Cât costă noua clasă A de la Mercedes-Benz – pariul din 2012 al grupului Daimler
Orientarea spre maşinile de clasă mică, noua prioritate a nemţilor de la Stuttgart, e tot mai vizibilă în deciziile luate de grup. Noua clasă A propune motorizări cu puteri cuprinse între 109 CP şi 211 CP, emisii de 98 de grame de CO2 per kilometru parcurs şi cel mai bun coeficient aerodinamic din segment - 0,27. Preţul e însă pe măsură.
Preţurile noii Clase A încep de la 24.676 (TVA inclus) pentru modelul A 180 BlueEFFICIENCY şi ajung la 34.348 (TVA inclus) pentru A 250.
"În industria auto, nu ai de multe ori şansa de a începe de la zero, de la o simplă coală albă de hârtie. Inginerii noştri au profitat din plin de această oportunitate", explică dr Dieter Zetsche, Preşedintele Daimler AG şi Director General Mercedes-Benz Cars.
Caracteristicile definitorii ale părţii frontale sportive sunt reprezentate de forma capotei faţă în "V", cu farurile împinse mult spre lateralele maşinii, precum şi grila radiatorului cu steaua Mercedes încadrată de traverse duble pe fiecare parte. Bara faţă cu prizele de aer sporeşte caracterul dinamic al părţii frontale. Design-ul farurilor, forma, precum şi structura lor sunt definitorii pentru conceptul de design al noii Clase A. Modulele de lumină şi LED-urile din interioarele farurilor au fost aranjate în aşa fel încât să simuleze imaginea unor flăcări atunci când sunt aprinse, în special luminile de rulare pe timp de zi şi semnalizatoarele.
Plafonul combină o linie curată şi dreaptă cu o curbură în formă de arc spre partea posterioară. Accentele stilistice ale părţii din spate sunt dominate de o interacţiune de forme şi muchii concave şi convexe. Stopurile continuă forma puternică a umerilor laterali ai caroseriei, iar poziţionarea lor pe orizontală accentuează lăţimea caroseriei. Funcţiile de iluminare ale stopurilor sunt asigurate de cabluri cu fibră optică şi module LED (ambele opţional). Tabloul de bord încorporează cinci guri de ventilaţie circulare. Inelele exterioare ale acestora au fost argintate prin galvanizare. Direcţia curentului de aer poate fi reglată cu ajutorul unui element rotativ ce aminteşte de o elice de avion. Display-ul solitar amplasat în centrul bordului beneficiază de un panou frontal finisat în culoare negru-lucios, iar rama sa este argintie.
Noul motor diesel de bază, cu seria OM 607, dezvoltă 80 kW (109 CP), oferă un cuplu maxim de 260 Nm, este echipat cu transmisia manuală, consumă 3.8 litri pentru 100 km parcurşi şi emite doar 98 g CO2/km. Noua valoare de consum reprezintă o îmbunătăţire de 22 de procente faţă de precedentul model de 60 kW (82 CP) A 160 CDI, care consuma 4.9 litri. Noul motor Diesel de top, A 220 CDI, este cu 25% mai performant decât predecesorul său: dezvoltă o putere de 125 kW (170 CP) şi un cuplu maxim de 350 Nm şi, în combinaţie cu transmisia automată cu dublu-ambreiaj 7G-DCT, consumă doar 4.3 litri/100 km parcurşi (date provizorii). Datele fostului model A 200 CDI erau 103 kW (140 CP), 5.7 litri, şi 149 g de CO2/km.
O comparaţie directă între noul şi fostul model A 200 demonstrează cum au avansat propulsoarele pe benzină: cu 115 kW (156 CP) şi 250 Nm cuplu maxim, noul motor oferă performanţe dinamice mai bune, dar consumă doar 5.4 litri/100 km (127g CO2/km - date pentru transmisia 7G-DCT), valoare scăzută cu 26 procente faţă de modelul precedent (100 kW, 185 Nm, 7.4 l/100 km, 174 g CO2/km). Chiar şi noul model de top echipat cu 7G-DCT şi care produce 155 kW (211 CP) şi 350 Nm este simţitor mai eficient, datorită consumului de 6.1 litri şi emisiilor de CO2 de 143 g.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro