Cine este omul din spatele celui mare lanţ de cafenele din România, care are sute de unităţi. Doar anul acesta au deschis aproape 100, deşi suntem în plină criză
Lanţul de cafenele 5 to go a ajuns la aproape 300 de unităţi la nivel naţional după ce în 2021 au fost inaugurate 90 de puncte noi, alte 16 fiind în proces de amenajare pentru a fi deschise curând.
♦ Compania va încheia anul cu afaceri de 13,5 milioane de euro, peste aşteptări şi un nivel aproape dublu faţă de 2020.
Lanţul de cafenele 5 to go a ajuns la aproape 300 de unităţi la nivel naţional după ce în 2021 au fost inaugurate 90 de puncte noi, alte 16 fiind în proces de amenajare pentru a fi deschise curând.
„În 2021, am avut motoarele turate mai mult ca niciodată. Se ştie cât de dificilă a fost perioada aceasta, iar eforturile de a păstra cafenelele deschise şi francizele active pentru partenerii noştri au adus o presiune mare pentru echipa centrală. Tocmai de aceea, am investit în consolidarea echipei. Anul acesta aproape s-a dublat numărul colegilor, în special în departamentele care oferă sprijin în relaţia cu francizaţii, precum cel de business development, customer service şi retail“, a declarat Radu Savopol, cofondator, 5 to go.
Lanţul accelerează expansiunea având ca ţintă 200 de unităţi noi în 2022, ceea ce înseamnă că va atinge borna de 500 de cafenele.
În următorii cinci ani, compania vizează să ajungă la 1.000 de cafenele 5 to go operate în sistem de franciză, atât în România, cât şi peste hotare. Încă de anul acesta reţeaua a făcut primii paşi peste graniţă, cu un proiect la Paris, în parteneriat cu alt brand local - Donuterie.
La nivel naţional, lanţul se uită şi la urbele principale, dar şi la oraşele mai mici.
„5 to go devine un liant pentru comunitatea din oraşele mici. Momentan, aproape 20% dintre cafenelele noastre sunt în oraşe cu mai puţin de 50.000 de locuitori. Dezvoltarea locală va rămâne o prioritate şi în 2022“, a declarat Lucian Bădilă, cofondator 5 to go.
Expansiunea a fost accelerată anul acesta la nivelul oraşelor mici şi mijlocii, reţeaua având în acest moment acoperire în 60 de localităţi. Pe lângă Bucureşti, oraşele în top cu cel mai mare număr de cafenele sunt Braşov, Constanţa, Ploieşti, Bacău şi Iaşi.
În acest context, compania a obţinut o cifră de afaceri cumulată la nivel de reţea în valoare de peste 13,5 milioane de euro, peste aşteptări şi aproape dublă faţă de 2020. Mai exact, Radu Savopol declara la începutul anului că şi-a bugetat încasări cumulate de 10-12 mil. euro, faţă de 8 mil. euro în primul an de pandemie.
Creşterea cifrei de afaceri în 2021, după un an de scădere, este rezultatul expansiunii, dar şi al creşterii mediei de bon, ca urmare a diversificării portofoliului de produse, prin introducerea de noi game premium.
5 To Go a luat naştere în anul 2015, odată cu lansarea primei cafenele în apropiere de Piaţa Lahovari, la câţiva paşi de Teatrul Ţăndărică, urmând apoi o perioadă continuă de expansiune rapidă.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro