Afacere „la cald" cu un magazin online de şeminee

Autor: Mirabela Tiron Postat la 22 noiembrie 2012 657 afişări

La primul şemineu, antreprenorul a lucrat trei luni, după ce a studiat singur procesul de fabricaţie. După primul an de activitate câştigase şapte clienţi.

La scurt timp, însă, pe piaţă apăruse cererea pentru şeminee cu focare închise. Pentru a rămâne în joc, Ştefănescu s-a urcat în duba pe care o avea şi a făcut un drum până în Franţa, unde a semnat un contract cu Cheminées Philippe et Godin, partener cu care lucrează şi în prezent. Afacerea s-a dezvoltat treptat prin implicarea zilnică a antreprenorului bucureştean, care nu a lucrat niciodată ca angajat într-o altă companie, în afară de cea pe care o deţine în prezent, Şeminee Ştefănescu Design.

Aşa că în 2007-2008, când pe piaţa locală era un boom imobiliar, Ştefănescu furniza şeminee nu doar către clientul final, ci avea contracte şi cu dezvoltatorii de case şi blocuri. În acea perioadă instalase 304 şeminee doar pentru un dezvoltator spaniol. La nivel de piaţă, vânzările de şeminee au înregistrat atunci creşteri anuale chiar şi cu 30%, ajungând în 2008 la circa 4 milioane de euro, la un volum de circa 1.000 de bucăţi.

Pe fondul sistării proiectelor imobiliare, dezvoltatorii fiind de altfel principalii clienţi ai companiilor de şeminee, cererea a scăzut.Anul 2012 a început pentru piaţa rezidenţială cu o nouă scădere a numărului de unităţi locative finalizate, de 11%, acesta fiind cel de-al patrulea început de an consecutiv în care construcţia de locuinţe este pe minus, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică. Piaţa locuinţelor a fost influenţată şi de zăpezile mari din lunile februarie şi martie, când întreaga economie a revenit pe scădere. Şi piaţa materialelor de construcţii a fost în scădere, pe fondul reducerii cererii pentru apartamente. Toate schimbările de pe această piaţă au fost resimţite din plin şi de antreprenorul bucureştean.

Aşa că vlad ştefănescu nu mai lucrează cu dezvoltatori imobiliari, pentru că s-a confruntat cu mai multe probleme în recuperarea banilor. "Lucrez şi 4-5 zile pentru a produce un şemineu, timp în care aş putea instala 4-5 şeminee ieftine în case. În prezent se caută şemineele economice, cererea pentru cele exclusiviste a scăzut foarte mult de la începutul crizei", a precizat el.

Scăderea cererii a influenţat şi numărul de angajaţi din firmă: de la 24 de oameni cu care lucra antreprenorul, a ajuns la doar şapte persoane, pe care le-a învăţat să producă şeminee. Circa 35% din ce vinde sunt produse în atelierul lui, iar restul sunt şeminee aduse din Franţa.

"Cererea a scăzut constant din 2008 până în prezent, de la circa 750 de bucăţi pe an s-a ajuns la circa 300 de bucăţi în 2011. Anul acesta pare mai slabă cererea cu 15% faţă de anul trecut", a spus el. Şi veniturile vor scădea cu două procente anul acesta.În 2010 antreprenorul a renunţat la distribuitori şi a început să livreze direct către clientul final prin filialele din Bucureşti, Timişoara şi Iaşi. Mai mult, el a dezvoltat un magazin virtual, seminee.ro, prin care îşi vinde produsele. Şemineele se pot comanda direct pe internet, fiecare fiind descris în detaliu."Aproape 60% din vânzările pe care le avem sunt realizate prin magazinul virtual pe care îl avem. Cred că vom renunţa la participarea la expoziţia de şeminee."El spune că cele mai bune luni ca vânzări sunt septembrie şi octombrie, dar şi perioada primăverii.

Anul trecut compania a avut o cifră de afaceri de 1,4 milioane de lei (330.000 de euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Şemineele sunt structurate după design, fiind rustice, clasice, mo-der-ne şi metalice, după preţ (economice, premium şi exclu-si-viste), după combustibilul folosit (lemn, gaz şi bioetanol), dar şi după tipul de focar (zona în care are loc arderea), fiind şeminee închise, deschise şi de tip centrală.

Cel mai ieftin şemineu după finisaj (învelişul focarului, ce poate fi mar-mură, piatră, cărămidă) se vinde la 350 de euro, iar cel mai scump la circa 15.500 de euro. După focar, cel mai ieftin şemineu costă 287 de euro iar cel mai scump 4.454 de euro, în timp ce un şemineu exclusivist se vinde cu 17.900 de euro. "Diferenţele de preţ sunt date de mai multe variabile: dimensiuni, finisaje, putere şi, nu în ultimul rând, de brand." Atunci când îşi aleg un şemineu, clienţii trebuie să ţină cont de arhitectura locuinţei, de designul interior, dar trebuie să ia în calcul şi detalii tehnice precum tipul de combustibil sau focarul, par-tea cea mai importantă dintr-un şemineu.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
online,
semineu
/analize/comert/afacere-la-cald-cu-un-magazin-online-de-seminee-10340945
10340945
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.