Real Estate. Pariul franţuzesc pe Craiova
Grupul Catinvest, cunoscut pentru proiectele sale de retail şi spaţiile de birouri, a continuat să îşi extindă investiţiile şi în sectorul turismului, cu un proiect de aparthotel în Craiova în care a investit 12 milioane de euro. De ce mizează grupul cu origini franceze pe oraşul din sud-vestul ţării?
Grupul Catinvest a realizat investiţii de 36 de milioane de euro în retail şi în dezvoltarea de spaţii de birouri, iar următoarea etapă a fost proiectul de aparthotel, un pas important în maturizarea grupului. Ne dorim să demon-străm că suntem o companie stabilă pe piaţa din România şi că avem intenţia de a rămâne aici. România este în prezent una dintre cele mai importante pieţe de dezvoltare pentru noi, având în vedere că mai avem centre şi în Cehia şi Ungaria”, a declarat Odile Leoveanu, reprezentant de marketing şi comunicare al Catinvest, în cea mai re-centă ediţie a emisiunii ZF Real Estate by Storia. Unul dintre cele mai recente proiecte ale grupului este un apartho-tel de lux în Craiova, inaugurat în noiembrie 2024, în urma unei investiţii de 12 milioane de euro. „Aparthotelul a fost deschis cu puţin timp înainte de perioada sărbătorilor pentru a ne asigura că totul funcţionează corect şi că oferim o experienţă deosebită vizitatorilor.
În luna decembrie, aparthotelul a fost închiriat în proporţie de 90%.
Acest proiect se remarcă prin apartamente de minimum 55 de metri pătraţi, până la apartamente de 80-85 de metri pătraţi, toate oferind facilităţi care permit oaspeţilor să se simtă ca acasă, chiar dacă sunt departe de locuinţa lor permanentă”, a adăugat Leoveanu.
Proiectată de designerul Pascal Delmotte, construcţia cuprinde 60 de apartamente, complet echipate. În ceea ce priveşte tipologia clienţilor, Leoveanu a explicat că profilul acestora este în continuare în formare, dar că se observă un interes din partea familiilor, oamenilor din business din Craiova şi turiştilor. „Ne adresăm tuturor, având facilităţi pentru fiecare dintre aceste categorii”, a spus ea.
Preţurile pentru un apartament variază între 100 de euro pentru un apartament cu un dormitor şi 200 de euro pentru unul cu două dormitoare, iar tarifele pot fi mai mici în funcţie de durata şederii. Investiţia de 12 milioane de euro a fost destinată construcţiei şi asigurării unor standarde înalte de calitate, folosind materiale premium, inclusiv lemn de cea mai bună calitate. „Ne dorim să aducem în Craiova o senzaţie de lux şi rafinament, un loc unde oamenii nu se aşteaptă să găsească astfel de facilităţi”, a precizat Leoveanu.
Grupul Catinvest, cu rădăcini în Franţa, deţine 38 de clădiri rezidenţiale şi de retail în Paris, inclusiv proprietăţi de lux cu vedere la Turnul Eiffel. Pe piaţa locală, grupul a investit în centrul comercial Tom din Constanţa, Carrefour Orhi-deea din Capitală, precum şi Electroputere Parc din Craiova, şi continuă să se axeze pe dezvoltarea proiectelor din Craiova. În Europa de Est, portofoliul său include centrele Savoya Park din Budapesta şi Borska Pole din Plzen. În total, Catinvest gestionează peste 525.000 de metri pătraţi de spaţii în Franţa şi Europa de Est.
În ceea ce o priveşte pe Odile Leoveanu, ea a lucrat în marketing mult timp, iar ulterior a evoluat înspre BTL şi organ-izare de evenimente. De acolo a ajuns în domeniul comunicării pentru centre comerciale; în echipa Catinvest ac-tivează de 10 ani. „Este o industrie care se dezvoltă, o industrie în care există foarte multă putere de inovaţie, în care poţi să aduci tehnologii noi, în care poţi să integrezi idei noi şi să le faci să funcţioneze, sunt audienţe imense cu care tu poţi să te joci. Este un domeniu foarte dinamic şi este un nivel de muncă cu care va trebui să te obişnuieşti. Dar odată ce îţi intri în ritmul acesta şi începi să îl vezi nu ca pe ceva care te restricţionează şi din contră, îţi creează un spaţiu de a crea lucruri noi, cred că totul se transformă.”
Două întrebări şi răspunsuri din interviul cu Odile Leoveanu, reprezentant marketing şi comunicare, Catin-vest:
Cum vezi piaţa din România comparativ cu cea din Franţa?
Din zona aceasta de rezidenţial, cred că preţurile sunt încă, evident, la un alt nivel acolo; vorbim de cu totul alt fel de proiecte şi vorbim de cu totul alt nivel economic al ţării, dar ce pot să spun este că România creşte şi putem să vedem cu toţii asta. Începem să ne aliniem la nişte standarde europene şi din punct de vedere al calităţii serviciilor pe care le avem şi din punct de vedere al preţurilor. Din păcate, câteodată asta nu este foarte uşor, dar sperăm că şi veniturile vor fi la aceste niveluri, dacă munca va fi una susţinută şi vom susţine economia, cred că şi nivelul salar-iilor va ajunge la nivelul acesta.
Spune-mi ce ţi-ai propus tu pentru 2025 sau cum crezi că se va schimba domeniul acesta în care lucrezi?
Aşteptările mele sunt să creştem în continuare, să aducem mai mulţi clienţi. Dacă economia merge, înseamnă că oamenii merg la cumpărături şi sunt fericiţi. Deci îmi doresc asta pentru România, ca oamenii să-şi permită să-şi cumpere ceea ce îşi doresc, să poată să facă ceea ce vor, fără să fie restricţionaţi de bugete.
Carte de vizită:
1. A lucrat îndelung în marketing; a evoluat ulterior spre domeniul BTL şi organizarea de evenimente;
2. A continuat cariera în comunicare, specializându-se pe centre comerciale.
3. A absolvit Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor, specializarea Communication & Public Relations.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro