Cum arată slujba ideală pentru un angajat român: banii nu sunt pe primul loc
Românii sunt cei mai atraşi din regiune de o slujba sigură, la o firmă cu standarde etice ridicate, arată un studiu realizat de Daedalus Millward Brown în şapte ţări din regiune. În aceste zone sunt diferentele majore atunci când vine vorba despre serviciu. Puşi în situaţia de a alege o slujbă nouă, respondenţii au fost rugaţi să aleagă cinci atribute care contează cel mai mult pentru acel post. Experţii Daedalus au creat astfel portretul slujbei ideale, asa cum este ea văzută de locuitorii din ţările analizate.
La nivelul regiunii, cele mai importante cinci caracteristici care contează pentru angajaţi sunt: pachetul salarial (79,4%), lucrul într-un domeniu interesant (52,7%), siguranţa postului (47,3%), satisfacţia lucrului bine făcut (38,6%) şi nivelul scăzut de stres (38,4%). Perspectivele de dezvoltare personală (32,8%), oportunităţile de promovare (30,1%) şi standardele etice ridicate ale angajatorului (16,8%) par să fie mai puţin importante în regiune în aceste vremuri.
"Este evident impactul crizei asupra slujbei ideale: primează salariul şi siguranţa postului în detrimentul unor aspecte care acum cinci ani erau în top - dezvoltarea personală şi oportunităţile de promovare. Cu toate acestea oamenii îşi doresc în continuare să lucreze într-un domeniu interesant care să-i stimuleze," a declarat Daniel Enescu, managing partner al Daedalus Millward Brown.
Criza din ultimii ani a schimbat puternic mentalitatile. Astfel, doar unul din 10 respondenti si-ar dori ca slujba ideala sa nu necesite ore suplimentare. E drept ca in Romania numarul celor care nu si-ar dori ore suplimentare este semnificativ mai mare (17,6% vs. 12,9%), dar chiar si la noi acest aspect este pe ultimul loc.
Dintre toate tarile studiate, romanii sunt cei mai atrasi de siguranta slujbei (65% vs. 47,3% media pe regiune) si de companii cu standarde ridicate de etica (20,4% vs. 16,8%). Pe de o parte, romanii se plaseaza pe locul doi in regiune in ceea ce priveste preferinta pentru slujbe cu nivel redus de stres (44,4% vs. 38,4% media pe regiune) si care sa inglobeze beneficii pe langa salariu (46,4% vs. 36,7%). Pe de alta parte, ei sunt printre cei mai putin interesati din regiune de satisfactia lucrului bine facut (32,8% vs. 38,6% media regionala) si de perspectivele de dezvoltare personala (25,6% vs. 32,8%).
"Lucrul cel mai suparator din comparatia cu regiunea este apetitul relativ scazut al romanilor pentru lucrul bine facut. Calitatea vietii noastre, atat din perspectiva de angajati, cat si din perspectiva de consumatori ai diverselor servicii sau produse sufera din aceasta pricina. Dam si primim la randul nostru servicii de slaba calitate, pentru ca nu gasim un motiv de mandrie in lucrul bine facut," a adaugat Daniel Enescu.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.306 de respondenti din sapte tari: Romania, Bulgaria, Serbia, Croatia, Turcia, Cehia si Slovacia. Datele au fost culese in luna august 2013, din Panelul Daedalus Online. Esantioanele sunt reprezentative pentru populatia din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 ani.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană