fost instalarea celei de-a doua staţii de sortare automată în Bucureşti şi automatizarea completă a liniei de sortare deşeuri reciclabile. Astfel, instalaţia noastră nu mai are nevoie de forţă de muncă manuală, pentru că totul e separat de roboţi.“
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro